HTML

Pontilyen pont ilyen

"Az ember bármilyen messze jut is ismereteivel, akármennyire is objektíven ítéli meg önmagát, végül egyebet nem nyer az egészből, csupán tulajdon életrajzát." (Friedrich Nietzsche)

Friss topikok

  • Zolimoni: Ez volt az a könyv az életemben, aminél az "Ahaaa!" élmény hetekkel később jött.... (2023.07.12. 20:22) A lét elviselhetetlen könnyűsége
  • Volna: @NetLektor: Őszintén szólva, egyáltalán nem értem a 8-as pontban a szerző értetlenségét. Egyértelm... (2021.03.21. 23:24) A tíz legkiakasztóbb helyesírási hiba a világhálón
  • Csöncsön: @MAXVAL bircaman közíró: Nem cenzúra van, csak mivel föl van rá telepítve a Disqus, kiszedtem a ... (2020.02.24. 20:50) "Jól kellett viselkedni"
  • Sz.E.: Én azt válaszoltam volna a gyereknek, bár egy ilyen korú gyerek azt sem értette volna meg: Ha magy... (2018.07.09. 20:28) Mi az értelme?
  • Csöncsön: KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY (aki esetleg olvassa)! Indítottam egy új blogot: mondataink.blog.hu/ Aki szí... (2017.08.29. 19:33) Az Ég Berlinről

