HTML

Pontilyen pont ilyen

"Az ember bármilyen messze jut is ismereteivel, akármennyire is objektíven ítéli meg önmagát, végül egyebet nem nyer az egészből, csupán tulajdon életrajzát." (Friedrich Nietzsche)

Friss topikok

  • Zolimoni: Ez volt az a könyv az életemben, aminél az "Ahaaa!" élmény hetekkel később jött.... (2023.07.12. 20:22) A lét elviselhetetlen könnyűsége
  • Volna: @NetLektor: Őszintén szólva, egyáltalán nem értem a 8-as pontban a szerző értetlenségét. Egyértelm... (2021.03.21. 23:24) A tíz legkiakasztóbb helyesírási hiba a világhálón
  • Csöncsön: @MAXVAL bircaman közíró: Nem cenzúra van, csak mivel föl van rá telepítve a Disqus, kiszedtem a ... (2020.02.24. 20:50) "Jól kellett viselkedni"
  • Sz.E.: Én azt válaszoltam volna a gyereknek, bár egy ilyen korú gyerek azt sem értette volna meg: Ha magy... (2018.07.09. 20:28) Mi az értelme?
  • Csöncsön: KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY (aki esetleg olvassa)! Indítottam egy új blogot: mondataink.blog.hu/ Aki szí... (2017.08.29. 19:33) Az Ég Berlinről

Ennyien vagyunk most

2009. január 31. óta


View My Stats

Címkék

ady (1) aforizma (6) agyalás (12) agymenés (3) aljasság (1) almería (1) álom (11) amerikai psycho (1) arany jános (8) argentína (2) árokásó blog (1) asterix (1) austin (1) a nagyidai cigányok (1) a szajha és a bálna (1) a tanú (1) a titkok kulcsa (1) a vihar (1) babarczy (1) babits (5) bahtyin (1) bajnai (1) balassi (2) balkán (1) baloldal (1) bank (1) barcelona (6) baudelaire (1) bayer (1) beavatás (1) bekezdés (1) berlin (2) berzsenyi (2) bessenyei (1) beszéd (2) beszédaktus elmélet (1) beszélgetés (4) betegség (2) bevándorlók (1) bkv (8) blikk (1) blog (28) blogsablonok (1) bl döntő (1) bogár lászló (1) bölcsesség (1) bölcsészet (2) bölcsészkar (1) bölcsőde (1) boldogság (2) bolondozás (4) bolondság (1) bonhoeffer (1) brecht (1) buber (1) budaházy györgy (1) budapest (17) búék (3) bűn (1) bunkóság (1) butaság (2) butler (1) buzi (1) camus (1) celebek (1) chico buarque (1) cigányok (3) csalódás (1) csíkszentmihályi (2) csipike (1) csoda (1) csokonai (1) dallas (3) dekonstrukció (1) délibáb (1) demokrácia (3) derrida (1) derű (2) der himmel über berlin (1) dionüszosz (1) diploma (2) dohányzás (2) dosztojevszkij (4) eb (5) echo tv (1) edith piaf (1) egyébként (1) egyetem (1) élet (17) ellenőrök (1) el clásico (2) emberek (14) emlékezés (13) én (25) építészet (6) erich fried (1) erotika (1) értelmesség (1) értelmiség (1) érzékenység (1) érzéketlenség (1) esterházy (1) esztétika (1) etika (5) étteremkritika (1) facebook (1) fájdalom (3) fák (1) faludi ferenc (1) fanatizmus (1) fazekas róbert (1) fecsegés (1) federer (2) feldmár (1) felelősség (2) férfiak (3) festészet (2) fikázás (1) film (17) filozófia (36) flow (1) foci (36) foucault (2) franciák (1) franciaország (1) freud (1) freudizmus (1) friedrich (1) ftc (3) gazdaság (1) gazsó (1) gdp (1) getafe (1) giccs (1) goethe (4) gondolatok (2) gondolkodás (45) grafológia (4) grondin (1) guantánamo (1) gyerekek (1) gyilkosság (5) gyomor (1) gyöngyösi (1) győzelem (1) gyűlölet (1) gyurcsány (4) gyurgyák jános (1) haas (1) háború (1) hajnóczy péter (1) halál (7) halálbüntetés (1) halottak napja (1) hawaii (1) hazaszeretet (1) helyesírás (3) hermeneutika (6) hétköznapok (23) hiddink (1) himnuszok (2) hímsovinizmus (1) hírek (3) hócipő (1) hofmannsthal (1) homofóbia (2) homoszexualitás (4) hősök (2) húgocskám (1) húsvét (2) identitás (1) idő (11) igénytelenség (1) iii. richárd (1) indexcímlap (12) iniesta (1) iparművészeti múzeum (1) írás (14) irigység (1) irodalom (20) iskola (1) isten (2) ízeltlábúak (2) japán (2) játék (19) jégkorong (1) jékely (1) jézus (6) jobbik (1) jog (1) john higgins (1) józsef attila (5) káin bélyeg (1) kant (1) kapitalizmus (1) karácsony (3) kávé (1) kegyetlenség (1) kemény istván (1) kép (2) kérdés (1) kereszténység (5) kézilabda (4) kína (1) kisebbségek (3) kisteleki (2) kittler (1) kockulás (1) kóczián (1) koeman (1) koffeinizmus (1) kolláth györgy (1) kolonics györgy (1) költészet (18) költségvetés (1) komment (1) konzervativizmus (3) korrektúra (1) kosztolányi (18) kötelességtudat (1) közélet (11) kő hull apadó kútba (1) kultúra (21) kundera (1) kurvák (1) lánczi (1) léderer ákos (1) lélek (23) lényeglátás (1) lévinas (2) liberalizmus (2) lmp (1) logika (1) lustaság (2) lyotard (1) magány (2) magyarok (2) magyarország (38) maradona (2) márai (1) marian cozma (1) márquez (2) maslow piramis (1) mccain (1) mdf (1) média (2) melegfelvonulás (2) mélypont (1) messi (1) metafora (3) meztelenek és holtak (1) morál (4) moravia (1) mörike (1) mosoly (1) mottó (1) mourinho (1) mszp (3) mu (1) műfordítás (3) munkanélküliség (1) murray (1) musil (2) művészet (5) művészetek (1) nacionalizmus (2) nácizmus (3) nadal (2) nádas (1) napfény (2) nemek (2) németek (3) német romantika (2) nemzeti blogcsúcs (1) nemzeti színház (1) nemzetkarakterológia (1) népszavazás (2) népszótár (1) nevetés (2) nick hornby (1) nietzsche (30) nobel díj (1) nők (1) norvégia (1) nyelv (26) nyelvészet (1) nyilas atilla (1) obama (1) ökopolitika (1) olaszország (2) olimpia (6) olvasmány (24) olvasók (5) önismeret (4) önreflexió (1) öröm (1) ortega y gasset (2) őrület (1) oslo (1) összeesküvés elméletek (1) őszinteség (1) őszöd (1) osztálytalálkozó (2) ötvenes évek (1) ozmium (1) pánikroham (1) pedagógia (6) pesterzsébet (2) petőfi (1) petri (1) pihenés (1) platón (1) pluralizmus (1) polgári védelem (2) politika (22) politikai korrektség (1) pontyi (1) pornó (1) prága (1) pszichológia (13) rabszolgamorál (1) radnóti (2) raymond aron (1) real madrid (1) recenzió (1) reckl amál (1) rejtély (1) relativizálás (2) rend (1) részegség (1) retorika (1) ricoeur (1) rilke (1) rio de janeiro (1) roddick (1) rogán (2) románia (1) roman jakobson (1) román patkány (1) rorty (1) rtl klub (1) samantha (1) schmidt mária (1) seggnyalás (1) shakespeare (4) sivatag (1) slágerek (1) sleeping dancer (1) slota (1) snooker (4) sólyom (2) sötétség (2) spanyolország (5) spanyol olasz (1) sport (14) stadionok (5) statcounter (1) stilisztika (2) szabadka (1) szabó lőrinc (1) szdsz (2) szegénység (1) szégyen (3) szemantika (1) szemétség (1) szent ágoston (1) szenvedély (6) szerb antal (2) szerelem (2) szerénység (1) szeretet (8) szexualitás (3) szlovákia (1) szmájlik (2) sznobizmus (1) szocializmus (1) szókincs (3) szorongások (16) sztrájk (1) születésnap (3) szúnyog (1) szurkolók (6) tanárverések (1) tanulás (1) tarka magyar (1) társadalom (19) tavasz (1) technokrácia (2) tenisz (2) tériszony (1) terrorizmus (1) teszt (1) tgm (1) tibet (1) titok (1) tolsztoj (4) török gábor (1) történelem (9) tortuga (1) transzcendencia (1) trianon (1) tudatmódosítók (2) tudomány (6) újév (1) ünnep (8) usa (3) usain bolt (1) uszoda (1) utcák (6) vallás (1) városok (4) vb (2) velázquez (1) vér (1) vers (23) versrovat (32) világháló (11) világpolitika (2) világválság (1) villamosok (3) vírus (1) vita (1) vitézy (1) vizsga (1) vörösiszap katasztrófa (1) was es ist (1) wc (1) weöres (2) wikipédia (1) wimbledon (2) wittgenstein (1) zsenialitás (4) Címkefelhő

2009.06.10. 17:31 pontilyen

Bűn és büntetés?

