HTML

Pontilyen pont ilyen

"Az ember bármilyen messze jut is ismereteivel, akármennyire is objektíven ítéli meg önmagát, végül egyebet nem nyer az egészből, csupán tulajdon életrajzát." (Friedrich Nietzsche)

Friss topikok

  • Zolimoni: Ez volt az a könyv az életemben, aminél az "Ahaaa!" élmény hetekkel később jött.... (2023.07.12. 20:22) A lét elviselhetetlen könnyűsége
  • Volna: @NetLektor: Őszintén szólva, egyáltalán nem értem a 8-as pontban a szerző értetlenségét. Egyértelm... (2021.03.21. 23:24) A tíz legkiakasztóbb helyesírási hiba a világhálón
  • Csöncsön: @MAXVAL bircaman közíró: Nem cenzúra van, csak mivel föl van rá telepítve a Disqus, kiszedtem a ... (2020.02.24. 20:50) "Jól kellett viselkedni"
  • Sz.E.: Én azt válaszoltam volna a gyereknek, bár egy ilyen korú gyerek azt sem értette volna meg: Ha magy... (2018.07.09. 20:28) Mi az értelme?
  • Csöncsön: KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY (aki esetleg olvassa)! Indítottam egy új blogot: mondataink.blog.hu/ Aki szí... (2017.08.29. 19:33) Az Ég Berlinről