Ennyien vagyunk most

2009. január 31. óta


View My Stats

Címkék

ady (1) aforizma (6) agyalás (12) agymenés (3) aljasság (1) almería (1) álom (11) amerikai psycho (1) arany jános (8) argentína (2) árokásó blog (1) asterix (1) austin (1) a nagyidai cigányok (1) a szajha és a bálna (1) a tanú (1) a titkok kulcsa (1) a vihar (1) babarczy (1) babits (5) bahtyin (1) bajnai (1) balassi (2) balkán (1) baloldal (1) bank (1) barcelona (6) baudelaire (1) bayer (1) beavatás (1) bekezdés (1) berlin (2) berzsenyi (2) bessenyei (1) beszéd (2) beszédaktus elmélet (1) beszélgetés (4) betegség (2) bevándorlók (1) bkv (8) blikk (1) blog (28) blogsablonok (1) bl döntő (1) bogár lászló (1) bölcsesség (1) bölcsészet (2) bölcsészkar (1) bölcsőde (1) boldogság (2) bolondozás (4) bolondság (1) bonhoeffer (1) brecht (1) buber (1) budaházy györgy (1) budapest (17) búék (3) bűn (1) bunkóság (1) butaság (2) butler (1) buzi (1) camus (1) celebek (1) chico buarque (1) cigányok (3) csalódás (1) csíkszentmihályi (2) csipike (1) csoda (1) csokonai (1) dallas (3) dekonstrukció (1) délibáb (1) demokrácia (3) derrida (1) derű (2) der himmel über berlin (1) dionüszosz (1) diploma (2) dohányzás (2) dosztojevszkij (4) eb (5) echo tv (1) edith piaf (1) egyébként (1) egyetem (1) élet (17) ellenőrök (1) el clásico (2) emberek (14) emlékezés (13) én (25) építészet (6) erich fried (1) erotika (1) értelmesség (1) értelmiség (1) érzékenység (1) érzéketlenség (1) esterházy (1) esztétika (1) etika (5) étteremkritika (1) facebook (1) fájdalom (3) fák (1) faludi ferenc (1) fanatizmus (1) fazekas róbert (1) fecsegés (1) federer (2) feldmár (1) felelősség (2) férfiak (3) festészet (2) fikázás (1) film (17) filozófia (36) flow (1) foci (36) foucault (2) franciák (1) franciaország (1) freud (1) freudizmus (1) friedrich (1) ftc (3) gazdaság (1) gazsó (1) gdp (1) getafe (1) giccs (1) goethe (4) gondolatok (2) gondolkodás (45) grafológia (4) grondin (1) guantánamo (1) gyerekek (1) gyilkosság (5) gyomor (1) gyöngyösi (1) győzelem (1) gyűlölet (1) gyurcsány (4) gyurgyák jános (1) haas (1) háború (1) hajnóczy péter (1) halál (7) halálbüntetés (1) halottak napja (1) hawaii (1) hazaszeretet (1) helyesírás (3) hermeneutika (6) hétköznapok (23) hiddink (1) himnuszok (2) hímsovinizmus (1) hírek (3) hócipő (1) hofmannsthal (1) homofóbia (2) homoszexualitás (4) hősök (2) húgocskám (1) húsvét (2) identitás (1) idő (11) igénytelenség (1) iii. richárd (1) indexcímlap (12) iniesta (1) iparművészeti múzeum (1) írás (14) irigység (1) irodalom (20) iskola (1) isten (2) ízeltlábúak (2) japán (2) játék (19) jégkorong (1) jékely (1) jézus (6) jobbik (1) jog (1) john higgins (1) józsef attila (5) káin bélyeg (1) kant (1) kapitalizmus (1) karácsony (3) kávé (1) kegyetlenség (1) kemény istván (1) kép (2) kérdés (1) kereszténység (5) kézilabda (4) kína (1) kisebbségek (3) kisteleki (2) kittler (1) kockulás (1) kóczián (1) koeman (1) koffeinizmus (1) kolláth györgy (1) kolonics györgy (1) költészet (18) költségvetés (1) komment (1) konzervativizmus (3) korrektúra (1) kosztolányi (18) kötelességtudat (1) közélet (11) kő hull apadó kútba (1) kultúra (21) kundera (1) kurvák (1) lánczi (1) léderer ákos (1) lélek (23) lényeglátás (1) lévinas (2) liberalizmus (2) lmp (1) logika (1) lustaság (2) lyotard (1) magány (2) magyarok (2) magyarország (38) maradona (2) márai (1) marian cozma (1) márquez (2) maslow piramis (1) mccain (1) mdf (1) média (2) melegfelvonulás (2) mélypont (1) messi (1) metafora (3) meztelenek és holtak (1) morál (4) moravia (1) mörike (1) mosoly (1) mottó (1) mourinho (1) mszp (3) mu (1) műfordítás (3) munkanélküliség (1) murray (1) musil (2) művészet (5) művészetek (1) nacionalizmus (2) nácizmus (3) nadal (2) nádas (1) napfény (2) nemek (2) németek (3) német romantika (2) nemzeti blogcsúcs (1) nemzeti színház (1) nemzetkarakterológia (1) népszavazás (2) népszótár (1) nevetés (2) nick hornby (1) nietzsche (30) nobel díj (1) nők (1) norvégia (1) nyelv (26) nyelvészet (1) nyilas atilla (1) obama (1) ökopolitika (1) olaszország (2) olimpia (6) olvasmány (24) olvasók (5) önismeret (4) önreflexió (1) öröm (1) ortega y gasset (2) őrület (1) oslo (1) összeesküvés elméletek (1) őszinteség (1) őszöd (1) osztálytalálkozó (2) ötvenes évek (1) ozmium (1) pánikroham (1) pedagógia (6) pesterzsébet (2) petőfi (1) petri (1) pihenés (1) platón (1) pluralizmus (1) polgári védelem (2) politika (22) politikai korrektség (1) pontyi (1) pornó (1) prága (1) pszichológia (13) rabszolgamorál (1) radnóti (2) raymond aron (1) real madrid (1) recenzió (1) reckl amál (1) rejtély (1) relativizálás (2) rend (1) részegség (1) retorika (1) ricoeur (1) rilke (1) rio de janeiro (1) roddick (1) rogán (2) románia (1) roman jakobson (1) román patkány (1) rorty (1) rtl klub (1) samantha (1) schmidt mária (1) seggnyalás (1) shakespeare (4) sivatag (1) slágerek (1) sleeping dancer (1) slota (1) snooker (4) sólyom (2) sötétség (2) spanyolország (5) spanyol olasz (1) sport (14) stadionok (5) statcounter (1) stilisztika (2) szabadka (1) szabó lőrinc (1) szdsz (2) szegénység (1) szégyen (3) szemantika (1) szemétség (1) szent ágoston (1) szenvedély (6) szerb antal (2) szerelem (2) szerénység (1) szeretet (8) szexualitás (3) szlovákia (1) szmájlik (2) sznobizmus (1) szocializmus (1) szókincs (3) szorongások (16) sztrájk (1) születésnap (3) szúnyog (1) szurkolók (6) tanárverések (1) tanulás (1) tarka magyar (1) társadalom (19) tavasz (1) technokrácia (2) tenisz (2) tériszony (1) terrorizmus (1) teszt (1) tgm (1) tibet (1) titok (1) tolsztoj (4) török gábor (1) történelem (9) tortuga (1) transzcendencia (1) trianon (1) tudatmódosítók (2) tudomány (6) újév (1) ünnep (8) usa (3) usain bolt (1) uszoda (1) utcák (6) vallás (1) városok (4) vb (2) velázquez (1) vér (1) vers (23) versrovat (32) világháló (11) világpolitika (2) világválság (1) villamosok (3) vírus (1) vita (1) vitézy (1) vizsga (1) vörösiszap katasztrófa (1) was es ist (1) wc (1) weöres (2) wikipédia (1) wimbledon (2) wittgenstein (1) zsenialitás (4) Címkefelhő

2009.05.30. 19:17 pontilyen

Gondolatok az aljasságról

Az egyetemet, ahová járok, amely az egzisztenciámat biztosítja, és amelytől már eddig is nagyon sokat kaptam, egy ember tönkre akarja tenni.

Névtelen följelentésekkel, álnéven írt levelekkel.

Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy az akciósorozat (melynek célja az akkreditáció megfúrása) eredményes lesz. Sikerülhet emberek százainak, ezreinek életét megnehezíteni, megrendíteni, aláásni.

Az ember (mint én) tehetetlenül és részint értetlenül szemléli ezt a folyamatot. Hogyan lehetséges ez? Hogyan lehet megmagyarázni (megérteni?) az aljasságot?

Úgy vélem, ebben is, mint általában mindenben, érdemes Nietzschéhez fordulnunk válaszért. Szerintem ugyanis félrevisz minket, ha a jelenséghez (az aljasság jelenségéhez) morális úton közelítünk. Tudom, ez így homályosan hangzik. Megpróbálom megmagyarázni.

Szerintem abból érdemes kiindulnunk, hogy a tehetség és az aljasság valamiképpen összefüggnek. Az összefüggés lényege az, hogy mindkettő energia. Aki rendelkezik energiával (változtató-képességgel), az ezt a képességét jóra és rosszra egyaránt használhatja. Nem arról van szó tehát, hogy a szokásoktól való eltérés, a moráltól való eltérés (Nietzsche a morált szokásként értelmezi) eleve valami ártalmas dolog volna. Nem arról van szó tehát, hogy az amorális cselekvés eleve ártalmas volna.

Aki valamit alkot, épít, tervez, az nagyrészt a megszokottól eltérő ötletekből, gondolatokból, cselekvésekből építkezik. Az igazi cselekvés velejéig amorális.

Az aljasság is cselekvés. Ahhoz, hogy valaki emberek életét és munkáját tönkretegye, jelentős mértékű energiára, ötletességre, megszokottól eltérő gondolatokra van szüksége. Azt hiszem, minden aljasság elsődleges magyarázata ebben rejlik: az aljasságot véghezvivő ember élvezi, hogy cselekszik (változtat).

Mit akarok mindezzel mondani? Azt, hogy mindnyájunkban van aljasság. Az aljasság elleni küzdelem tehát nem lehet eredményes, ha céljául az aljasság elpusztítását tűzi ki. Önmagunkat is elpusztítanánk vele. Nem elpusztítani: áttolni kell. Utat találni a benne fölhasznált energiának, hogy ártalmatlan, veszélytelen módokon élje ki magát.

Ennek az egyensúlynak a megteremtésére és működtetésére jött létre a társadalom. Azok a rések, melyeken keresztül egyetemünket próbálják elsüllyeszteni, az egész társadalom válságtünetei. Nem a jogrendéi (a jogrend soha, semmilyen körülmények között nem képes tökéletesen kezelni egy társadalom patologikus tüneteit): a társadaloméi. A Cozma-gyilkosság kapcsán ugyanezt gondoltam. (Ami természetszerűleg nem mentség az elkövetőknek.)

Nietzschével kezdtem, de részint Freud lett belőle... Ráadásul az sem biztos, hogy érthető, mi az, ami látszólagosan közhelyes néhány megállapításom mélyén rejtezik. Mindegy; megpróbáltam kiírni magamból, és számomra most ez a "megpróbálás" volt a legfontosabb. 

31 komment

Címkék: gondolkodás társadalom morál pszichológia nietzsche aljasság


A bejegyzés trackback címe:

https://pontilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr621153644

nemeh 2009.05.31. 15:13:22

Ma megnéztem a Bolyai-díj átadását. (ismétlés) Ritoók professzor beszéde jutott eszembe a te mai bejegyzésed kapcsán. Ott, akkor kitűnt az, ami a változtatás, a cselekvés milyenségét is meghatározza, legalábbis az én véleményem szerint: az alázat. S nem a megalázkodó lelket értem ezen.

pontilyen 2009.05.31. 15:33:06

@nemeh:

Egy korábbi posztomban írtam azt, hogy a relativizálás voltaképpen nem is más, mint alázat. Vagyis: önmagunk korlátainak belátása.

Azt hiszem, össze lehet ezt kapcsolni az energia-felhasználás problémájával. Az alázatos ember a benne levő (szellemi és fizikai) energiát a lehető legoptimálisabban próbálja fölhasználni. A saját magában fölismert aljasságot is valamilyen hasznos cél érdekében. A nem alázatos ember ezzel szemben megrészegül a saját magában fölismert energia-mennyiségtől, és olyasmiket is meg akar változtatni vele, aminek hasznosságát nem képes belátni.