Elnézést kérek leghűségesebb olvasóimtól a hosszú posztszünet miatt. Akartam írni az EP-választásról; de aztán, ahogy elmulasztottam a kegyelmi pillanatot, vagyis az első, forró élmények kiírásának idejét, már nem láttam értelmét. Mit lehet erről még újat mondani?

Ha írtam volna, valami olyasmit írok, hogy a Jobbik hatalmas sikere következmény. Nem földcsuszamlás, nem a fasizmus előretörése, hanem egyfajta büntetés az elmúlt hét év kormányzati politikájáért. Ebben a gondolatban azonban nem lett volna semmi eredeti; semmi olyan, amit más ne írt volna már le, nálam jobban és érthetőbben — úgyhogy ejtettem a témát.

Eszembe jutott ellenben valami sokkal jobb. Egy újabb anyag a versrovathoz. Egyik kedvenc balladám egyik shakespeare-i mélységű részlete (vagy egy shakespeare-i mélységű balladából egyik kedvenc részletem). Arany János Zách Klárájának alább következő sorai.

 "Véres az ujjad,
   Nem vérzik hiába:
Mit kivánsz most, királyi nőm,
   Fájdalom díjába?"

  "Mutató ujjamért
   Szép hajadon lányát;
Nagy ujjamért legény fia
   Borzasztó halálát;

   A másik kettőért
   Veje, lánya végét;
Piros vérem hullásaért
   Minden nemzetségét!"

 

Döbbenetes kegyetlenségről szól a ballada. A történet közismert. Tudjuk, mi történt (a valóságban) Zách Klárával, és azt is, hogy az idézett fenyegetést valóra váltotta a történelem.

Mi az, ami ebben az egészben olyan megragadó, elborzasztó és felejthetetlen számomra? Az elkövetett bűn, illetve a büntetés szembetűnő, döbbenetes aránytalansága. Pár csepp vér miatt egy egész nemzetség kiirtása. Egy levágott ujj miatt páratlan kínszenvedés okozása egy nemcsak, hogy ártatlan személynek, de egyenesen az áldozatnak.

Sohasem értettem teljesen ezt a történetet (és ezt a balladát); pontosan ezért ráz meg újra és újra.

Másfelől meg hogy ne érteném.

A bűn és büntetés problémájáról van szó. Arany balladája (minden ellenkező híreszteléssel ellentétben) nietzschei utakon jár. Szó sincs arról, amit a hagyományos értelmezések állítanak, hogy ti. a bűn vonja maga után a büntetést. Ellenkezőleg: a büntetést nem a bűn, hanem a királyi nőm kívánsága hozza létre. Zseniális, nem tudok betelni ezzel a szókapcsolattal: királyi nőm. Ugye, érezzük ebben a szóban egy király méltóságát? Egy király méltóságát, amely egészen bizarr ellentmondásban áll a döntés kicsinyességével.

Illetve dehogy kicsinyes a döntés! Van-e nagyobb hatalom, mint az, amelyik ennyire önkényesen dönt emberek és sorsok fölött?

De igazságtalanul! — vághatunk közbe.

Igen, igazságtalanul. De az élet igazságtalan.

A Szép hajadon lány (és tudjuk, mennyire szép! sőt, az egész tragédiát pontosan a szépsége indította el!) csak egy mutató ujj. A legény fiú csak egy nagy ujj. A királyi nő piros vére minden nemzetség.

Miért is volna ez a logika meglepő? A fordított logika, a vérszerződések logikája pontosan ugyanerre a szerződésre alapozódik. Pár csepp vér egy egész nemzetséget jelent.

Nem lehet nem elborzadni a történettől. De elborzadásunk oka az, hogy valami valóságos dologról szól Zách Klára története.

Arról a logikáról, okoknak és következtetéseknek arról az önkényen alapuló logikájáról, melynek hatalmi gyökerére tudatosan és élesen először Nietzsche világított rá. De persze már Shakespeare és Arany János is pontosan ismerték.

86 komment

Címkék: vers arany jános nietzsche kegyetlenség versrovat


A bejegyzés trackback címe:

https://pontilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr591177086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.06.11. 17:16:01

klára apja nem nekirontott a királyi családnak, és úgy kellett csákánnyal csendre bírni?
az addig rendben, hogy alapból a hercegnek kellett volna bírnia magával, vagy utána apja/anyja részéről proaktívan büntetést kapnia, vagy zách apukát kellett volna engesztelni, és akkor nem rohan neki 8 centi pengehosszúságú szúró/vágófegyverrel a családnak, de ez nem a vérszerződés, vagy nemzetségi logika, hanem rossz, nemtörődöm hatalomgyakorlás.
onnan viszont, hogy apuka nekirohant a koronás családnak, sok lehetséges folyománya nem volt a történetnek: vagy életben hagyják őket, és a többi gyermek is bepróbálkozhat a bosszúval, vagy azt is elrettentik, aki más ügyekben próbálkozna. innen ez már tényleg vérszerződéses-nemzetséges politika, a rosszabb fajtából.

pontilyen 2009.06.11. 18:15:57

@bs395:

A "rosszabb fajtából", vagyis a legkegyetlenebb fajtából. És mégis valahol azt érzi az ember, amit te is írsz: "sok lehetséges folyománya nem volt a történetnek". Mármint abban a világban, amelyik a vérszerződés logikájára épül. Így kellett történnie.

Az is érdekes, hogy a büntetést éppen az az ember (Erzsébet királyné) szabja ki, aki a történetben a legvétkesebb volt. ("Sietős az útam / Reggeli templomra, / Ha beteg vagy, hát feküdj le / Bársony pamlagomra." Vagyis ő szervezte meg a Klára és Kázmér között a találkát.) Nyilvánvalóvá téve, hogy a büntetés nem a vétekért jár. A büntetés sohasem egyenes folyománya valamely véteknek, mindig hatalmi eszköz. Csak nem mindig látszik ez olyan megdöbbentő erővel, mint ebben a balladában.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 20:42:02

Persze büntetés volt, de én nem bagatelizálnám a Jobbik előretörését. A weimari köztársaság politikusait is jogosan bűntették meg a választók, de Hitlerrel sajátmagukat büntették meg leginkább. Nem akarok én egyenlőségjelet tenni a náci párt és Jobbik közé.

De veled szemben, aki mindig azzal jössz, hogy nincs szélsőjobboldali veszély, én tudom nem észrevenni, hogyan erősödnek a mind ordenárébb szélsőséges hangok. szuret.blog.hu/2009/06/05/morvai_es_a_farkincak
szuret.blog.hu/2009/06/10/borondot_aranyert

A büntetést meg épp azok szenvedik el, akik nem érdemeltek volna büntetést, Hegyi Gyula és Szentiványi helyett ez a tahó Morvai. Eddig azt gondoltam mindegy kik vannak kint az EP-ben, átgondoltam, nem mindegy!
szuret.blog.hu/2009/06/09/almaink_haza_eg_ep_valasztas

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.06.11. 20:51:34

@pontilyen:
nem abban a világban, ami a vérszerződés logikájára épül, hanem abban, amiben az elfogadott önkény miatt megteheti, hogy ne törődjön az alattvalóival. a jó és a rossz vezető között a legfőbb különbség, hogy a jó vezető inkább segít, mint dirigál - a rossz meg fordítva.

pontilyen 2009.06.11. 21:56:41

@popp:

Szerintem az egész MSZP megérdemelte a büntetést, ha az őszödi beszéd után nem dobták ki magukból Gyurcsányt. Várható volt, tudni lehetett, hogy következménye lesz előbb-utóbb.

A választók pedig (demokráciában) mindig magukat büntetik és jutalmazzák. Hogy egy ismert közhelyet idézzek: minden népnek olyan vezetői vannak, amilyet megérdemelnek. A vezetők tessenek valóságos problémákkal foglalkozni, akkor nem lesz itt Jobbik és Morvai Krisztina. (Utóbbi egyébként pontosan annak köszönhette politikusi karrierjét, hogy a nyilvánvalóan törvény- és emberi méltóságsértő okt. 23-i véres tömegoszlatás után az egész kormányzat, sőt az egész baloldal a kezét mosta, és csőcselékről beszélt. Most már talán belátják, hogy hibáztak.)

@bs395:

Azért nem értek egyet, mert szeretem minden társadalmi berendezkedés önkényes szerződésen alapul. Az is a vezető (és alattvalói) önkényes döntésének függvénye, hogy a vezető segíti vagy dirigálja-e alattvalóit. Ezért beszél, ugye, Nietzsche "emberfeletti emberről" (máshol inkább: szabad szellemekről), aki(k) vállalni meri(k) a szabadságot. Az ilyen emberek társadalma nem szorulna rá a kegyetlenségre. A Zách Klára azonban pontosan abban a korban játszódik, melyet (a nietzschei értelmezés szerint) egy megfélemlített embertípus uralt.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.06.11. 22:28:50

@pontilyen:
a megfélemlítés társadalma volt, ez stimmt, de ez nem azt jelenti, hogy csak az lett volna, vagy lenne éles váltás az elnyomás és az együtműködés között, csak az arányokról van szó.
északi népeknél dívott az együtműködésre alapuló társadalmi berendezkedés záchék korában is, 20 éve meg nálunk is épp a megfélemlítésre volt az állam főleg berendezkedve.
az, hogy a vezető milyen vezetési módszert - és ezzel milyen célokat - választ, az tényleg a vezető döntése, de az alattvaló már jóval kevésbé dönt szabadon, vagy ha mégis élni szeretne vele, nagyobb és drasztikusabb árat kockáztat vele - lásd zách urat: senki nem kérdezte meg, hogy elfogadja-e az ügyek ilyetén intézését, mert nem érdeklete a vezetőt, mert rossz vezető volt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.11. 23:55:41

@pontilyen: Óóó, istenem már megint az eredendő bűn.