Ennyien vagyunk most

2009. január 31. óta


View My Stats

Címkék

ady (1) aforizma (6) agyalás (12) agymenés (3) aljasság (1) almería (1) álom (11) amerikai psycho (1) arany jános (8) argentína (2) árokásó blog (1) asterix (1) austin (1) a nagyidai cigányok (1) a szajha és a bálna (1) a tanú (1) a titkok kulcsa (1) a vihar (1) babarczy (1) babits (5) bahtyin (1) bajnai (1) balassi (2) balkán (1) baloldal (1) bank (1) barcelona (6) baudelaire (1) bayer (1) beavatás (1) bekezdés (1) berlin (2) berzsenyi (2) bessenyei (1) beszéd (2) beszédaktus elmélet (1) beszélgetés (4) betegség (2) bevándorlók (1) bkv (8) blikk (1) blog (28) blogsablonok (1) bl döntő (1) bogár lászló (1) bölcsesség (1) bölcsészet (2) bölcsészkar (1) bölcsőde (1) boldogság (2) bolondozás (4) bolondság (1) bonhoeffer (1) brecht (1) buber (1) budaházy györgy (1) budapest (17) búék (3) bűn (1) bunkóság (1) butaság (2) butler (1) buzi (1) camus (1) celebek (1) chico buarque (1) cigányok (3) csalódás (1) csíkszentmihályi (2) csipike (1) csoda (1) csokonai (1) dallas (3) dekonstrukció (1) délibáb (1) demokrácia (3) derrida (1) derű (2) der himmel über berlin (1) dionüszosz (1) diploma (2) dohányzás (2) dosztojevszkij (4) eb (5) echo tv (1) edith piaf (1) egyébként (1) egyetem (1) élet (17) ellenőrök (1) el clásico (2) emberek (14) emlékezés (13) én (25) építészet (6) erich fried (1) erotika (1) értelmesség (1) értelmiség (1) érzékenység (1) érzéketlenség (1) esterházy (1) esztétika (1) etika (5) étteremkritika (1) facebook (1) fájdalom (3) fák (1) faludi ferenc (1) fanatizmus (1) fazekas róbert (1) fecsegés (1) federer (2) feldmár (1) felelősség (2) férfiak (3) festészet (2) fikázás (1) film (17) filozófia (36) flow (1) foci (36) foucault (2) franciák (1) franciaország (1) freud (1) freudizmus (1) friedrich (1) ftc (3) gazdaság (1) gazsó (1) gdp (1) getafe (1) giccs (1) goethe (4) gondolatok (2) gondolkodás (45) grafológia (4) grondin (1) guantánamo (1) gyerekek (1) gyilkosság (5) gyomor (1) gyöngyösi (1) győzelem (1) gyűlölet (1) gyurcsány (4) gyurgyák jános (1) haas (1) háború (1) hajnóczy péter (1) halál (7) halálbüntetés (1) halottak napja (1) hawaii (1) hazaszeretet (1) helyesírás (3) hermeneutika (6) hétköznapok (23) hiddink (1) himnuszok (2) hímsovinizmus (1) hírek (3) hócipő (1) hofmannsthal (1) homofóbia (2) homoszexualitás (4) hősök (2) húgocskám (1) húsvét (2) identitás (1) idő (11) igénytelenség (1) iii. richárd (1) indexcímlap (12) iniesta (1) iparművészeti múzeum (1) írás (14) irigység (1) irodalom (20) iskola (1) isten (2) ízeltlábúak (2) japán (2) játék (19) jégkorong (1) jékely (1) jézus (6) jobbik (1) jog (1) john higgins (1) józsef attila (5) káin bélyeg (1) kant (1) kapitalizmus (1) karácsony (3) kávé (1) kegyetlenség (1) kemény istván (1) kép (2) kérdés (1) kereszténység (5) kézilabda (4) kína (1) kisebbségek (3) kisteleki (2) kittler (1) kockulás (1) kóczián (1) koeman (1) koffeinizmus (1) kolláth györgy (1) kolonics györgy (1) költészet (18) költségvetés (1) komment (1) konzervativizmus (3) korrektúra (1) kosztolányi (18) kötelességtudat (1) közélet (11) kő hull apadó kútba (1) kultúra (21) kundera (1) kurvák (1) lánczi (1) léderer ákos (1) lélek (23) lényeglátás (1) lévinas (2) liberalizmus (2) lmp (1) logika (1) lustaság (2) lyotard (1) magány (2) magyarok (2) magyarország (38) maradona (2) márai (1) marian cozma (1) márquez (2) maslow piramis (1) mccain (1) mdf (1) média (2) melegfelvonulás (2) mélypont (1) messi (1) metafora (3) meztelenek és holtak (1) morál (4) moravia (1) mörike (1) mosoly (1) mottó (1) mourinho (1) mszp (3) mu (1) műfordítás (3) munkanélküliség (1) murray (1) musil (2) művészet (5) művészetek (1) nacionalizmus (2) nácizmus (3) nadal (2) nádas (1) napfény (2) nemek (2) németek (3) német romantika (2) nemzeti blogcsúcs (1) nemzeti színház (1) nemzetkarakterológia (1) népszavazás (2) népszótár (1) nevetés (2) nick hornby (1) nietzsche (30) nobel díj (1) nők (1) norvégia (1) nyelv (26) nyelvészet (1) nyilas atilla (1) obama (1) ökopolitika (1) olaszország (2) olimpia (6) olvasmány (24) olvasók (5) önismeret (4) önreflexió (1) öröm (1) ortega y gasset (2) őrület (1) oslo (1) összeesküvés elméletek (1) őszinteség (1) őszöd (1) osztálytalálkozó (2) ötvenes évek (1) ozmium (1) pánikroham (1) pedagógia (6) pesterzsébet (2) petőfi (1) petri (1) pihenés (1) platón (1) pluralizmus (1) polgári védelem (2) politika (22) politikai korrektség (1) pontyi (1) pornó (1) prága (1) pszichológia (13) rabszolgamorál (1) radnóti (2) raymond aron (1) real madrid (1) recenzió (1) reckl amál (1) rejtély (1) relativizálás (2) rend (1) részegség (1) retorika (1) ricoeur (1) rilke (1) rio de janeiro (1) roddick (1) rogán (2) románia (1) roman jakobson (1) román patkány (1) rorty (1) rtl klub (1) samantha (1) schmidt mária (1) seggnyalás (1) shakespeare (4) sivatag (1) slágerek (1) sleeping dancer (1) slota (1) snooker (4) sólyom (2) sötétség (2) spanyolország (5) spanyol olasz (1) sport (14) stadionok (5) statcounter (1) stilisztika (2) szabadka (1) szabó lőrinc (1) szdsz (2) szegénység (1) szégyen (3) szemantika (1) szemétség (1) szent ágoston (1) szenvedély (6) szerb antal (2) szerelem (2) szerénység (1) szeretet (8) szexualitás (3) szlovákia (1) szmájlik (2) sznobizmus (1) szocializmus (1) szókincs (3) szorongások (16) sztrájk (1) születésnap (3) szúnyog (1) szurkolók (6) tanárverések (1) tanulás (1) tarka magyar (1) társadalom (19) tavasz (1) technokrácia (2) tenisz (2) tériszony (1) terrorizmus (1) teszt (1) tgm (1) tibet (1) titok (1) tolsztoj (4) török gábor (1) történelem (9) tortuga (1) transzcendencia (1) trianon (1) tudatmódosítók (2) tudomány (6) újév (1) ünnep (8) usa (3) usain bolt (1) uszoda (1) utcák (6) vallás (1) városok (4) vb (2) velázquez (1) vér (1) vers (23) versrovat (32) világháló (11) világpolitika (2) világválság (1) villamosok (3) vírus (1) vita (1) vitézy (1) vizsga (1) vörösiszap katasztrófa (1) was es ist (1) wc (1) weöres (2) wikipédia (1) wimbledon (2) wittgenstein (1) zsenialitás (4) Címkefelhő