bárányka 2009.06.09. 17:16:09

A hatalmat megkaparintó ember valóban megrészegül a saját magában fölismert energia-mennyiségtől, és tényleg olyasmiket is meg akar változtatni vele, aminek hasznosságát nem képes belátni. Azt hiszem, sikerült beazonosítanom a szóban forgó egyetemet és annak ártó szellemét, hiszen már országszerte pletykálnak róla. Egy tekintélyes doktori iskola működésébe próbál beavatkozni a kari vezetés - merő kapzsiságból. A doktoranduszok vagy szüleik keservesen kikuporgatott fillérjeiből próbálja ez az ember kipótolni saját deficites költségvetését. (Jobb esetben az egyetemét ill. a karét, a rosszabb esetet le sem merem írni, bár a gyanú az illetők pénzügyileg többszörösen terhelt előtörténete alapján nagyon megalapozott.) Mélységesen egyetértek a cikkíró felháborodásával: mások pénzét, sőt mások munkáját erőből elvenni - aljasság. Ezáltal tönkretenni valamit, ami hasznos, még nagyobb aljasság. Mindenben egyetértek a szerzővel és a kommentekkel, kivéve a Nietzsche-hasonlatot. Ennek az akciósorozatnak semmi köze a kreativitáshoz. Az energia ebben a tehetségtelen, törpe személyiségben nem belülről fakad, hanem kívülről kapott, a társadalomtól bitorolt felhatalmazás, amelyet aljas célokra fordít. Az utolsó bekezdésben említett Freud inkább passzol a jelenséghez. Persze, nem maga Freud, hanem az eset, amely ismert típus: egy frusztrált, jelentéktelen senki, aki hatalma által próbál valaki lenni, vagy legalább valakinek látszani. És fel sem ismeri, hogy erőlködésében mit tesz tönkre.
Szegény!

pontilyen 2009.06.09. 18:24:39

@bárányka:

Kicsit megdöbbent, de összességében örülök, hogy a "másik oldalról" is hallom a történet értelmezését. (Mennyivel világosabb helyzet előtt állt volna a blogíró, ha ez már a poszt megírása előtt megtörténik. Nem kellett volna homályosnak tűnő fogalmakkal operálnia; sőt talán nem kellett volna operálnia egyáltalán...)

Egy kétségtelen (akármelyik oldalról nézzük): ami történik, az káros. És azoknak a legkárosabb, akik ártatlanok az ügyben. Akik csak dolgozni (vagy tanulni) akarnának, ha lehetne.

bárányka 2009.06.09. 20:05:15

@pontilyen: A "Hallgattassék meg a másik fél is" már a rómaiaknál jogi axióma volt. A hatalmi diskurzus lényege viszont a másik diskurzus elnyomása, kizárása. Az ingatag alapokra épülő hatalom nem engedheti meg magának a másik fél meghallgattatását. Ezért azt nem meghallgatni kell, hanem elhallgattatni. Ez minden diktatúra lényege, és a Kar történetében nem volt még a mostaninál sötétebb diktatúra. Az elnyomott másik oldal folyamatosan párbeszédet szeretne nemcsak saját, hanem az ártatlan áldozatok érdekében is. Ez azonban éppen a hatalomnak nem érdeke; a másik szót el kell nyomni, ki kell zárni, minél hermetikusabban izolálni. Az információk nem cserélődhetnek, nem léphetnek dialógusba egymással, hanem csak egy oldalról áramolhatnak. Sulykolni kell ezeket. A hatalom taktikája a brainwashing. A másik oldal pedig nem tehet mást, mint próbálja újra és újra elmondani a "másik" történetet, de mindig belé fojtják a szót. Pedig csak a két történetből állhatna össze az Egy. A két diskurzus nem azonos értékű. Nem véletlenül azonosítja Foucault a diffamáltat a pozitívval. Nietzsche helyett ajánlom Foucault "Őrület és társadalom" c. művét. (Ugye, nem kell mondanom, ki olvastatta ezt el velünk?) Foucault alapból tudta, hogy az elnyomott mellé kell állni. Mert az elnyomott valami nagyon fontosat akarna és tudna mondani, ami esetleg szubvertálhatná a hatalmat. Azért nyomják el. Az elnyomottnak többnyire igaza van, a hatalomnak pedig ereje.

FarkasTorok 2009.06.10. 21:34:45

Nem csak Te jársz 'pontilyen' arra az egyetemre, ami ráadásul az egzisztenciádat biztosítja... - ám amiket írsz, az enyhén szólva túlzás. Torzítás! A tények laza tudomásulvétele! Súlyos információhiány. Túlzott elfogultság. Hibás logika. Miért? Mert egy hozzám nagyon közel álló személytől tudom, aki látta (!), hogy dokumentumok vannak az erkölcstelenségre és a csalásokra. Talán nem ártana, ha nem egyoldalúan -szemellenzősen- tájékozódnál, hanem nyitott lennél!

pontilyen 2009.06.10. 22:36:39

@FarkasTorok:

Üdvözöllek, kartárs! :-)

Amint észrevehetted az írásomból, (éppen az információim szegényessége miatt) a problémát igyekeztem egy általános problémakör felé terelni.

Ez pedig ilyesmi: hogyan lehetséges az, hogy egy ember (tök mindegy, ki) odáig eljut(hat), hogy leveleket hamisít?