Úgy van, hogy Göncz Kinga vélekedésével ellentétben ez választás egy belpolitikai üzenet volt, de azért az aggasztó, hogy egyéb alternatívák felvetődése helyett egy agresszív széljobbos párt erősödik meg.

Én egyébként Hegyi Gyula és Szentiványi EP teljesítményét értékeltem jónak. És sajnálom, hogy egyik sem folytathatja a munkáját, még ha a pártjaikat nem is sajnálom.

pontilyen 2009.06.12. 16:12:28

@bs395:

Így van, szerintem sincs éles váltás. Nietzschében különben pont az talán a legérdekesebb, hogy nem ül föl annak az illúziónak, mely szerint korunk túllépett volna a kegyetlenségen alapuló világrenden. Pedig akkor még senki (rém)álmodni sem mert volna Sztálinról vagy Hitlerről.

Még annyit, hogy "Zách úr" is elfogadta a vérszerződéses logikára épülő rendet, hiszen ő maga lépett föl a "gyermekért gyermek" bosszúigényével. Hogy egy "szabad szellem" mit tett volna a helyében, az másik kérdés, mindenesetre Arany (szerintem nagyon finom módon) nem teszi meg "hősnek" Feliciánt. Ha van hőse ennek a balladának, akkor az az a valaki, akinek megnevezése a szöveg első szava is egyben (vagyis a "Királyasszony"). De ő sem pozitív hős. Inkább korszakszimbólum, sorsszimbólum. (És akkor meg sem említettük, ugye, mennyire finoman látja a történelmet Arany; hiszen Károly Róbertről közmegegyezés, hogy az egyik legnagyobb formátumú magyar király volt...)

@popp:

Az őszödi beszéd azért volt "ősbűn", mert nyíltan fölrúgta a játékszabályokat. Egy őszödi beszéd után ugyan milyen erkölcsi alapon lehet elítélni például Morvai metéltfarkincás szövegét? Ha elfogadjuk, hogy a közbeszédből kiiktatjuk a morált, akkor viszont viselni kell a következményeit.

Azzal egyébként nem értek egyet, hogy a Jobbik az "egyéb alternatívák felvetődése helyett" erősödött volna meg. Az MDF (melyet századszorra is leírtunk) csak átlépte a bejutási küszöböt, és a semmiről indulva váratlanul kiválóan szerepelt, sőt az SZDSZ-t is megelőzte az LMP!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.12. 21:04:26

Pedig az öszödi beszédből semmi új nem derült ki egy politikát figyelő ember számára.

1. A politikusok hazudnak - jééé!
2. Elkúrták, a választások előtt osztogattak és hamis illúziókat keltettek kormányzás helyett - nem 2006-os kampányban kezdődött ez.
3. Sejtésem szerint egyébként zártkörű tanácskozáson elhangzottak már az öszödinél is cifrább beszédek. Az viszont már jóval elgondolkoztatóbb, hogy a picsába szivárgott ki.

Én inkább azért haragszom erre a kormányzatra, mert tervek voltak, de mindegyik mögül kifaroltak, a belpolitikai viszonyok miatt és nem csináltak semmit. Aztán az uty-mutyi korrupció miatt is, bár ez hagyomány Magyarországon és nem is Kádárnál kezdődött, hanem jóval korábban. Így lózunggá olvadt a beszéd számomra legszimpatikusabb víziója:"jöttek páran, aki nem szarakodtak azon, hogy lesz-e helyük a megyei közgyűlésben, jöttek páran, akik nem szarakodtak azon, hogy lesz-e költságtérítés, bassza meg!"

Na meg a rendőrségi túlkapások és a Sün is kiverte nálam a biztosítékot.

Aztán azért az öszödi beszédre hivatkozni egy nyilválóan kirekesztő "magunkfajták vs magukfajták", fenyegetőző és tahó levél relativizálásakor, na ne már! Mindent Öszödre fogni pedig kicsit hasonló, mint Trianonra mutogatni az ország gondjaiért és egyedül Károlyira, Trianon okozójaként.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.12. 21:12:29

@pontilyen: Ja még annyit, hogy az MDF konstans módon hozza az 5 százalékot 2004 óta ráadásul most jóval kevesebb szavazat is elég volt ehhez mint 2006-ban. Aztán egy olyan protest szavazatokat összegyűjtő formáció, mint az LMP-HP sem új a nap alatt, a széljobb tizenöt százaléka viszont igen és számomra dermesztő is.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.06.12. 21:45:09

@pontilyen:
a posztban a vérszerződés még azt jelentette, hogy kiírtják az egész családját. ha felicián logikáját követnénk, aki lányának királyné által megszervezett megrontásáért az életére tört, akkor felicián halála elegendő elégtétel lett volna (és ezt ott a helyszínen meg is kapták).

pontilyen 2009.06.13. 12:06:08

@popp:

Nem maga az őszödi beszéd volt felháborító, hanem az, ami a kiszivárgása után (nem) történt.

Ez olyan, mintha egy élsportoló lebukna a doppingvizsgálaton, a klubja pedig továbbra is indítaná versenyeken, mondván, úgyis mindenki doppingol. Szerinted nem büntetné meg ezt a klubot a versenyigazgatóság?

Természetesen nem fogok MINDENT Őszödre. Őszöd után is szabad tisztességesen beszélni és fogalmazni. Csak mondjuk egy őszödi beszédet elfogadó párttól lesz hiteltelen az emiatti tiltakozás. Ugyanígy Trianon: nem csak Károlyiéké a felelősség. Épp ellenkezőleg: mindannyiunké, hogy elkerüljük (például) a Károlyi-féle magatartást.

@bs395:

Nem, Felicián nemcsak a királyné életére tört, hanem az ártatlan gyerekek életére is. Vagyis hasonló (nevezzük így: vérszerződéses) logikát követett, mint a királyné.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.13. 13:14:53

@pontilyen: Ugye, nem gondolod komolyan, hogy Öszödön kezdődött az amorális közbeszéd? Az bebázodódott a magyar politikai hagyományba. Hogy mást ne mondjak, nem hinném, hogy Orbán lemondott volna egy hasonló kiszivárgása után.

Rákosiéknak sem az volt legnagyobb bűne, hogy hazudtak. Ugye Szálasi őszinte volt a maga módján, ugye Jobbik is annak tűnik, ugye elég nagy baj ez? Ugye aggódhatok a szereplésük miatt és az ennek nyomán fölerősődő ordenáré és kirekesztő szövegek miatt, melyek fölerősödnek a fertájukon?
Az amerikai major sportágakban nincsen doppingvizsgálat. Aztán az is nyilvánvaló, hogy az ellenfél is doppingolt.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.06.13. 13:55:08

@pontilyen:
ja! akkor megérdemlik egymást :-)
kicsit úgy tűnik nekem, hogy a megoldással egyben meg akarják akadályozni a probléma újra felbukkanását, de helyette csak eszkalálják (ez de szép egy magyar szó).

pontilyen 2009.06.13. 16:21:39

@popp:

Látom, nem érted, miről beszélek. Nem önmagában az őszödi (továbbra is hosszú ő) beszéd volt az "ősbűn".

Mindenhol a világon történnek politikailag vállalhatatlan cselekmények. Egy politikai kultúra minősége azon mérhető le, ahogyan ezeket a vállalhatatlan dolgokat kidobja magából. Ez nem történt meg Őszöd után. Ezért indult meg a lavina.

Nem vagyok a Fidesz ügyvédje, de azt azért elmondhatjuk, hogy a vállalhatatlan dolgokat az a párt viszonylag rövid úton megbüntette (Selmeczi, Lengyel Zoltán stb.).

Doppingvizsgálat nélkül is lehet élsportolni, igen. Csak akkor el kell fogadni, hogy megváltoztak a szabályok.

@bs395:

Hú, ezzel mennyire egyetértek! :-) Rövid távon persze "megoldották" Károly Róberték a problémát; valóban megerősítették a központi hatalmat, és Magyarország történetének egyik legfényesebb korszaka lett a 14. század. A probléma gyökerét azonban nem tüntették el, és az a rövid lefojtás után mindig újra, sőt egyre pusztítóbb erővel virágzott ki. (Ilyen szempontból is döbbenetes élmény újraolvasni az Arany-balladát.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.13. 20:43:38

@pontilyen: Hosszú leszek, mert elég régóta feleselgetünk egymásnak, főleg foci ügyekben, és mindenkor értelmes vitapertenrnek tartottalak, akiről nem föltételeztem soha, hogy nem ért, most viszont mintha elbeszélnénk egymás feje mellett.

Én tisztán értem, csak nem értek egyet azzal a tételeddel, hogy csupán Öszöd óta következmények nélküli ország ez. Hiába akarja így beállítani a jobboldal, rájátszva a választók politikai amnéziájára, többek között a tiedre kedves barátom ;-).