2008.07.21. 10:00 pontilyen

Ha nem

Rájöttem, hogy nekem a magyarországi véleményformáló értelmiségieknek voltaképpen nem is a véleményével van bajom. Ha olvasom őket, többé-kevésbé egyetértek velük, egyáltalán nem kevésbé, mint bárki mással.

A hétvégén fedeztem föl magamnak az Árokásó blogot, végigpörgettem magam rajta, és veszett jól szórakoztam. Tényleg, mindenkinek csak ajánlani tudom. Cseppnyi iróniaérzék, és az ember betegre röhögi magát.

Igen ám, de ismerkedésem e bloggal nem merült ki ebben (a betegre röhögésben). A Babarczy Eszterről szóló posztban egyszercsak megjelent ugyanis kommentelőként maga a címszereplő, és elkezdett válaszolgatni a kommentekben megjelenő tárgyi tévedésekre, illetve csúsztatásokra.

Először megdöbbentem.

Aztán rájöttem, hogy igaza volt.

Aztán rájöttem, hogy mi nekem a bajom a magyarországi véleményformáló értelmiségiekkel, igen, Babarczy Esztert is beléjük értve.

Mint mondom, nem a véleményük. Babarczy teljesen korrekt volt; tárgyi igazságának bizonyítására több általa írt cikket is beidézett, illetve megkérte a posztírókat, hogy tegyenek ők is így, mindenekelőtt pedig fölhívta mindnyájunk figyelmét arra a méltányossági és etikai alapelvre, hogy amennyiben valakit kritizálunk, akkor azt ne pletykák alapján tegyük, hanem esetleg olvassuk is el, amit kritizálni akarunk. Teljesen igaza van.

Nem is a véleménnyel van a baj. Gyurcsányról minden további nélkül lehet azt gondolni, hogy az ország gondjait fölismerő politikus. Illetve minden további nélkül lehet gondolni ennek ellenkezőjét is. Valakinek ebben az ügyben tévednie kell, ez már a dolog természetéből fakad. Nyilván jó lenne, ha nem tévednénk, de mi, emberek már csak ilyenek vagyunk: tévedékenyek.

A gondom a magyarországi véleményformáló értelmiségiekkel éppen az, hogy mintha pont ez a tévedékenységről való ősi tudás hiányozna belőlük. Ősi és új tudás.

Itt van például ez az Árokásó blog. Lehet, hogy tényleg nem is olyan vicces (, mint amennyire én annak gondolom); lehet, hogy a partvonal túloldaláról nem lehet könnyű megélni, ha az embert egy platformra teszik olyanokkal, akikkel csak rémálmaiban van egy platformon; lehet, hogy ez tényleg ordas bunkóság és az árokásás hatványozása. No de, kérem, számít ez? Hát nem eleve abban a tudatban írom le minden szavamat, hogy mások egészen másképpen láthatják, amit én látok, és amíg élnek, egészen másképpen is fogják látni? Hát nem evidencia, hogy szavainkat kiforgató bunkók mindig akadni fognak?

És különben is: olyan biztos az, hogy nem a szavainkat kiforgató bunkóknak van igazuk?

A magyarországi véleményformálók mintha nem lennének fölkészülve arra, mi van, ha nem jól látnak. Mintha hiányozna az az oly bölcs humorérzék, mely kedves szerzőiknél aligha hiányzik.

Ha varázsló lennék, és változtatni tudnék a magyarországi közbeszéden, akkor mindenki szemébe csepegtetnék egy adagot a másként-látó szerből. Lássa egy kicsit máshonnan, amit most egyfelől lát. Ha balról látja, lássa jobbról is; ha jobbról látja, lássa balról is. Ha alulról látja, lássa felülről is; ha felülről látja, lássa alulról is.