Mivel új látogató vagy ezen a blogon, talán nem tudhatod, hogy itt a legtöbb látogató és kommentelő személyesen nem ismer engem, így általában elméleti problémákat vitatunk meg, elméleti kérdésekkel játszunk el. Reményeim szerint a továbbiakban is sikerül elkerülnünk a személyeskedést. Ha ez így lesz, örömmel látlak a továbbiakban is.

FarkasTorok 2009.06.11. 02:04:43

@pontilyen:
Én is üdvözöllek 'pontilyen'!

Azért nem annyira általánosak a soraid, mint ahogy tűnik. Főleg, ha a legelső írásod ("Gondolatok az aljasságról") elejét nézzük. "Hazug hírt ne hordj, ne fogj kezet a gonosszal, hogy hamis tanú ne légy" (2Móz 23:1)
A legelső mondatod utolsó tagmondata csak akkor nem "hazug hír", ha az illető -akire célzol- férfi?! De ez már személyeskedés. (Bocsánat!) Egyébként sem egy ember akarja tönkre tenni az egyetemet vagy akkreditációt, hanem jóval több. Sokan szívták rá magukat e Karra karrierizmusból meg a tudományos fokozatokkal járó több fizetés miatt. A háttérben persze több egyéb ok is szunnyad!

Az a férfi nem "leveleket hamisít", hanem közokiratokat. S nagyon meg van ijedve, hogy kiderül. Márpedig nehéz lesz elhallgattatnia és/vagy egzisztenciálisan megfélemlítenie mindenkit, hogy ezt is megússza. "Minden megtagadható élet megérdemli, hogy megtagadják" - hamár Nietzsche bácsit citáltad.

"Ami történik az káros" - ezt írod. Hát nem az!!!! Nagyon is nem. Mert, ha követitek a rossz hagyományt, hogy inkább ne ártsatok, csak minden menjen így tovább, akkor a már morálisan teljesen le- és elzüllött állapotot támogatjátok: akár szóban vagy cselekedetben. Ráadásul egy olyan egyetemen, ahol éppen nem ezt kellene tenni. Én nem vagyok ott, csak távolból figyelem, amit hallok.

Túlcsordult a pohár többekben, s ez nem maradhat következmények nélkül, ami már nem csak konzekvencia levonással jár, hanem annál azért jóval többel, mert az ügy hordereje ennél sokkal-sokkal súlyosabb.

Lakat 2009.06.13. 12:07:03

@bárányka:
"A hallgattassék meg a másik fél is" elv az utóbbi években Magyarországon már egyáltalán nem érvényesül. Olyan időket élünk, mint a Kádár-korszak elején, bizonyos esetekben, mint a Rákosi korban. Ráadásul a szereplők ismét színpadra lépnek...

Számomra az a fura, hogy az ingatag (erkölcsi!)alapon való létet, ahogy írod, politikailag megerősítve már mindenki félelemből elfogadja. Senkinek nem tűnik fel, hogy magas pozícióban milyen emberek ülnek. Nem fontos a múltjuk! Az se hogy miért kellett elhagynia valakinek a veszprémi egyetemet. Ki ő? Rendőrtiszti Főiskolát végezve, exbelügyesként mit keres a református egyetemen? Miért nevezik ki pozíciókba 2008-2009-ben? Mert a vazallusa az egyetem fura urának. Úgy látszik a múltat tényleg végképp el kell törölni és rendőrtisztként is 'lehet' (mert nincs órája!) egy ilyen szemét a református egyetemen.

Lakat 2009.06.13. 12:11:15

@FarkasTorok:

Túlcsordult? Miért éppen most csordult ki az az említett pohár? Pedig már ez a helyzet taret egy ideje. Vagy ez mindenkinbek jó így? Kíváncsi leszek a következményekre...

pontilyen 2009.06.13. 12:52:58

@Lakat:

Csak egyetlen gondolatra: "nincs órája!"

Van, vagyis volt órája az illetőnek. Mégpedig az egyik legtisztességesebb módon megtartott óra. Nem félévente négy-öt alkalom, hanem kéthetente dupla óra, rendszeres házifeladatokkal, kötelezőkkel, referátumokkal, a szakma legjavából.

Gyanítom, a többi állításod is nagyjából ennyire hiteles.

Lakat 2009.06.13. 13:50:55

@pontilyen:
Milyen órája lehetett, amikor nem rendelkezik magyar szakos egyetemi végzettséggel? - És így lett elnöke az Irodalomtudományi Doktori Iskolának! Akkor egy szemeszterben 6-7 alkalom. Gyanítom, hogy ez nem túl sok. Konzultációknak talán ennyi is elég.

gaspanna 2009.06.13. 14:53:43

@pontilyen:
Én nem jártam az óráira. Azt se tudtam, hogy tanit. Nem értek egyet Veled :) Egyszer hallottam őt beszélni, mert hökös voltam: uncsi bácsi, aki nagyon hiú és sznob.
Szerintem tök szarul beszél, nagyon nyomi egy alak. KÁ gáz. Nem is tudtam, hogy RENDŐR. Van akinek ez izgi... Nem úgy néz ki, mint egy sarki rendőr. Olyan feljelentgetős tipusnak látszik. Utáltam, hogy mindig a melleimet bámulta.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.13. 21:37:41