Nem vagyok én se a maszop ügyvédje, sőt amint egy-két kommentemből láthattad baszottul megvan róluk a véleményem. És az őket körülvevő Népszava, 168, ATV-szerű médiumokról is.

De a kedves Fritznek és a többi jobboldali médialakájnak sem jutott ám eszébe a demokráciát óvni az övéik alatt és a közpénzek szivárgását sem figyelték ennyire árgus szemekkel (lehet, hogy az ő zsebükbe is csúzsott belőle?).

Eddig türelmesen olvastam a politikáról írt álobjektív ;-) szövegeidet, például hogy a jobboldallal szemben az a szocik legnagyobb baja, hogy abszolutizálni próbálják a nézeteiket, észre sem véve, hogy mindkét oldal keménymagja ezt csinálja.

De az mán kiverte a biztosítékot, hogy magát a Jobbikot az úgynevezett baloldal balfaszságaival mentegeted (és még mielőtt most nem a szavazóikról beszélek, hanem Morvai és a többi vezetők hajmeresztő, hangulatkeltő és gyűlölködő baromságairól).

Jössz Selmecivel, meg Lengyellel, na őket azért már nehéz mentegetni. De a szociknak is meg volt a maguk Selmecije (jelzem Selmeci a lockhead ügy őta is fontos pozíciókat kap időről-időre, például a 2006-os kampányban), Kis Elemér, de maguk Lengyele is, Zuschlag és Hunvald (jelzem a kétes ingatlanügyeket informácóim szerint egy hangúlag szavazta meg a hetedik kerületi közgyűlés).

Mivel jelezted, hogy nem vagy a fityisz ügyvédje (csak többé-kevésbé lelkes szavazója, gondolom), ezért nem is neked teszem föl a következő kérdéseimet, amelyek kiszakadnak belőlem.

Vajon melyik kormányzat nevezete ki azt a Simicska Lajos APEH-elnökének, akinek vállalata (Mahir Rt.) ellen a kinevezés pillanatában pontosan három APEH-igazgatóság folytatott nyomozást? Ennek tudatában vajon véletlenül röppentek föl hírek egy bizonyos hosszú byte-ok éjszekájáról?

Vajon lemondott-e Orbán Viktor miniszterelnöki - és Kövér László titokminiszteri pozíciójáról, amikor nyilvánvalóan kiderült, hogy hazudtak, mikor Fideszes politikusok megfigyeléséről beszéltek? (Bocsánatot kértek-e azért, hogy az ügyet vizsgáló bizottság fejeként az ország közvéleményere szabadították a Kosztolányi nevet meggyalázó pytongyűjtő Dénest ;-)?

Vállalt-e valamelyik Fidesz-vezető felelőséget, azért, hogy csődbe vitt pártközeli cégek százait a ködbe vesző Kaya Ibrahimra és Joszip Totra ruzházták?

Vajon melyik kormányzat idején kezdődött a költségvetési trükközés és az őrületes korrupció az autópálya ügyekben?

Szerinted ezeket látva, mit gondolt a Zuschlag-féle MSZP-s karrierista pöcsarc? Kábé azt, hogy ha majd mi kerülünk a fazék közelébe jól belakmározunk mi is.

Aztán vannak olyan ügyek, amelyben a megtisztulást igérő fityisz a mai napig együtt bír működni az "ősbűnt" elkövető "komcsikkal".

Ilyen a 90-es évekbeli olajügyek folyamatos eltussolása (mikortól is következmények nélküli ez az ország?), valamint a képviselői költségtérítés. Úgy látszik soha nem jönnek páran, akik nem szarakodnak azon, hogy lesz-e költségtérítés, bassza meg.

Mindezek és még ezer másik itt föl nem sorolt ügyecske tudatában az egész politikai elittől van en bloc hányingerem. Ezért nem vagyok hajlandó odarakni az ikszemet, se a Fityisz se a Maszop, se a Szadesz, se az MDF mellé.

Ismerve a múltját, nem hiszek abban, hogy Fidesz lesz az az erkölcsi lángoszlop, amelyik képes lenne új lapot nyitni. Gazdasági ügyekben sem győztek meg ám, abban a négy évben, amikor egy egyensúlyban lévő gazdaságot vettek át, ráadásul gazdasági konjunktúrában.

A Maszopról már föntebb elmondtam a véleményemet.

Az általam korábban gyakran támogatott Szadeszre azért nem szavaznék, mert a szabadságjogok tekintében ugyan egyetértek velük, de a Kóka-féle antiszociális gazdasági vonallal nem tudok azonosulni.

Az MDF-et meg már csak kiröhögni tudom, Bokros Lajos, Habsburg Györggyel, jesszum pepi. Ráadásul egy engem eléggé érdeklő kérdésben az enyémmel gyökeres ellentétben lévő álláspontot foglalt el, bár ezügyben most halgat.

A hozzám közelálló szubkultúrából kiinduló LMP-re meg minden bája ellenére nem bíznám még az országot, mert nincs elég kompetens ember a környékükön, viszont drukkolok nekik, hogy megtalálják ezeket az arcokat 2010-ig.

A legdurvább viszont az, hogy Jobbikot az összes föntebb sorolt alternatívánál veszélyesebbnek vélem, olyannyira, hogy épp ezért mégis oda kell raknom az ikszet valamelyik mellé jövőre.

Egyébkként a 37%-os résztvétel is azt jelzi, hogy nem vagyok egyedül ezzel véleménnyel.

pontilyen 2009.06.14. 12:01:14

@popp:

Lehet, hogy illetlenség egy ilyen szépen összeszedett hozzászólásra csak röviden válaszolnom, de nézd el nekem. Nyilván láthatod a másik topikban, hogy kissé elszabadultak az indulatok, és azok ott tényleg közvetlenül az ember bőrére mennek.

Alighanem ezért voltam az előző válaszaimban is talán a szokásosnál türelmetlenebb.

Nyilván. Minimum Mikszáth óta tudjuk a magyar politikai életről, hogy mélységesen korrupt és hazug. Nincsen "ősbűn". Nyilván sok mindenben egyetértek. Nyilván nem mentegetem sem a Jobbik, sem Morvai Krisztina egyes kijelentéseit, melyek menthetetlenek.

Véleményünk valószínűleg ott tér el, hogy én a felelősség legnagyobb részét az MSZP őszödi beszéd utáni viselkedésében látom. Te meg ezek szerint az EGÉSZ politikai kasztot egyformán terhelnéd a felelősséggel.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.14. 18:00:12

Rendben, mondjuk, a másik poszt nekem rébusz, de azt érzem, hogy izzik a levegő.

pszichiáter 2009.06.15. 01:02:49

@popp: A rébusz kulcsa a pszichiátria. A titkárnő freudi eset. Nevezzük KK-nak, esetleg KuK-nak, mint a Monarchiát, vagy inkább Kakának, mint a brazil focistát. Az alulróljövők inferioritáskomplexusa és túlfűtött ambíciója egyszerre dolgozik benne. Maximalista, sőt, perfekcionista. Minden elvárásnak meg akar felelni. De a tehetsége és intelligenciája messze elmarad az ambíciója mögött. Begyűjti mindenhonnan az információkat, de amikor kérdezik, diszkréten hallgat, sak sejteti, mennyi mindent tud, de tudását nem adja ki. Nem akkor, amikor kérdezik. Nem akkor, amikor "titkárnő". Ez a "hivatalos" arca, amihez hozzátartozik egy teátrális, mély búgó hang. De Kakánk vágyik az elismerésre. Nem a hallgatókéra, azok nem érdeklik, mélyen lenézi őket. A doktoranduszok a vágyott haverjai, de velük szemben kettős komplexusa van. Többnek is, kevesebbnek is érzi magát náluk. Amikor a kisebbségi érzés kerekedik felül benne, kiesik a "hivatalos" formájából. Ilyenkor elejt egy bennfentes információt. Aztán még egyet. Lassanként kipakol. Egyik fiókot a másik után. Aztán az egész szekrényt. Élvezi a sikert. És a fölényt, amiben oly ritkán van része életében, a többlettudás fölényét. Nem bírja megállni, hogy ne mondjon el valami súlyos titkot. Tudja, hogy nem lenne szabad, de a pillanat olyan csábító. Most ő lehet a középpont. Aztán felismeri, hogy túl sokat mondott. Visszaszívni nem lehet, tehát próbálja jóvátenni. Amikor másokkal beszél, annak a titkát adja ki, akire az imént mások súlyos titkát bízta. Nincs tudatában cselekedete veszélyének. Nem tudja, mi az árulás. Nem is lehet őt ezért elítélni, nem lehet rá haragudni. Ő csak szerepelni akar. A figyelem középpontja kíván lenni. Majd újra mindent jóvátenni. Ilyenkor önjáró lesz. Hibát hibára halmoz, majd amikor fejére zúdul a baj, bebújik a sarokba, mint az óvodás, aki fél a büntetéstől. Miért is büntetnék? Ő nem csinált semmit. Innen már csak egy kis csavar a történeten, hogy ami van, azt nem ő csinálta. Ő nem tehet róla. Mintegy magától alakultak így a dolgok. És ezt el is hiszi. Mi több, mi is elhisszük. Hiszen amikor felveszi mély, búgó hangját, szentül meg vagyunk győződve tökéletes megbízhatóságáról. Hiszen nem tudjuk, hogy amikor mással beszél, akkor azzal ugyanolyan bizalmas és abban a pillanatban csakis ahhoz hűséges. Ő sem tudja, de néha érzi, hogy valami nincs rendben körülötte, vele, benne. Mégsem bűnös, hiszen ő csak elismerést, tekintélyt akar. Ártatlan szegény. Akárcsak az elmebetegek.
A bűnösök a pontilyenek. Akik a saját érdeküket közerkölcsként prédikálják. Ők a rendszer kegyencei, haszonélvezői. Tudatosan tartják fenn a rosszat, mert az nekik, egy maroknyi privilegizált kisebbségnek, jó. A mi Kakánk csak kis haszonélvező. Pontilyen nagyobb koncra vágyik. Pontilyen pontolyan lesz, mint az a doktorandusz, aki okiratot hamisított azért, hogy doktori címet és állást kapjon. Csak legalább ne prédikálna nekünk erkölcsöt. Hiszen rajtunk élősködik. Ezen az egyetemen mi vagyunk itthon. Ő itt vendég. A mi pénzünkön. Máshonnan jött ide, hogy lenyúlja a pénzünket. Az aljasság pontolyan, mint pontilyen. És a mi pénzünk pontolyan jó lesz más egyetemen is, mit itt, és más doktori iskolák pontúgy fognak örülni nekünk, mint ez itt. Pontilyen és 5 társa, akiket a rendszer fizet a szolgálataiért pedig támogassa tovább avelejéig korrupt rendszert, amelyik már saját képére formálta őket. Ez a rébusz megfejtése: az aljasság pontilyen.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.15. 02:45:07