Ha varázsló lennék. Ha nem vagyok varázsló, akkor csak blogbejegyzéseket írogatok.

36 komment

Címkék: közélet babarczy árokásó blog


A bejegyzés trackback címe:

https://pontilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr75577239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.07.21. 11:19:24

én még azt is kétségbe vonnám, hogy elhiszik, amit mondanak. legalábbis az elején. aztán persze jöhetnek a göbbelsi reflexek, szóval még idejekorán le kéne ülni beszélgetni velük.
de a tévedhetetlenség nem csak a véleményfomrálóknál van meg, hanem átszövi az egész zsidó-keresztény kultúrkört.
ha úgy nézem, akkor mindenki ballib.

pontilyen 2008.07.21. 11:46:50

Én azért próbálok jóindulatú lenni (ugye, a jóindulat hermeneutikája), és elhiszem, hogy őszinték. Hiszen mit érek vele, ha nem hiszem el?...

Magam is elgondolkodtam egyébként azon a mondatomon, hogy "Mintha hiányozna az az oly bölcs humorérzék, mely kedves szerzőiknél aligha hiányzik."

Csakugyan nem hiányzik "kedves szerzőiknél"?

Kultúrkörünk egyfelől nagyon agresszív, másfelől lényegében hordja -- szerintem -- a kritikai attitűdöt. Az olyan típusú jelenségeket, mint a reformáció vagy a felvilágosodás, más, sokkal monolitikusabb kultúrákban nehéz elképzelni.

román patkány, avagy Reb Tevje 2008.07.21. 12:45:24

A véleményformálók is emberből vannak, harcolnak a csapatukért a másik csapat ellenében.
Én nem látok ebbe bele filozófiai dolgokat, nem gondolkodik itt senki azon hogy mi a bölcs, vagy a helyes. A dolgok ennél általában sokkal egyszerűbbek.

Egyébként én nem szeretem a "véleményformáló" kifejezést, ez a "propagandista" finomított változata (olyan mint a "ballib", aminek szó szerint megintcsak semmi értelme, hiszen a baloldali és a liberális eszmék kizárják egymást).

A magam részéről jobb szeretem magam formálni a véleményemet, biztos vagyok benne hogy gázkamrában végezném ha a véleményformálók jeles gondolkodói ( a ballib is) abszolút hatalomra tennének szert.

Kállai Ákos · http://interalia.org.hu/ 2008.07.21. 17:50:11

én azzal vitatkoznék, h "Gyurcsányról minden további nélkül lehet azt gondolni, hogy az ország gondjait fölismerő politikus. Illetve minden további nélkül lehet gondolni ennek ellenkezőjét is. Valakinek ebben az ügyben tévednie kell, ez már a dolog természetéből fakad."

sztem senkinek sem kell tévednie. arról, h mik "az ország gondjai", nyugodtan gondolkozhatunk nagyon sokféleképpen, akár egymásnak "ellentmondóan" is. ez azonban nem feltétlenül jelent valódi ellentmondást, hiszen az értékválasztásaink különbözőségére vezethető vissza. ha pedig így van, annak sem kell egyféle igazságnak lenni, h egy politikus felismeri-e "az ország gondjait"

román patkány, avagy Reb Tevje 2008.07.21. 17:59:46

Felismertem az ország gondjait:

Az a baj Magyarországgal, hogy nincs villám, se magánrepülőgépem, se svájci bankszámlám. Szebb lenne Magyarország ha lenne egy szőke, hosszú combú titkárnőm aki nem hord bugyit. Felismertem a gondot, hogy nincsenek államtitkárok és miniszterek akik földig hajolnak előttem és "miniszterelnök Úrnak" szólítanak.

Szeretnék javítani szeretett hazám problémáin, ehhez pedig jelentős hatalomra van szükségem.

lehetmás · http://lehetmasapolitika.blog.hu 2008.07.22. 11:50:20

Teljesen jogos számonkérni a magyar értelmiségen egyfajta ismeretelméleti elmaradottságot - értve ez alatt, hogy a valóságot egyetlen nézőpontból képesek látni, és az eltérő tapasztalásoknak még a lehetőségéről is megfeledkeznek. És ironikus, hogy ezt a hibát nem nagyon tudjuk elkerülni, akármennyire is igyekszünk. Ahogy Ákos megállapította, még pontilyen is beleesett az 'egyetlen objektív igazság' mítoszának csapdájába.
Ez egyébként nem valami "ballib" dolog, hanem egyszerűen a felvilágosodás terméke, aminek a hatása alól a modern (értsd: XIX. századi) konzervatív ideológia sem vonhatja ki magát.
Ami nagyon hiányzik, hogy az aufklérista modernitást érdemei elismerése mellett lassan nyugdíjba küldjük, és az 'objektív valóság ismeretére alapuló megkérdőjelezhetetlen szakértői tudást' felváltsa az igazság/valóság szubjektivitásának elismerése és a plurális tudások létének elfogadása, politikai szinten pedig a törekvés ezek integrálására. Ja, éppen erről írtam is egy posztot, 'Hanem?' címmel... :)