@gaspanna: Aki kolbászt hord a szatyrában ne csodálkozzék, ha megugatják a kutyák ;-).

szeredy 2009.06.14. 00:13:08

@gaspanna: @Lakat: Aki ilyeneket irat (vagy inkabb ir) a sajat egykori mestererol, joakarojarol, mint amiket itt olvasunk, az megerdemli, hogy majd orola is ilyeneket irjanak (irassanak) a tanitvanyai. Bar nekik legalabb nem kell majd hazudniuk.

FarkasTorok 2009.06.14. 02:04:14

@szeredy:
Jóakaró? Már elnézést, hogy beleszólok, de egy volt belügyes (rendőr) nem valószínű, hogy jóakaró, aki a 60-as és 70-es években tanult és aktívkodott... Kovács Árpád egy közönséges szélhámos, aki bármit megtesz, ugyanis amorális: nem gyenge erkölcsű, hanem teljesen erkölcs nélküli.

A leírtak alapján Szeredy nem lehet tisztában a "mester" fogalmával. A mesterre felnézünk a tudása miatt és emberileg is. Egyik sem tehető meg az ilyen eszközemberekkel, mint amilyen Kovács elvtárs.
Egyébként meg mindenki söprögessen a maga háza táján, s pl. foglalkozzon a "dékán úr" (btk-s) ügyeivel. Pontosabban a megbízhatóságával: tíz éve anno (1998-ban) az említett dékán szerepelt az ominózus Princz-féle postabankos VIP LISTÁN a kedvezményezett hitelt (10%) kapók között. Ráadásul nem akárkikkel került Szabó András egy sorba: Albert Györgyivel, Bölcs Istvánnal, Mester Ákossal, Csiha Judittal stb. 10% nem sok ugyebár...Ajjaj!

Az sem mellékes, hogy az előző dékánt miért kellett eltávolítani, tudniillik az említett személy, mint dékán-helyettes megbuktatta Kulin tanár urat, aki viszont tényleg mester volt. Némi (pár millió) pénz tűnt el az egyetem kasszájából. Milyen jó reformátusnak lenni, ami ebben az esetben nemcsak jó, hanem egyeseknek nagyon is kifizetődő. nekik kell hazudniuk: folyamatosan mindenben, mert ha egyszer hibáznak, akkor borul a dominósor. Csakhogy most már elkezdett borulni. Gondolom az a nagy baj, hogy most nincs hova menekülni, de hát egyszer szembe kell nézni mindenkinek az intézménnyel, az Égiekkel és nem utolsósorban önmagával.

hugo.cal 2009.06.14. 08:00:58

@gaspanna:
Ez azért túlzás. De a feljelentgetős-besúgásos típussága igaz. Nekem volt egy ügyem vele. Viszont tanárként nem ismerem.

hugo.cal 2009.06.14. 08:05:26

@FarkasTorok:
Ez a VIP-es ügy tudott volt. 8 milliót vett fel a Mátyás utcai lakására Szabó. Sok embert kicsinált már. Minenkinek mást hazudozik és sose derül ki. Nagy szemét! Engem is ő nyírt ki sok éve. Még a munkaügyi perben is hazudott a bíróság előtt. Egy jellemtelen alak, aki az egyház berkein belül érvényesül a rokonain keresztül és az agresszív, tehetségtelen feleségén keresztül. Együtt sumákolnak és hazudoznak. Ámokfutásuk sok éves a Károlin.

Lakat 2009.06.14. 09:09:08

@szeredy:
Ezt komolyan gondolod? Szerintem ez üldözési mánia. Nem értem, ki iratna bármit is? Egy másik blogon tegnap tök érdekeseket olvastam a Károliról. Azt írja egy blogoló, hogy vizsgálat alatt áll az egyetem, mert visszaélések történtek, amiért a dékán (Szabó András), a felesége (Petrőczi Ludvig Éva), Hansági Ágnes (?)és Kovács Árpád felelős. Össze-vissza hamisítottak a Doktori Iskolában és mindent Hima tanárnő nyakába akarnak varrni. De miért? Kell egy bűnbak Szabó dékánéknak? Vagy már ennyire kiltástalan a helyzet, hogy beálgozzák őt?
Egy levelezés került nyilvánosságra, amire a bolgban hivatkoznak. Ez két titkárnő privát mailjeinek a sorozata, melyből kiolvasható minden. Hanságit belekeverik ebbe az egészbe, őt közelebbről ismerem, kedves tanár.
Rossz, hogy ilyen egyetemre járok, ahol ennyire nincs tisztelete semminek.