@pszichiáter: Rébusz még mindig, maradjon is az. Olyan vitába csöppentem itt amelyhez az égvilágon semmi közöm és hogy őszinte legyek nem is érdekel, van egy poszt, ahol ebbe belemerültetek, maradjatok is ott.

FarkasTorok 2009.06.15. 11:07:06

@popp: 'pszichiáter' analízise tökéletes. A pontilyen-ek kártékonysága, eszközemberré züllése, haszon-elvűsége(ösztöndíjlenyúlás), seggnyalása (nem elvtelenül!) tipikus. Ismert ez a típus: ez a jellemnélküli (konformista) karakter. A jellem reakciói a kísértésre: a bűntudat (ami nincs, mert tudatalattiba letolta az előnyökért elkövetett tetteit), a szégyen (ami az előbbi miatt egyenlőre nincs) és a csábításnak való ellenállás képességét. A dékán(SZA) a korlátlan hatalom igénye, és/vagy a bosszúvágy mögé egyfajta 'ideológiát' épít, mely a külvilág számára látszólagos egyensúlyt teremt az elvek és a viselkedés között. "Úgy döntöttem, hogy gazember leszek" - mondja Shakespeare III. Richárdja. De ez minden valószínűség szerint fordítva igaz! A Richárdok: Szabó András, Kovács Árpád elvtárs stb.) értelmes emberek, felismerik - és ezt követően elfogadják - önmagukat. Úgy tesznek, mintha maguk döntöttek volna gazemberségükről, holott képtelenek gátat szabni nekik. Ilyen szempontból Richard-dal Dosztojevszkij Bűn és bűnhődés című regényének főhősét, Raszkolnyikovot állíthatjuk szembe. Raszkolnyikov - egy általa kreált hamis értékrend bizonyítása érdekében - valóban úgy dönt, hogy gazember lesz, pedig lelke mélyén nem az. Nem képes azonosulni azzal az ideológiával, amit saját legbelső értékrendjével szemben alakított ki (hiszen Szabó András apja református lelkész volt), ezért - miután mégis végrehajtja a hamis idelógiához igazított cselekedetét - a szó nietzschei értelmében "sápadt gonosztevővé" válik. Elég sápadt mostanában, mióta kiderültek az ügyei és országosan is nyílvánvalóvá váltak. Ehhez szüksége volt egy mindent teljesítő "ember alatti"-ahogy pontilyen írja - gonosz figurára, s ez Kovács Árpád, aki a saját elvtársait is elárulta.

Már nem lehet a másik bloghelyen (Gondolatok az aljasságról) maradni, mert pontilyen és szeredy elvtársi módszerekkel betiltotta a blogrészt, letiltott. Ez nem egy hálószoba vagy magánlakás. Ez internetes közhely. Mint amilyen közhelyes maga szeredy és az európai színvonalra hivatkozó potilyen. Mindketten az amoralitás határán "ember alatti" nívón. Ők a fő rágalmazók, a többiek reagálók. Az európai színvonalú kommunkiációra való hivatkozás egy tipikus kommunista érv, mint a szakmaiság fogalma. A balkáni gerlék ne argumentáljanak: különösen szeredy, aki betegesen liheg bosszúszomjas nyelvcsapásokkal, mert találva érzi magát.

gaspanna 2009.06.15. 13:06:38

@popp:
Pontilyen miatt nem tudok oda írni. Valamiért kirekesztő és intoleráns. Nem szeretem az ilyen nem elfogadó embereket.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.15. 13:08:25

Nem tudom, de sejtem, mi folyik itt. És nem tetszik.

Semmi közöm az egyetem belügyeihez, állást sem foglalhatok.

Csak annyi megjegyzést tennék, hogy szomorú, miféle emberek kapnak phD-t manapság. Továbbá örülök, hogy nem lettem bölcsész. Micsoda posvány!

FarkasTorok 2009.06.15. 13:23:32

@Reckl_Amál:
Tényleg posvány... Pl. ilyen pontilyen is, aki érdekből és karrierizmusból szervilis. Akkora opportunista, hogy ezért még lezárat blogrészt is. Örülj, hogy nem ismered! Középszerű és csak filologizál, de ebből kiderült jellemhibás. Nagyon megdöbbentem ezen a cselekedetén, ami totálisan valami mélyen elfojtott téma lehet nála, amit nem tud felvállalni, és ezért így éli meg. Nem ép sem morálisan sem lelkileg.

gaspanna 2009.06.15. 13:29:55

@FarkasTorok:
Pontilyen egy nagy-nagy görcs. Csak rá kell nézni. Egy hülye intoleráns buzi. Ezt mindannyian tudjuk az egyetemen. Csajokkal barátkozik, mert olyan nyálas sokaknak ez bejön, de ez csak alibi. Egy nagy-nagy rohadék. Hírdeti, hogy ő a befogadó, a filosz, az intelligens, az elefántcsonttoronyban élő.... stb., de valójában egy skizofrén alak, aki jobb oldali és meleg. Ezt nem tudja összeegyeztetni és felvállalni. És velünk, csajokkal veszi körbe magát. Egyébként meg karriert akar és überokosnak hiszi magát. De ehhez az SZDSZ-ben kéne lennie :)

gaspanna 2009.06.15. 13:29:56

@FarkasTorok:
Pontilyen egy nagy-nagy görcs. Csak rá kell nézni. Egy hülye intoleráns buzi. Ezt mindannyian tudjuk az egyetemen. Csajokkal barátkozik, mert olyan nyálas sokaknak ez bejön, de ez csak alibi. Egy nagy-nagy rohadék. Hírdeti, hogy ő a befogadó, a filosz, az intelligens, az elefántcsonttoronyban élő.... stb., de valójában egy skizofrén alak, aki jobb oldali és meleg. Ezt nem tudja összeegyeztetni és felvállalni. És velünk, csajokkal veszi körbe magát. Egyébként meg karriert akar és überokosnak hiszi magát. De ehhez az SZDSZ-ben kéne lennie :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.15. 13:45:37

Sajnos ez elég nagy tévedés, mert ismerem Pontit személyesen. Igaz, még csak 14 éve.

Ti tényleg egyetemisták vagytok? Netán phd-sek? Úristen!

FarkasTorok 2009.06.15. 13:45:41

@gaspanna:
Ezt nem tudom, engem ez nem érdekel!
Az zavar, hogy olyan erkölcsi az "elve", hogy meg akar felelni az elvárásoknak. Azért mert ösztöndíjas mindenre képes. A korrupt dékán, a nyomorult exrendőr-belügyes és köre használják, ő meg túlalkalmazkodik. Ha a kör bűncselekményt ír elő, akkor az ilyen jellemű ember gondolkodás nélkül teljesíti, aztán Nietzschével megideologizálja.
Megsértődni is csak a kör nevében tud, és az ilyen frusztrációkra kíméletlen agresszióval reagál. Bátor amokjor a kör érdekeit kell védeni, mert harcol a pozicióért, az egzisztenciájáért. De barátságra, individuális rokonszenv tanusítására gyakorlatilag képtelen. De belőle elég.
A fő bajok forrása: a dékán, aki mindent és mindig megtett hatalma elérése érdekében, kisebbrendűségi érzésenek kompenzációja érdekében. De ezt nem tudja csillapítani... Hihetetlen az az aljasságmennyiség, ami eddig is terheli őt. Ám számos asszisztenciája van ehhez, a szereplők ismertek. Ez a bűnmennyiség már nem tartható és vállalható, mégha a püspöki lepel a háttérből fedi is ezt, de 40 év alatt az egyházaink vezetői is teljesen lezüllöttek. No comment!
A fordulat most következik majd, mindentől és főleg majdnem mindenkitől függetlenül.

pontilyen 2009.06.15. 15:23:05

Egyre szórakoztatóbb ez a mocsokáradat.

Van itt színvonal.

