HTML

Pontilyen pont ilyen

"Az ember bármilyen messze jut is ismereteivel, akármennyire is objektíven ítéli meg önmagát, végül egyebet nem nyer az egészből, csupán tulajdon életrajzát." (Friedrich Nietzsche)

Friss topikok

  • Zolimoni: Ez volt az a könyv az életemben, aminél az "Ahaaa!" élmény hetekkel később jött.... (2023.07.12. 20:22) A lét elviselhetetlen könnyűsége
  • Volna: @NetLektor: Őszintén szólva, egyáltalán nem értem a 8-as pontban a szerző értetlenségét. Egyértelm... (2021.03.21. 23:24) A tíz legkiakasztóbb helyesírási hiba a világhálón
  • Csöncsön: @MAXVAL bircaman közíró: Nem cenzúra van, csak mivel föl van rá telepítve a Disqus, kiszedtem a ... (2020.02.24. 20:50) "Jól kellett viselkedni"
  • Sz.E.: Én azt válaszoltam volna a gyereknek, bár egy ilyen korú gyerek azt sem értette volna meg: Ha magy... (2018.07.09. 20:28) Mi az értelme?
  • Csöncsön: KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY (aki esetleg olvassa)! Indítottam egy új blogot: mondataink.blog.hu/ Aki szí... (2017.08.29. 19:33) Az Ég Berlinről