pontilyen 2008.07.22. 13:01:03

Hmmm... a tévedékenységről szóló kitételem szerintem nem feltétlenül csak úgy érthető -- és én nem is így értem --, hogy Gyurcsány megítélésének "egyetlen objektív igazsága" létezik.

Arra próbáltam csupán rávilágítani, hogy amennyiben megegyezünk abban, hogy mik "az ország gondjai", akkor is tévedhetünk, sőt tévedni is FOGUNK annak megítélésében, hogy Gyurcsány ezeket fölismerte-e.

Éppenséggel tehát nem az objektív igazságot feltételeztem, hanem az igazságunk esetlegességét, illetve felülírható voltát.

Ilyen értelemben én antiaufkléristának nevezném a posztomat, hiszen a felvilágosodást a maga értékeibe vetett abszolút bizalom jellemezte.

OFF

Minő véletlenség, lehetmás, még az időpont is egyezik.
:-))

román patkány, avagy Reb Tevje 2008.07.22. 14:30:08

Lehet, hogy mégsem nekem való ez a poszt. Az "antiaufklérista" miatt döntöttem így.

Kállai Ákos · http://interalia.org.hu/ 2008.07.22. 15:16:10

pontilyen: mindenkit a maga értékeibe vetett abszolút bizalom jellemez, pl a vallásos hitet sztem sokkal jellemzőbben, mint a felvilágosodást, ami nyitottabb a racionális kritikára. akkor most antivallásos is a posztod?

egyébként is inkább a karteziánusokra gondolsz te, mint a felvilágosodásra

a gyurcsányra vonatkozó kritikádnak az ellentmondásra vonatkozó része másh nem érthető sztem, mint h az egymásnak ellentmondó vélemények nem lehetnek egyszerre igazak, még akkor is, ha valóban nem implikálja az egyetlen igazság leszűkítést. v arra gondolsz, h értékválasztások állhatnak egymással szemben ellentmondóan?

pontilyen 2008.07.22. 15:34:13

román patkány, avagy Reb Tevje:

Miért, te felvilágosodás-párti vagy? :-)

Egyébként arra itt a nagy kapkodásban el is felejtettem válaszolni, hogy nekem miért tetszik a "véleményformáló" kifejezés.


Kállai Ákos:

Tévedsz. Nem mindenkit jellemez a maga értékeibe vetett abszolút bizalom, a vallásos embereket sem feltétlenül. A teljesen kétely nélküli hit már dogmatizmus, és ez a felvilágososdásra úgy en bloc legalább annyira jellemző volt, mint a vallásra.

A Gyurcsányra vonatkozó kitételem példa volt, szándékosan kicsit túlzó és provokatív. Úgy értettem, hogy a saját mércénk szerint tévedhetünk egy ember megítélésében. Ha két teljesen különböző mércéről van szó, két teljesen különböző értékrendről és céltételezésről, akkor természetesen igaz az, hogy az ellenvélemények ezekből fakadnak. Ez esetben ugyanakkor ELKÉPZELHETŐ, hogy az én céltételezésem vagy értékrendem "rosszabb", mint másoké. Arra próbáltam utalni, hogy ez mégsem baj, sőt a tévedés része az emberi gondolkodásnak.