Amál, ne hidd, hogy ez a két-három ember (nyolc-tíz nickkel) a karunkat vagy az egyetemünket reprezentálja! Ők az a csőcselék, mely valószínűleg minden egyes egyetemen és munkahelyen létezik. Az egyetem 90%-a nem mellettük áll.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.15. 15:37:18

Na elvtársak és pajtásnők, ezeket a Károlis témákat meglehetne tárgyalni privátban, összehozhatnátok például egy levlistát, mert én a pontilyen által fölvetett témákról szívesebben vitatkoznék ezután is.

Farkastorkok és Dr. Csernusok személyeskedő analízisekkel ne bombázzatok, nekem több kommentet ne címezettek ebben az ügyben, mert mint mondtam semmi közöm.

Köszönettel, szevasztok!

gaspanna 2009.06.15. 16:37:52

@Reckl_Amál: @pontilyen:
Amál, akkor nem ismered eléggé.

nemeh 2009.06.15. 19:03:22

1, Nem vitatkoznék különösebben egyik ismeretlen károlissal sem, csak intézményünk jóhíre érdekében jelezném, hogy pontilyen éppúgy egy felvételi eljárást követően kapta meg az öszötndíjat, akár a többiek. Ezen a felvételin a mostani "két oldal" ott volt, egyik is, másik is.
2, Remélem azért pontilyen velem is barátkozik, ha beférek a csajok kategóriába. :)
3, Szeretnék csatlakozni ahhoz a véleményhez, hogy a KRE diákjai nem ezen a színvonalon beszélgetnek. És ez független atól, hogy mi az aktuális véleményük. Az ízlés nem véleményfüggő.

szeredy 2009.06.15. 20:16:53

Szeretném megosztani Veletek a 80-as évek végének egyik (számomra) legjelentősebb popszövegét.

Szeretettel küldöm Báránykának, Farkastoroknak, Lakatnak és mindenkinek, akiket Tudjukki több-kevesebb sikerrel létrehozott.

Miközben inkább szánalom illeti őt, hiszen ennél nívótlan, esztelen őrjöngésnél feltétlenül többre lett volna érdemes.

A dal:

Besúgók és provokátorok
koncert közben sose gondolok
rátok.

Kedves, csupa kedves, csupa kedves arcot látok
de azért jobb, ha tudjátok
hogy a magunk módján mi is figyeltetünk
aki elôttetek áll az a mi emberünk
elpirultatok
lebuktatok
besúgók és provokátorok

Tudjuk vidékrôl kerültetek fel
és még ez volt a legjobb munkahely
egy program, amit választottatok
besúgók és provokátorok
Koncert közben sose gondolok
rátok.

Csak forogjatok, lebuktatok
besúgók és provokátorok.

pszichiáter 2009.06.15. 22:32:12

@nemeh: Nem, pontilyen nem pontolyan felvételivel került be, mint mi. Ő pontúgy, mint minden közönséges protekciós. Pontezért ösztöndíjas. Ő másik egyetemre, másik doktori iskolába járt - ingyen. Idehozták besúgónak - pénzért. Mindenki tudta, hogy megkapta, elsősorban ő, mieőtt felvételiterr volna. Nemeh pepig azért kapja az ösztöndíját, hogy egyoldalúan informálja az ösztöndíjosztogatót. Összekötő - egyirányban. Ezért bitorolja már 3 éve az összekötői posztot a törvényes 1 év helyett. Én is remélem, hogy elfogadjátok egymást barátnak. Megérdemlitek egymást. Élvezzétek együtt szeredy besúgó-dalát, "pöcsarcú" vezetőtökkel, a fő-fő besúgóval, a nyomi külsejű gázos rendőrkémmel. Apropos: miből fogtok doktorálni? Besúgásból vagy csontignyalásból? Esetleg - mint jóbarátok - elosztjátok egymás között testvériesen a 2 nagy tudományt?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.15. 22:46:32

@szeredy: "Ne menjetek át rajta tízen, megszakad érte a szívem."

bárányka 2009.06.15. 22:47:46

@pontilyen: Igazad van. Emeljük a színvonalat, elsősorban az erkölcsit.
Az axiológiai erkölcstan abból indult ki, hogy minden norma értéken alapul, abban gyökerezik. Érték nélkül nincs norma. A jó és a rossz eszméje eredetileg nem a cselekvéshez, hanem a személy létéhez kapcsolódik. A normatív etika figyelmen kívül hagyja az önértékû személyt, az erkölcsi értékek hordozóját. A scheleri értéketika ezzel szemben nem tagadja a normát, viszont az erkölcsi személyt a norma elé helyezi, mivel nincs kötelességet jelentõ szabály szabályozó személy nélkül. Nincs a normának anyagi helyessége a normát hozó személy lényegi jósága nélkül. Nincs kötelesség-norma, ha a személy – akire érvényessége vonatkozik – nem látja belülrõl kiindulva, hogy mi a jó. Nincs norma iránti tisztelet anélkül, hogy valaki ne tisztelné a normát szabó személyt. Mármost hogyan lehetne tisztelni azt, aki csak belülről tud kiindulni, azaz összekeveri az értéket az érdekkel? Mármint a saját érdekével. Az utilitarista és eudémonisztikus etikákkal szemben a kanti categoricus imperativus alapja az érdeknélküliség. Pontilyen és nemeh nem képesek belátni, hogy minden gondolatuk, minden leheletük érdekeik által vezérelt. Miben lenne jobb pontilyen és nemeh, mint bárányka vagy farkastorok? Hát biztos nem a tudományban. Abban a fajta pragmatizmusban, amiben - lássátok be - pulikutya a legjobb. Évtizedes kutyahűségéért kapott 100%-ot egy alig 50%-os teljesítményre. De ne csüggedjetek. Ha így haladtok, ti ezt majd már 25%-ra is megkaphatjátok.

pszichiáter 2009.06.15. 23:04:56

@FarkasTorok: Látom, senkinek sincs itt rajtad kívül pszichológiai érzéke. Szeritem a dékánt, nevezzük Sza(r)nak, hogy passzoljon az előbbi analízisemben említett Kakához, szintén lélektani szempontból kellene megközelíteni. Lehet, hogy az is egy sima freudi képlet. Kiskaliberű, de nagyravágyó, ránézésre feltűnően impotens, idő alőtt attól, hogy nimfomán felesége ifjúkorában folyton felszarvazta. (Most már csak szeretné, de már a kutyának sem kell, még pulikutyának sem, esetleg a pöcsarcú korcs kopónak. Elvégre a kopó is kutya.) Pontilyen beszél a hálószoba intimitásáról Képzeljétek el Sza(r)ék hálószobáját este. Nimfomán az ágyban rímeket farag, Sza(r) (vagy Sze(r)? esetleg plusz edi?) pedig szövi, egyre szövi szárnyaló napóleoni terveit, közben Kaká tehénarcára és vizeskék szemére gondol, míg reggelre ama bizonyos edénybe lóg a hüvelykujja. Ahelyett hogy máshová dugná - más helyett.

bárányka 2009.06.15. 23:11:15

@pszichiáter: Ez felháborító! Pontilyen, tiltsd ki innen pszichiátert! Elvégre ez a Te hálószobád. Sokkal jobban érdekel engem a filozófia, Nietzsche, Foucault, Scheler és Kant, mint mások cezaromániája és - hiányzó vagy meglevő - nemi élete. Arról szeretnék vitatkozni itt Pontilyennel, hogy miért nem képviselhetei ő - a hatalom kegyeltjeként - az erkölcsiséget, nem pedig mindenféle ide nem tartozó közönséges ocsmányságról. Ami sok, az sok.

pszichiáter 2009.06.15. 23:20:48

@bárányka: Te csak filozofálsz, de semmit nem tudsz a pszichológiáról. Nem úgy, mint Farkastorok. Az érti, miről beszélek. Te soha nem olvastál Freudot? Fogalmad sincs arról, hogy mindennek a mozgatója (freudi terminussal "trieb") a szexualitás? Képzeld, bármily hihetetlen, még Sza(r)ék cezaromániájának is. Inkább hálásnak kellene lenned, hogy kiegészítem vértelen spekulációidat. Kit érdekel Scheler? Freud sokkal izgalmasabb.

pásztor 2009.06.15. 23:27:00

@gaspanna: Pontilyen tényleg pontilyen. Nekem is pontez a véleményem róla. De szerintem már be is lépett a szadeszbe. Mint a mentora.

szeredy 2009.06.15. 23:50:11

Hiányolom Lakatot. Csak a rend kedvéért, és tényleg csak a régi jó viszonyra tekintettel, idejében szólok, hogy a való világban nem úgy van, hogy mikor a kellemetlen kérdést kapunk, létrehozunk egy új identitást, aztán beszélgetünk tovább magunkkal, mintha mi se történt volna. Amint az nagyon hamarosan ki is fog derülni. Őszintén mondom, nem átverés, ez csak a neten működik. Igaziból nem. Mert nagyon gyorsan ott teremnek ám a köpenyes emberek a zubbonnyal.

szeredy 2009.06.16. 00:26:18

bárányka 2009.06.15. 22:47:46:
"Miben lenne jobb pontilyen és nemeh, mint bárányka vagy farkastorok?"