Lakat 2009.06.14. 09:14:21

@hugo.cal:
NNa ez durva, ezeket honnan veszed? Annyit hallottam, hogy Szabó István püspök, vagy a felesége rokona a dékánnak. Mondjuk a Petrőczi tényleg egy agresszor, meg nagy keverőgép is. verseket ír? Ez új. Majd rákeresek a google-ban.

Lakat 2009.06.14. 09:19:41

@FarkasTorok:
A Kulint tényleg kicsinálták, annyira hogy hamva sem maradt. Ott valami nagy gáz lehetett. Tényleg pénzügyeket rebesgettek, de Szabó került ki győztesen. Kulin szinte elmenekült. Őt kéne megkérdezni, mert minden olyan gyorsan történt, hogy csak kapkodtuk a fejünket.

szeredy 2009.06.14. 11:32:32

@Lakat: Belinkeled azt a másik blogot?

pontilyen 2009.06.14. 11:49:25

Döbbenetes (értelmi és morális) színvonalesés tapasztalható az utóbbi napokban e blogban.

Különösen Lakat nevű felhasználótársunk vetett el minden mértéket.

Ismét csak egyetlen megjegyzésére reagálok: "Egy levelezés került nyilvánosságra, amire a bolgban hivatkoznak. Ez két titkárnő privát mailjeinek a sorozata, melyből kiolvasható minden."

Nos, saját szememmel láttam ezt a bizonyos levelezést. Aki minimális ismeretekkel rendelkezik az illető titkárnőről, akit az ügybe bele akarnak keverni, tudhatja, hogy a levelezés HAMISÍTÁS. Nemcsak azért, mert az illető ezt állította (bár számomra ez bőségesen elég garancia volna, hiszen sohasem sunnyogó, kétszínű embernek ismertem), hanem azért is, mert nyilvánvaló, szembeötlő stilisztikai különbségek vannak az ő levelei és a hamisított levelek között.

Vagyis számomra egyedül az a kérdés: ki és hogyan lehetett képes olyan aljasságra, hogy egy másik embert (a maga céljai érdekében) így akarjon besározni?

Akárki is legyen az illető (tényleg nem tudom): ez ember alatti szint. Aki ilyenre képes, az mindenre képes.

És annak természetesen ezek után egyetlen szavát sem hiszem el; morálisan megszűnt létezni számomra.

(Akinek nem inge, ne vegye magára.)

szeredy 2009.06.14. 12:22:08

@pontilyen: Ne legyenek illúzióid, Lakat a legbiztosabb forrásból tudja, hogy a levél hamis. :-)

Az is jól mutatja a jól fejlett erkölcsi érzékét, hogy miközben ő nem vállalja a nevét, másokat név szerint rágalmaz. Amire egyetlen oka lehet, hogy tudja, hogy nem igaz, és retteg, hogy számonkérhetővé válik.

De a legjobb, hogy mindig elárulja magát, keveri, hogy az adott szerep szerint mit tud és honnan, és mit nem kéne tudnia. Tud például olyan neveket, amiket az illető nem használ, de azt nem tudja, hogy az illető költő. Rettenetesen szórakoztató, a rettenetest szó szerint értve.

pontolyan 2009.06.14. 22:13:44

Pontolyan naivitás azt képzelni, hogy rágalmakkal tönkre lehet tenni egy egyetemet, mint amilyen azt hinni, hogy azok a levelek névtelenek. Nem értem a többes számot. Csak egy levél forog közkézen, ami alá van írta. Ergo: nem névtelen. Szerinted nem az írta, aki aláírta? Mégis, mit gondolsz, ha az írta volna, nem ugyanezt mondaná?
Lakat egyébként szerintem pontosan tudja, mit beszél. Persze, hogy tudja, hogy az illető nem költő, mert olvasta a verseknek nevezett nemtommicsodáit. Szeredynek is tudnia kellene, hogy nem az, hiszen - blogjából ítélve - ő is tud ezekről a gagyi rímfaragványokról. Nemcsak hiszékenyek vagytok, hanem minőségérzéketek sincs? Mit kerestek tulajdonképpen egy irodalomtudományi doktori iskolában, ha az irodalmat nem tudjátok megkülönböztetni a szeméttől?

pontilyen 2009.06.14. 22:53:15

@pontolyan:

Miután nem te vagy az első, most már rákérdezek: te, aki még sohasem jártál erre, hogyan találtál rá erre a blogra? Komolyan érdekel.

Lakattal és társaival együtt (bár én sem zárom ki, hogy ti ugyanazon személyek vagytok, más-más nicknevekkel) annyira alacsony kommentszínvonalat képviseltek, hogy az már a floodoláshoz közelíti e poszthoz idehisztériáskodott hozzászólásokat.

Amíg ti nem jöttetek, érdekes módon a "szemét" mint ember vagy emberi teljesítmény minősítése föl sem merült e blog több ezer kommentje között. Amíg ti nem jöttetek, itt kulturált hangnemű, az emberi méltóságot tiszteletben tartó hozzászólások jelentek meg.