Kállai Ákos · http://interalia.org.hu/ 2008.07.22. 18:14:39

nyilván, nem minden értékválasztás abszolút bizalom, de minden értékválasztás lehet abszolút

már utaltam rá korábban, h engem kifejezetten elidegenít ettől a blogtól az olyan jellegű előítéletek többé-kévésbé rendszeres felbukkanása, h a felvilágosodást, v liberalizmust inkább jellemezné a saját értékeivel szembeni kritikátlanság, mint más értékválasztásokat

amint a gyurcsánnyal való "provokálások" is

pontilyen 2008.07.22. 18:27:08

Kállai Ákos:

Ez egy felvilágosodás-ellenes blog, nézz csak rá a mottójára!
:-)

A felvilágosodás dielaktikája (by Adorno & Horckheimer) azt mondja ki, hogy a felvilágosodás pontosan az általa kritizált viselkedésmódokat és attitűdöket képviselte maga is. Szidalmazta az előítéleteket, és észre sem vette, hogy az előítéletek elítélése maga is egy igen durva (az általa szidalmazottaknál sokkal durvább) előítélet. És így tovább.

Azzal, hogy felvilágosodás-ellenes vagyok, nem szegődöm okvetlenül a felvilágosodás által kritizált értékek és értéktelenségek mellé. (Ezt csak a felvilágosodás szeretné sugallni.)

Egyszerűen tagadom, hogy nézőpontom objektív volna, hogy okosabb lennék, mint bárki más, és így okom volna bárkit is "felvilágosítani".

Gyurcsány meg nagyon ritkán jön elő ebben a blogban. No, ez nem tudatos döntés. Egyszerűen önkéntelenül is az általam vélt jelentőségének megfelelően kezelem a figurát.
:-)

Kállai Ákos · http://interalia.org.hu/ 2008.07.23. 00:45:11

a mottód valóban felvilágosodás-ellenes, meg konzervativizmus-ellenes és vallás-ellenes is. úgyh a te felvilágosodás-ellenességed bizony nagyon különbözik a mottód felvilágosodás-ellenességétől

pontilyen 2008.07.23. 16:40:59

A mottóm felvilágosodás-ellenes; a vallásról és a konzervativizmusról nem mond ki semmit.

De azt hiszem, már megtárgyaltuk, hogy a konzervativizmus-értelmezésünk lényegesen eltér egymásétól...

davidmoyes 2008.07.24. 09:29:02

Ha varázsló lennék.. Egyetértek.
Bitang jó kis poszt..
Az árokásón én is be szoktam pisilni :)
Érdemes megnézni egyébiránt, hogy ott is megy az anyázás jobbról balról a kommentekben. EZt kéne már kinőni.

pontilyen 2008.07.25. 12:47:29

davidmoyes:

Igen, és megjelennek az Árokásó-ellenes kommentek is. Melyekre a legkitűnőbb választ szerintem Szamárfül/murci adta, amikor valami ilyesmit írt:

Ha az árokásókat árokásóknak nevezni árokásás, akkor az árokásókat árokásóknak nevező árokásókat árokásóknak nevezni is árokásás.

Tök logikus, nem? :-D

pontilyen 2008.07.25. 17:31:00

Nem kipellengérezés céljával idéztem. Szerintem tényleg jó szöveg.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.27. 01:21:30

Szerintem méltánytalan Babarczyt Tóth Gy. Lászlóval, Avar Jánossal, Hankiss Ágnessel vagy Bánóval egy lapon emlegetni.

Reckl Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.07.27. 12:27:39

Igaz. De vessetek meg, úgy gondolom, Babarczynak meg nem kellett volna beszállnia. Neki sokkal nagyobb felület jut, van alkalma kifejteni a véleményét, többnyire ebből is él. Nem egyenrangú fél, szerintem méltatlan is.

De ebből is látszik, hogy nem profi pofátlan. (Még...)

pontilyen 2008.07.27. 12:33:50

Igen, valószínűleg Babarczynak pont az fájhatott, és pont azért "szállt be" a vitába, amit popp írt. Vagyis hogy kik közé került.

Ezzel együtt szerintem egy közszereplőnek (és egyetértek Amállal) el kell viselnie, hogy mások másképpen látják az ő teljesítményét, mint ahogy ő látni szeretné.

A publicisztikáival, esetleg tanulmányaival kell meggyőznie minket arról, hogy nem árokásó.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.27. 14:56:54

Beleástam magam a vonatkozó poszt Marianna-árok mélységű komment óceánjába. El is jutottam a poszt szerzőjének Don Shimodonak harmadik vagy negyedik kommentjéig (a 300. kommentig), aki meglehetősen antipatikusan ostorozta, a szimpatikusan érvelő BE-t. Bagoly mondja verébnek, hogy jól ássa az árkot - jutott eszembe tüstént. De tanulságot is levontam, azt mégpedig, hogy magam részéről kimaradnék az árokásó szakmunkások fölmutatásásból.