Csak jelezném, hogy Tudjukki/Bárányka olyannyira belezavarodott az identitásgyártásba, hogy saját magáról is E/3-ban beszél. Eddig azt hittem van füzete vagy valami, de nincs. :-(

pszichiáter 2009.06.16. 00:53:18

@szeredy: Most lelepleztél. Egy pszichiáter semmitől sem fél jobban, mint a zubbonytól. Túlságosan illik rá... Ráadásul Tudjukki / Szeredy. Nem az, akinek viccből tituláltam. Már az első megszólalásodtól kezdve Rákosira emlékeztettél. Nagyon balos vagy és
nagyon fenyegető. Abban is emlékeztetsz rá, hogy neked sincs humorérzéked. Viszont hatalmad lehet. Mégis ajánlom, hogy forgasd Balthasar Graciánt. A világ működik valahogy. És a pszichiáterek is működnek valahogy. A kétféle működés törvényei mások. Azt hiszed, érted a világot. De érted-e a pszichiátereket?

FarkasTorok 2009.06.16. 00:56:16

@pontilyen: csőcselék? Olyan, mint amilyen '56-ban az utcán volt, ahogy Kádárék mondták? vagy ahogy Gyurcsányék a nemzeti utcai megmozdulásokra? Mert, ha igen, akkor igazad van. És tényleg minden munkahelyen van, s lehet, hogy az egyetemen is csak 10% akad ebből a fajtából.

szeredy 2009.06.16. 01:01:18

@pszichiáter: Lassú vagy, ez kínos. Én a 8 nick mögött is fölismerlek.

szeredy 2009.06.16. 01:04:32

És a legviccesebb, hogy rajtad kívül mindenki tudja, hogy ki vagyok. Tudod, nekem vannak barátaim.

FarkasTorok 2009.06.16. 01:05:25

@szeredy:
pop szöveg? ez aztán a nívó. No adok Néked egy kis Kantot, azért hogy elgondolkozhass mi a gond Véled. Ugyanis az erkölcsi parancs nem kívüről ránk kényszerített norma (mint volt ez anno a belügyes Kovács Árpád rendőrtiszt életében, vagy Szabó dékán úrnál a teljes lelki és testi felfúvódás időszakában), hanem magának az emberi természtnek a törvénye. Ahogy Immanuel mondja, kedves Árpád és András(!): Kedélyemet két dolgo tölti el egyre újabb és fokozódó csodálattal s tisztelettel: a csillagos ég fölöttem és az erkölcsi törvény bennem".

FarkasTorok 2009.06.16. 01:10:49

@szeredy:
miért ki vagy? ez engem is érdekel...
- Te nem diák vagy, nem a belügyes, mert jó a helyesírásod csak egyvalaki lehetsz...

szeredy 2009.06.16. 01:14:04

@FarkasTorok: elfelejtettél s-zni. Ejnye. Sokkal rosszabb stiliszta vagy, mint gondoltam. Farkastorokként s-zni szoktál. :-( Tehát: amikor farkatorok vagyok az és helyett azt mondom, s. Nem is olyan bonyolult. Nekem nincs humorom? :-)

FarkasTorok 2009.06.16. 01:16:45

@szeredy:
Tudjuk? - mint férj-feleség? Hiszen együtt él a páros a tudományos életben. Van aki az eltén, van aki a kre-n... ki itt, ki ott?! nem lehet könnyű

pásztor 2009.06.16. 01:18:27

@szeredy: A hatalom mindig azt képzeli, hogy vannak barátai. Aztán a bukás pillanatában kiderül, hogy csak talpnyalói voltak. Nem kételkedem, hogy vannak. Több mint elég.

szeredy 2009.06.16. 01:19:15

Oké, most hárman vagyunk a blogon, de négyen kommentelünk. Ezt a hibát a való világban nem szabad elkövetni, mert jön a zubbony. :) És köszönöm, innentől megvan végre mindenki. Derűs álmokat.

FarkasTorok 2009.06.16. 01:21:10

@szeredy:
Tényleg van humorod... ez tetszik, s végre élvezem.

szeredy 2009.06.16. 01:21:56

@pásztor: mindenki abban hisz, amiben jól esik neki.

pszichiáter 2009.06.16. 01:28:29

@szeredy: "Ne kezdj ki azzal, akinek nincs vesztenivalója!" Tudod, kit idéztem?

szeredy 2009.06.16. 01:28:47

@FarkasTorok: Nem szeretnék a közelben lenni, amikor te bármit élvezel.

szeredy 2009.06.16. 01:30:43

@pszichiáter: Ha jól értem fenyegetsz?

FarkasTorok 2009.06.16. 01:34:44

@szeredy:
Azt el is hiszem, hogy nem szeretnél, mert akkor neked meg kéne játszani az élvezetet.
Nem sajnálatból írom, magányos lehetsz. A karrierizmusnak ára van. Házastársak is rivarizálhatnak, ami kihat mindenhova: asztal és ágy ... Aztán maradnak a titulusok, s csak az marad. De mögötte nincs igazi szakmai munkásság, s mindenki csak röhög, hogy meztelen a király(lány).

szeredy 2009.06.16. 01:43:54

@FarkasTorok: Jelzem, hogy a másik éned épp fenyeget. Ne felejtsd! A s-zésért köszönet.

pszichiáter 2009.06.16. 02:38:19

@szeredy: Rosszul érted. A fenyegetés a te asztalod. Amit mondtam, csak ennyi: Neked több a vesztenivalód. Látom abból az energiából, amit ebbe a jelentéktelen kommentezésbe fektetsz.

szeredy 2009.06.16. 08:17:05

@pszichiáter: És az a másodk legjobb, hogy még mindig azt hiszed, hogy jelentéktelen. :-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.16. 08:42:06

Jó, elnézést kérek azoktól, akik nem vonyítanak együtt ezzel a tébolyodott bagázzsal. Természetesen elhiszem, hogy nemcsak ilyen emberek vannak a Károlin. (Pl. Pontilyen sem ilyen.)

De mindegy is, hogy melyik egyetem. Szégyen, hogy egyesek a lexikális tudásukat, olvasottságukat arra használják, hogy infantilis bunkóságokat fogalmazzanak meg.

Elég jól ismerem Pontit, és bár nem vagyok abban a helyzetben, hogy ösztöndíjakat osztogassak, ha valaki megérdemelten kapott, akkor az ő. Besúgókat meg az vizionál, aki maga is dolgoztat pár talpnyalót (itt olvashatjuk színvonalas agyszüleményeiket).

Továbbra is azt gondolom, hogy jól jártam, hogy nem kerültem be egyik egyetem belterjes fészkébe sem. Láthatóan egészségtelen közeg.

kszenia 2009.06.16. 09:52:51

@szeredy: Szegény pszichi, teljesen hülye. Te pedig rossz nyomon vagy. Fantommal vitázol, aki semmit sem tud és semmit sem ért. Ezért nem is árthat. Csak azért veszélyes, mert elvonja a figyelmedet az igazi árulóról. Az ellenség köztünk van. Az info belülről szivárog ki. Egyvalaki, akiben megbízol, gyűlöl.

kszenia 2009.06.16. 10:03:31

@nemeh: Milyen jóhírről beszélsz? Sose volt, most meg még annyire se.

kszenia 2009.06.16. 10:35:30

@pszichiáter: Téged csak a szex érdekel! Milyen unalmas. Maradj is annál. A magas politikába ne ártsd bele magad, hiszen fogalmad sincs mibe tenyereltél bele. Az pénzről szól, amiért ölni is képesek.

pontilyen 2009.06.16. 10:59:58

Nagyot tévedtem, amiért utólagosan is elnézést szeretnék kérni a blog olvasóitól.

Azt hittem, és le is írtam, hogy bárányka/FarkasTorok/gaspanna/pásztor/pszichiáter/Lakat stb. stb. mögött két-három személy húzódik meg.

Valójában egyetlen, feltehetőleg pszichológiailag súlyosan sérült személy egyre szánalmasabb ámokfutásáról van szó.

Sajnálom, mert meggyőződésem, hogy az illető személy sokkal többre lett volna hivatott, mint hogy idáig süllyedjen.


@nemeh: "Remélem azért pontilyen velem is barátkozik, ha beférek a csajok kategóriába. :)"

Hát ha megengeded nekem. :-) Tudhatod, hogy csak alibiből teszem.
:-)

kszenia 2009.06.16. 11:25:54

@pontilyen: Ami pszichit illeti, egyetértek veled. Az teljesen őrült és szexmániás. Fallikus fixációjára jellemző, hogy mindenben péniszt lát. Még Zách Klára levágott ujjában is. Beteges. Nem szeretnék vele kettesben maradni. De szeredyvel sem. Annak meg zubbony-mániája van. Ha nem ismerném, azt hinném, hogy eltöltött benne pár évet. Ami a számukat illeti, az szerintem pont fordítva van, mint ahogy gondolod. Többen írnak egy néven. Sokan lehetnek, de sokáig is tart, míg többen, közös erővel kizzadnak egy kommentet. Mert buták és tájékozatlanok. Gyanítom, hogy itt mások vannak a háttérben. Van valaki, aki örül a közös ellenségképnek, mert nyugodtan machinálhat közben a sötétben. A másik fél semmit sem tud. Amit tud, azt tőlünk tudja.

gaspanna 2009.06.16. 12:36:43

@Reckl_Amál:
Kedves Amál von Reckl,
nemes egyszerűséggel írok neked, hogy ne örülj, s ne hazudozz, dehogynem kerültél be valahova. Te is benn vagy! Mert ha nem lennél, akkor miért írogatnál. Ráadásul Pontit véded, mintha kéne. Te is a csajszikoszorújának egyik tagja lettél, mint egy időre az egyik szegény batátnőm.
Lexikális tudáról írsz, hát Amál, az a véleményem, hogy az ismeret önmagában nem számít, ha nem párosul hozzá lelkiismeret. És a barátodnál ez nem történt meg, hiába csillogtatja topikjaiban a lexikális tudását, olvasottságát, ha rossz oldalon áll és erkölcstelenül cselekszik.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.16. 13:17:38

Hova kerültem be, cicám? Semmi közöm ahhoz a tébolydához, ahova ti tartoztok, ill. amit itt most erős eredményességgel lejárattok. Ha demagóg akarnék lenni (és miért ne, úgyis a béka valaga alatti a színvonal miattatok), akkor mondhatnám úgy is, évek óta azt a pénzt termelem meg, amiből a hozzátok hasonlókat képzik, láthatóan fölöslegesen. És bunkózni sem kell, mert jártam felsőoktatásba én is.