Ennyien vagyunk most

2009. január 31. óta


View My Stats

Címkék

ady (1) aforizma (6) agyalás (12) agymenés (3) aljasság (1) almería (1) álom (11) amerikai psycho (1) arany jános (8) argentína (2) árokásó blog (1) asterix (1) austin (1) a nagyidai cigányok (1) a szajha és a bálna (1) a tanú (1) a titkok kulcsa (1) a vihar (1) babarczy (1) babits (5) bahtyin (1) bajnai (1) balassi (2) balkán (1) baloldal (1) bank (1) barcelona (6) baudelaire (1) bayer (1) beavatás (1) bekezdés (1) berlin (2) berzsenyi (2) bessenyei (1) beszéd (2) beszédaktus elmélet (1) beszélgetés (4) betegség (2) bevándorlók (1) bkv (8) blikk (1) blog (28) blogsablonok (1) bl döntő (1) bogár lászló (1) bölcsesség (1) bölcsészet (2) bölcsészkar (1) bölcsőde (1) boldogság (2) bolondozás (4) bolondság (1) bonhoeffer (1) brecht (1) buber (1) budaházy györgy (1) budapest (17) búék (3) bűn (1) bunkóság (1) butaság (2) butler (1) buzi (1) camus (1) celebek (1) chico buarque (1) cigányok (3) csalódás (1) csíkszentmihályi (2) csipike (1) csoda (1) csokonai (1) dallas (3) dekonstrukció (1) délibáb (1) demokrácia (3) derrida (1) derű (2) der himmel über berlin (1) dionüszosz (1) diploma (2) dohányzás (2) dosztojevszkij (4) eb (5) echo tv (1) edith piaf (1) egyébként (1) egyetem (1) élet (17) ellenőrök (1) el clásico (2) emberek (14) emlékezés (13) én (25) építészet (6) erich fried (1) erotika (1) értelmesség (1) értelmiség (1) érzékenység (1) érzéketlenség (1) esterházy (1) esztétika (1) etika (5) étteremkritika (1) facebook (1) fájdalom (3) fák (1) faludi ferenc (1) fanatizmus (1) fazekas róbert (1) fecsegés (1) federer (2) feldmár (1) felelősség (2) férfiak (3) festészet (2) fikázás (1) film (17) filozófia (36) flow (1) foci (36) foucault (2) franciák (1) franciaország (1) freud (1) freudizmus (1) friedrich (1) ftc (3) gazdaság (1) gazsó (1) gdp (1) getafe (1) giccs (1) goethe (4) gondolatok (2) gondolkodás (45) grafológia (4) grondin (1) guantánamo (1) gyerekek (1) gyilkosság (5) gyomor (1) gyöngyösi (1) győzelem (1) gyűlölet (1) gyurcsány (4) gyurgyák jános (1) haas (1) háború (1) hajnóczy péter (1) halál (7) halálbüntetés (1) halottak napja (1) hawaii (1) hazaszeretet (1) helyesírás (3) hermeneutika (6) hétköznapok (23) hiddink (1) himnuszok (2) hímsovinizmus (1) hírek (3) hócipő (1) hofmannsthal (1) homofóbia (2) homoszexualitás (4) hősök (2) húgocskám (1) húsvét (2) identitás (1) idő (11) igénytelenség (1) iii. richárd (1) indexcímlap (12) iniesta (1) iparművészeti múzeum (1) írás (14) irigység (1) irodalom (20) iskola (1) isten (2) ízeltlábúak (2) japán (2) játék (19) jégkorong (1) jékely (1) jézus (6) jobbik (1) jog (1) john higgins (1) józsef attila (5) káin bélyeg (1) kant (1) kapitalizmus (1) karácsony (3) kávé (1) kegyetlenség (1) kemény istván (1) kép (2) kérdés (1) kereszténység (5) kézilabda (4) kína (1) kisebbségek (3) kisteleki (2) kittler (1) kockulás (1) kóczián (1) koeman (1) koffeinizmus (1) kolláth györgy (1) kolonics györgy (1) költészet (18) költségvetés (1) komment (1) konzervativizmus (3) korrektúra (1) kosztolányi (18) kötelességtudat (1) közélet (11) kő hull apadó kútba (1) kultúra (21) kundera (1) kurvák (1) lánczi (1) léderer ákos (1) lélek (23) lényeglátás (1) lévinas (2) liberalizmus (2) lmp (1) logika (1) lustaság (2) lyotard (1) magány (2) magyarok (2) magyarország (38) maradona (2) márai (1) marian cozma (1) márquez (2) maslow piramis (1) mccain (1) mdf (1) média (2) melegfelvonulás (2) mélypont (1) messi (1) metafora (3) meztelenek és holtak (1) morál (4) moravia (1) mörike (1) mosoly (1) mottó (1) mourinho (1) mszp (3) mu (1) műfordítás (3) munkanélküliség (1) murray (1) musil (2) művészet (5) művészetek (1) nacionalizmus (2) nácizmus (3) nadal (2) nádas (1) napfény (2) nemek (2) németek (3) német romantika (2) nemzeti blogcsúcs (1) nemzeti színház (1) nemzetkarakterológia (1) népszavazás (2) népszótár (1) nevetés (2) nick hornby (1) nietzsche (30) nobel díj (1) nők (1) norvégia (1) nyelv (26) nyelvészet (1) nyilas atilla (1) obama (1) ökopolitika (1) olaszország (2) olimpia (6) olvasmány (24) olvasók (5) önismeret (4) önreflexió (1) öröm (1) ortega y gasset (2) őrület (1) oslo (1) összeesküvés elméletek (1) őszinteség (1) őszöd (1) osztálytalálkozó (2) ötvenes évek (1) ozmium (1) pánikroham (1) pedagógia (6) pesterzsébet (2) petőfi (1) petri (1) pihenés (1) platón (1) pluralizmus (1) polgári védelem (2) politika (22) politikai korrektség (1) pontyi (1) pornó (1) prága (1) pszichológia (13) rabszolgamorál (1) radnóti (2) raymond aron (1) real madrid (1) recenzió (1) reckl amál (1) rejtély (1) relativizálás (2) rend (1) részegség (1) retorika (1) ricoeur (1) rilke (1) rio de janeiro (1) roddick (1) rogán (2) románia (1) roman jakobson (1) román patkány (1) rorty (1) rtl klub (1) samantha (1) schmidt mária (1) seggnyalás (1) shakespeare (4) sivatag (1) slágerek (1) sleeping dancer (1) slota (1) snooker (4) sólyom (2) sötétség (2) spanyolország (5) spanyol olasz (1) sport (14) stadionok (5) statcounter (1) stilisztika (2) szabadka (1) szabó lőrinc (1) szdsz (2) szegénység (1) szégyen (3) szemantika (1) szemétség (1) szent ágoston (1) szenvedély (6) szerb antal (2) szerelem (2) szerénység (1) szeretet (8) szexualitás (3) szlovákia (1) szmájlik (2) sznobizmus (1) szocializmus (1) szókincs (3) szorongások (16) sztrájk (1) születésnap (3) szúnyog (1) szurkolók (6) tanárverések (1) tanulás (1) tarka magyar (1) társadalom (19) tavasz (1) technokrácia (2) tenisz (2) tériszony (1) terrorizmus (1) teszt (1) tgm (1) tibet (1) titok (1) tolsztoj (4) török gábor (1) történelem (9) tortuga (1) transzcendencia (1) trianon (1) tudatmódosítók (2) tudomány (6) újév (1) ünnep (8) usa (3) usain bolt (1) uszoda (1) utcák (6) vallás (1) városok (4) vb (2) velázquez (1) vér (1) vers (23) versrovat (32) világháló (11) világpolitika (2) világválság (1) villamosok (3) vírus (1) vita (1) vitézy (1) vizsga (1) vörösiszap katasztrófa (1) was es ist (1) wc (1) weöres (2) wikipédia (1) wimbledon (2) wittgenstein (1) zsenialitás (4) Címkefelhő

2009.06.02. 12:37 pontilyen

Van, aki ezen meglepődik?