Nem a ti érdeketekben szólok; bár nálatok példásabb lejáratói saját ügyeteknek (ha feltételezni bírom, hogy - mint írjátok - ez az ügy valamennyiünkért van, és valamennyiünk érdekét szolgálja) nemigen létezhet; közös tulajdonunkat, a társalgás európai hagyományát próbálom védeni. Amely nélkül a ti ügyetek akkor sem lehetne jó, ha egyébként jó volna.

Az emberi színvonal például ott kezdődik, hogy nem választunk olyan nicknevet magunknak, mely vitapartnerünkéhez gyanúsan erősen hasonlít.

De ezt te valószínűleg nem érted.

Mint ahogy gyaníthatóan nagyon sok mindent még.

szeredy 2009.06.14. 22:56:14

@pontolyan: nincs blogom, a komment pedig arra vonatkozott, hogy Lakat a személyiséggyártás során ellentmondásokba keveredett, és lelepleződött. Ezen a gyalázkodás sajnos nem segít, inkább a kommentelőt minősíti. És jellemző, hogy erre nincs reakció.

Érdekelne azért az az emlegetett másik blog is, belinkelné kedves Lakat?

A. B. Normal 2009.06.14. 23:13:18

Kedves kollégák! Szerintem többen kérnénk annak a másik blognak a címét. Köszönet.

pontolyan 2009.06.14. 23:15:42

@Lakat: @pontilyen: Kovács csak a doktori iskolában tanít! 2hetente egyszer, ha el nem lógja azt is. Nincs egyetlen órája sem a rendes képzésben. Ki hozta őt ide? A dékán? Lehet, hogy a dékán is belügyes volt? Azt már tudjuk róla, hogy korrupt, tolvaj és sikkasztó, és az egész lopást KF nyakába varrta. Szegény KF! Ő egy tiszta ember, de Szabó besározta, és kétszer is félreállította. Szabónak ez a specialitása. Világbajnok a sunnyogó félreállításokban. Erről is van VIP-lista: Szilágyi Ferenc (külföldről hazatérve azt vette észre, hogy már nem dékán), Barkó Endre, Kulin Ferenc (2odszor), Bagdy Emőke. Györke Ildikót nem Szabó állította félre, az igaz, csak egy szög volt a koporsójában. (Raffay félreállításában csak segédkezett, azt a rokonai csinálták ki.) Aztán jöttek sorjában a rektorok, rektorhelyettesek és rektorjelöltek: Török Gábor, Szűcs Ferenc, Vargha András. Mind Szabó műve. De előbb felmászott a hátukon, az ő segítségükkel jutott ilyen-olyan pozícióba, aztán elrúgta a létrát... Lehet, hogy Szabó is a Belügyben tanulta a módszereit? Úgy tűnik, alapos kiképzést kapott. Valamiért csak idehozta a rendőrbarátját. A belügyesek összetartanak.

pontilyen 2009.06.14. 23:28:09

@szeredy:

Arra a blogra én is kíváncsi volnék.

Mint ahogy továbbra is arra is, hogy miként került ide jónéhány olyan kommentelő, akiknek eddig hírük-hamvuk sem volt.

A blog az utóbbi hetekben nem volt indexcímlapon, a poszt pedig gugliról nem kereshető.

Egy blog személyes oldal, ha úgy tetszik: napló. Olyan, mint az ember lakása, ahol a látogatók vendégek, és ahonnan a nemkívánatos látogatókat a lakás tulajdonosának jogában áll kidobnia.

Büszke vagyok arra, hogy ilyesféle drasztikus lépésre eleddig itt soha nem került sor, mert mindenki tiszteletben tartotta a másik ember méltóságát. Senki nem nevezte a másik embert, sem annak munkáját szemétnek. Senki nem személyeskedett, senki nem mászott bele mások ilyen-olyan magánügyeibe (és pláne úgy nem, hogy a másik nem védhette meg magát).

Ha azonban ez itt nem fog megváltozni, kénytelen leszek drasztikus lépésekhez folyamodni, zárolni a topikot, és néhány kommentelőt örökre kitiltani. Senki se _használja_ az én otthonomat arra, hogy ösztöneit a szobám közepén éli ki. Szerintem ez az igény belátható, és remélhetőleg mindenki tartani is tudja majd magát ehhez.

Főleg, hogyha állítólag egyetemek környékén megforduló emberekről van szó; még ha ez, tudom, néhány, poszthoz írt kommentből hihetetlennek tetszik is.

pontilyen 2009.06.14. 23:51:40

A bejegyzés kommentjeit, miután a figyelmeztetés után sem szűnt meg a személyeskedés, zároltam.

Lakatot arra kérem, privátban küldje el az említett blog linkjét, melyet - amennyiben elküldi - közkinccsé teszek majd.
süti beállítások módosítása