Abban viszont igazad van, hogy Pontinak nincs szüksége védelemre. Nem a "csajszikoszorújának" vagyok a része, hanem az egyik legjobb barátom, és bár nem a gyanús hírű (sorry!) egyetemeteken, de én is tanultam vele együtt. Bár az is tény, hogy nem kellett sokat tanulnia, hogy jó jegyeket kapjon. Tudod, van olyan, hogy tehetség. Dehát ilyesmiről te úgyis csak könyvben olvashattál.

Az meg simán nevetséges, hogy egy bölcsész phd-s-nek minimális a szövegértése. A lexikális tudás és az erkölcs összevetése nem az ügyre vonatkozik, hanem az itteni tevékenységetekre. Már írtam, nem tudom, mi az igazság. Viszont azt látom, hogy ezen a blogon eddig normális párbeszéd folyt, de amióta ti itt megjelentetek, azóta alpári lett a hangnem. Több olyan dolgot is megengedtetek magatoknak, ami civilizált netes közösségekben elképzelhetetlen. Például, hogy különböző nickeken írogatnak egyesek, hogy kikerüljék a kitiltást vagy hogy úgy tűnjön, többen vagytok. Ez gyermeteg és bunkó, nemhogy a netikett alapvető megsértése, de alapvetően méltatlan viselkedés egy felnőtt embertől. Tök mindegy, hogy igazatok van-e vagy nincs, akkor sem lehet így viselkedni. Pláne nem, mert Ponti posztja az esetről indulatos, de elegáns és anonim.

Továbbra is mondom, hogy a blogjába mindenki azt ír, amit akar. Ha nem tetszik, persze lehet vitatkozni, de nem így!

Zárszónak annyit: őszintén remélem, hogy a bandátok sosem akar a katedrára állni. Szar tanárból már van így is elég, az túlélhető, de a szar ember inkább dolgozzék gyerekekkel!

FarkasTorok 2009.06.16. 14:14:55

@Reckl_Amál: @gaspanna:
Anna ismeret és lelkiismeret párhuzama tetszetős... de Amál is lecsúszott egy két emeletet, és az alagsorban kötött ki. Hová kerültél? Nevetségesnek lenni lehet, mást is lehet annak tartani, kinyilatkoztatni is lehet és remélni is... Egyet nem lehet, a tényeket figyelmen kívül hagyni! Azok ugyebár makacs dolgok, és ki kendőzi azokat... Tudjuk tovább! Nem akarlak kioktatni, csak ugyebár az éremnek van egy-két oldala. Ez most itt nagyon finom distinkció - úgy vélem.

pszichiáter 2009.06.16. 14:24:32

@szeredy:
Nem tudlak érteni, mert nem is lehet. Zavarosan gondolkozol. Csak vagdalkozol és fenyegetőzöl. Az intézetemben vannak olyan betegek, akik nem átmenetileg tartózkodnak ott. Bent kell tartanunk őket. Némelyiket kopaszra kell nyirattatnunk az ápolókkal, mert néha őrjöngőek, vagy nem nem tudják elviselni hogy a fejük felett legyen valami. Mintha némi hasonlóságot látnék külsőleg pár betegem és te közötted.

pszichiáter 2009.06.16. 14:29:21

@kszenia:
A pénz egyes embertípusnak élvezetet okoz. Bármire képes érte. Létező fogalom az egzisztenciális bűnözés, amit nem csak pisztollyal vagy késsel lehet elkövetni, hanem tollal, bloggal stb. is. Nem tenyerelgetek, csak analizálok és összegzek. Nem tetszett a hangnemed.

pszichiáter 2009.06.16. 14:30:49

@Reckl_Amál:
Hűha! Benned van egy nagy adag nem elfojtott agresszió. Jó ez Neked?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.16. 14:59:17

Elfojtott? Nem bántam senkivel sem kesztyűs kézzel, nincs itt semmi elfojtás. Persze aki primitív, annak nyilván csak az az agresszió, ha elküldik k a-ba.

kszenia 2009.06.16. 15:24:35

@pontilyen:
Csúnya fiú! Azt írod magadról iwiw-en: "Az életet szeretem, azt, ami lüktet". Ezt el is lehet képzelni. Freud örülne! - Szegény Kosztolányi nem sejtette, hol, ki és mire használja ki és fel a verseit. Rossz kisfiú vagy, ilyet nem szabad áttételesen idézni.

pszichiáter 2009.06.16. 15:42:47

Erőt vettem magamon, hogy ismét írjak ennyi mocskolódás közé. Egy konkrét okból. Tisztázni kell valamit.

Idézem szeredyt: "Szeretném megosztani Veletek a 80-as évek végének egyik (számomra) legjelentősebb popszövegét."
Ezzel sült fel az ifjú és harcos titán!

Megtaláltalak:
www.ujnautilus.info/?q=node/148

Legalább lehettél volna ügyesebb, hamár nem is vagy egy erkölcsbakjnok.

Íme az egyik fő rész: "Tudjuk vidékrôl kerültetek fel és még ez volt a legjobb munkahely egy program, amit választottatok"

De hát Dunapataj eléggé vidék... A program meg egzisztenciálisan adott a KGRE-n a Kulcsár-Szabó család előretolt asszony tagjánál.

kszenia 2009.06.16. 21:46:15

@pszichiáter: Szerintem szeredy brutális bűnözőfejéhez a csíkos zubbony is passzolna, ha már annyira a zubbony a mániája. Ő is csúnya fiú női szemmel, és kétségtelenül még pontilyennél is emeletekkel lejjebb az erkölcsi ranglétrán. Pedig már az is jóval az Amál által emlegetett békatestrész alatt van, hogy szépen fejezzem ki magam, különben kitiltanak. Milyen érdekes, hogy Amál lehet ordenáré. Az erkölcsbajnok ponti vajon kétféle mércével mér? Hol van a szigor Amállal szemben? Buta is, obszcén is, mégis itt lehet a blogon. Vissza Lakattal!!!

szeredy 2009.06.16. 22:18:03

Na végre. Köszönöm a sok-sok kommentet. Sokat tanultam belőle, és jó hasznát veszem majd. El is búcsúznék.

zár 2009.06.17. 01:13:04

Utolsó üzenet Szeredynek (és mellékesen pontilyennek). Még korai a búcsú. Pontilyennel együtt nagyon akartátok Lakattól a másik blogot. De Lakatot kitiltottátok (míg az ordenáré Amálka maradhatott). Azt is akartátok tudni, hogy találtam rá Pontolyanként Pontilyen blogjára. Nos, látjátok, szeredy blogjára is rátaláltunk. Ha olyan nagy informatikus vagy, mint amilyennek hiszed magad, és azt képzeled, meg tudod számolni, hányan vagyunk ellenetek, akkor találd meg a mi blogjainkat, ahogy mi is megtaláltuk és meg is fogjuk találni a tieiteket. Esetleg vezethetnél egy füzetet, ha a szenilitás jelei kiütköznek nálad, hogy tudd, mikor mit milyen néven hova írtál. Azt hiszitek Pontilyennel, hogy lehet büntetlenül szemét módon mocskolódni és rágalmazni másokat? Pontilyen gyalázatos cikke az aljasságról feljogosít bennünket arra, hogy akkor lépjünk be a hálószobátokba, amikor akarunk, és pontúgy feldúljuk azt, mint ti a mi jóhírünket. Hát most én kívánok neked derűs éjszakát és szép álmokat. Tudod, az álmok néha szebbek lehetnek, mint a valóság. Mert a valóságban nagyon hamar csíkos zubbonyban találhatod magad. Aki elkövet egy bűnt, elköveti a többit is. Ejnye, Szeredy. Pedig az apád milyen rendes ember volt. Egész Dunapataj így őrzi őt emlékezetében. Rólad majd nem fognak ilyen szépen beszélni, ha egyszer meghalsz. Nagyot csalódtam benned. De még nem késő. Csak kopasz vagy, de nem öreg. Talán még jó útra térhetsz. Ha tényleg tanulsz a leckéből.

ehje aser 2009.06.22. 09:39:31

Továbbá örülök, hogy nem lettem bölcsész. Micsoda posvány! - Reckl Amál

Bugrisok ezek Amál. Koprofágiánusok.
süti beállítások módosítása