Egyébként én sem bírtam volna ki szó nélkül, ha ilyen illusztris társaságba helyeznek. De be is fejezem mielőtt megkapom, hogy egy nejlonzacskónyi Deák Ferkó képével ékesített papír darab nekem lenne mondva.

Ettől függetlenül persze én is jól szórakozom az árokásó poszokat olvasva.

pirkadat 2008.08.10. 21:51:26

Én is elmélyedtem a blogfolyamban, és Babarczy megnyilvánulása egyáltalán nem tűnt szimpatikusnak (főleg azok után, hogy én láttam, hallottam néhányszor nyilatkozni itt ott). Nemcsak mondanivalója volt olykor hajmeresztő butaság (tudományos és politikai közhely, logikátlan érvelés), hanem célja is kérdéses. Nem párbeszédet akart, hanem tudományoskodó stílusával legyőzni és elkápráztatni blogger kritkusait. Csakhogy szerencsétlenségére egy idő után feltűnt néhány képzettebb, értelmesebb kritikus is, akik nem estek hanyatt a B. által pergőtűzként bevetett terminus technicusok sokaságától, és villámgyorsan zavarba hozták, el is tűnt a színről. Szereplése (több témában leírt véleménye) számomra csalódás volt. De hát minden lufi szétdurran egyszer...

pontilyen 2008.08.11. 15:50:00

"Nem párbeszédet akart, hanem tudományoskodó stílusával legyőzni és elkápráztatni blogger kritkusait." (pirkadat)

Egyetértek. Egy ilyen jellegű poénkodásra szerintem egyszerűen illetlenség reagálni. Ha valaki engem árokásónak vél, akkor úgysem tudom meggyőzni arról, hogy nem vagyok az. Az az ő véleménye, melyről fölösleges és értelmetlen vitát nyitni.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.08.11. 18:44:57

egyébként engem idegesít el a felvilágosodás-ellenesség, ami egyre több blogon elharapódzik.

"Valakinek ebben az ügyben tévednie kell, ez már a dolog természetéből fakad."

Így van. Ha A állítás nem egyenlő B állítással, akkor max. az egyik igaz. Pont. Ez a matematikai logika, és aki azzal jön, hogy a matematikán kívül ez nem alkalmazható az vagy hazudik, vagy téved, vagy ami a legrosszabb, engem akar idegesíteni.
(el is mentem, ittam egy pohár vizet, hogy lenyugodjak :))
Olvassunk Asimov-történeteket az Én, a robot idejáből a jóságos robotokról (NEM a film), vagy ezt: mek.oszk.hu/01000/01071/html/index.htm
Mindkettő naivitás. De azokat is utálom, akik a naivokat (engem :)) utálnak - miért nem azzal foglalkozunk, hogy a világot a naiv emberek számára is élhető, logikus hellyé varázsoljuk? Az a sok kimagyarázás, ami folyik a dologgal kapcsolatban, tehetetlenségünk vagy rossz szándékunk beismerése.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.08.13. 00:20:29

felvilágosodás... bahhh.
éhséglázadás volt, ezt ki szokás hagyni az elbeszélésből.
csúnya, csúnya francia forradalom.
azt is ki szokás hagyni az elbeszélésből, hogy utána restauráció volt, ahol is a konzervatív, isetnől eredő jóságos monarchiát visszaültették a trónra. mégis megbukott megint.

arról nem is beszélve, hogy nem az volt se ott, se máshol az első forradalom, csak ott csúcsosodott ki, mert ki is mondták, sőt, be is bizonyították, hogy ez az egész monarchista-hagyományista-konzervativista rend szabadon lecserélhető bármi másra, legyen még oly hagymázas is, mint az univerzális egyenlőség most azonnal.

a felivlágosodás pozitív öröksége pont a szabadság, ami addig eszméletlen szűk kör számára volt csak elérhető. érthető, hogy ez sokaknak csípi a szemét, mert a bennfentes-belterjes magyarázatokat hirtelen kívülről támadták. az out of the box gondolkodás pedig bármely rendszernek hasznára kéne ,hogy váljon, kivéve itt, mert itt lenézendő, elítélendő. ki nem ért velünk egyet, nem hódol be nagyságunknak, az csakis aufklérer, univerzális egyenlőséget követelő, guillotine ácsoló gazember lehet, pol pot közvetlen szellemi örököse.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.08.13. 09:32:46

na végre, valaki jól leírja, mit én is akartam.

pontilyen 2008.08.13. 17:37:30

Felvilágosodás-ellenes annyiban vagyok, amennyiben (a felvilágosodás-pártiakkal ellentétben) KRITIKUSAN viszonyulok a felvilágosodáshoz.

Ilyen értelemben persze maga Kant is felvilágosodás-ellenes.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.08.13. 21:59:35

pontilyen:
az univerzális egyenlőség szerintem is agyrém, csak az a baj, hogy én egy szintre helyezem azokkal az agyrémekkel is, amik névleg ezzel szemközt definiálják magukat, ám ha a megfelelő szavakat kicseréljük, a szöveg szerkezete jottányit se sérül.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.08.14. 05:40:16

meeegtaláltam! huhhúúú!
"civilizations die from suicide, not by murder. the root cause of collapse is the decay of a society's creative minority into a position of inherited privilege which it has ceased to merit."
és ezt egy olyan ember mondta, aki szerint a vallásoknak regeneráló szerepük van az emberi közösségekre nézve, szóval nem épp aufklérer a srác :-).

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.08.14. 14:49:48

az univerzális egyenlőség _nem_ agyrém, csak nem létezik a valóságban. Egyforma genetikájú és neveltetésű embereknél pl. az lenne a normális.
Szerintem egyébként túl sokan vagyunk a világon. Nem ismerhetünk mindnekit személesen, és ez mindenféle alacsony hatékonyságú pótmegoldást tett szükségessé.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.08.14. 15:30:48

egyébkét, hogy on is legyek, B. Eszter pont hogy azokról a képességekről tett tanúbizonyságot (micsoda hülye szavakat használok), amiket hiányoltál. Próbálta megérteni összes ellenfele álláspontját, azért meg, hogy nem tette őket a magáévá (:)) nem lehet hibáztatni. Nem volt olyan erejű érv, ami feltétlen elfogadásra késztette volna. Ha rosszindulatú akarnék lenni, azt mondanám, hogy a te személyes álláspontodat vagy prekoncepciódat nem osztotta, és ezért a panaszod.

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2008.08.22. 14:10:16

Jó írás. Az is a baj, ötvenhatezerhétszáz újságíró dolgozik a világon az egyre jobb kommunikációs eszközökkel és azt hiszi a naív árokásó, hogy ő átlátja az összefüggéseket. Vagy azt hiszi a naív, hogy az árokásók hülyék, mert az nem lehet, hogy Irakban nincs WMD, vagy (ha gumilövedékkel is, de) rálő a hatóság egy járókerőre, vagy hogy a csernobili katasztrófa egy hétig, vagy meddig, politikai okokból titokban maradt a közelben lakók előtt is, vagy hogy a hatóság lejárató kampányt folytat egy eltünt gyerek szülei ellen, hátha bevallják, hogy ők rabolták el és a sok kezdeti hiba és hanyagság a nyomozásban titokban marad, aztán kiderül, hogy de. A wikipédiát is be lehet linkelni történelmi háttérnek, vagy lehet onnan informálódni, de az igazán "érzékeny" kérdésekben csak akkor jut el esetleg az ember az igazság közelébe, ha könyv- (meg levél-)táraz hetekig (miután megvárta az odavágó dokumentumok esetleg 50-100 éves titkosítását:D).

pontilyen 2008.08.22. 19:34:05

Igen, abba én például már beletörődtem, hogy nem tudok (és nem is tudhatok) mindent, egyszóval: nem vagyok Isten; de akkor legalább nem próbálom meg úgy beállítani magam, hogy de igen, az vagyok.

Nagyon fontos lenne minden kérdésben belátni ezt a korlátozottságunkat. Ettől még persze mondható vélemény bármiről. De az más tónusú lesz, óhatatlanul szerényebb és visszafogottabb, mint amit véleményformáló értelmiségünktől általában megszoktunk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.05.23. 19:15:59

még nem tartok a 765 komment felénél sem, de úgy tűnik, h Babát bepalizta a komcsi párt, ő meg túlságosan jobban elfogult a fides felé, ahelyett h észre venné, az "ilyen apróságokat".
más szemében a szálkát észreveszi....
magyarán nem lopott ő sokat, max ő prémiumnak hívja, de az ügyben volt sok lopás.
nem műkődik pl az oldal amit a MEh akart, de megcsinálta.
korrupció a köbön, szokásos lopások
süti beállítások módosítása