Azt olvasom az Indexen, hogy egyes felmérések szerint a Jobbik szavazóinak ötöde három éve még MSZP-szavazó volt.

Első pillantásra ez meglepő adatnak tűnik, kicsit mélyebben belegondolva azonban távolról sem az. Hatalmas tévedés azt hinni, hogy az átlagos MSZP-szavazó (három éve vagy most) az élet nagy jelentőségű kérdéseiben liberálisan, individualista módon gondolkodna.

Ellenkezőleg: én úgy tapasztaltam, hogy az MSZP mindig is azok szimpátiáját nyerte el, akik a többséghez hasonló módon gondolkodtak. Ha volt Magyarországon olyan párt, amelyet (bár nem kedvelem a szót) én is nyugodt szívvel neveznék populistának, akkor az MSZP ilyen párt volt mindig is.

Minden más pártot (vagy pontosítsunk: minden más párt szavazóit) egyfajta ellenkezés tüntetett ki. A Fidesz-szimpatizánsokat először a Kádár-rendszerrel, majd a Medgyessy-Gyurcsány-féle kormányzással szemben táplált ellenérzés. Az SZDSZ-szimpatizánsokat az autoriternek vélt struktúrákkal szemben táplált ellenérzés. Az MDF-szavazókat a két nagy párt tehetetlenkedése láttán érzett ellenszenv. És így tovább.

Az MSZP-szavazók azonban mindig is a "normálisságra" hivatkoztak. Értékrendjük jellemzően kispolgári értékrend volt.

Különféle rasszizmust, homofóbiát és hasonló attitűdöket mérő teszteken az MSZP-szavazók nem maradtak el a másik nagy párttól, sőt emlékeim szerint megelőzték őket intoleranciában. Csak ők ezt talán kevésbé hangosan nyilvánították ki. Pontosan kispolgáriságuk miatt, a "normálisságra" hivatkozva.

Minden olyan kérdésben, amely az emberek többségét itt Magyarországon megosztja, az MSZP-szavazók jellegzetesen kispolgári, begyöpösödött érveket használtak. A "csak rosszabb ne legyen" szemlélet képviselői ők, az innováció letörői, vagy az innovációt csak olyan keretek között elfogadókéi, amely keretek között lényeges változtatásokra nem kerülhet sor. Nagy tisztelet az általam személyesen is ismert kivételeknek!

Amikor sok ilyen ember észre kezdi venni, hogy a párt, amelyben bíztak, minden, csak nem "normális", megkezdődik a szétáramlás más pártok irányába.

És a Jobbik sok egykori MSZP-szavazót föl tud szívni. Hiszen szólamai éppen olyan egyszerűek, és éppen olyan sok nyugalommal kecsegtetnek, mint nagyon sok MSZP-szavazó elképzelései.

Tudom, kicsit provokatív vagyok. A Jobbik sok tekintetben egészen mást mond, mint az MSZP. Látszólag valami gyökeres változást ígér. Ám ne gondoljuk, hogy ennek a gyökeres változásnak az ígéretét a legtöbb egykori MSZP-szavazó nem a "normalitás" irányába történő lépésnek értékelné.

Már persze, amit ők neveznek normalitásnak.

27 komment

Címkék: politika mszp társadalom jobbik


A bejegyzés trackback címe:

https://pontilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr201158871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karizma7 2009.06.02. 15:36:41

bejegyzésed a következő miatt nem korrekt. a cikkből kiemeltél egy tény. a jobbik szavazóinak egy ötöde - így írja cikk VAN OLYAN FELMÉRÉS- MSZP szavazó volt anno. vajon a másik négyötöd honnan jött, vajon Vona Gábor kivel is tartozott egy polgári körbe.
a cikk így folytatja:
"A Fidesz szavazóinak 48 százaléka szerint a gárdára szükség van a települések közrendjének megtartásához, a szocialisták 69 százaléka nem ért egyet ezzel. Az NI egy tavaly októberi felmérése szerint a szocialista szavazók 74 százaléka betiltaná a gárdát, a Fidesz szavazóinak 58 százaléka nem".
én sem lepődöm meg."

A cikk végül ezzel zárul:
"„Nem panelokat vizsgálunk, azaz a 2006-os választásukról visszaemlékezésük alapján vallanak a válaszadók” – magyarázta a módszertant Závecz. Azaz nem zárható ki, hogy a magukat most passzívnak vallók egy része valójában szocialista szavazó lehetett, de szerinte a Jobbik inkább azokat a politikából eddig kiábrándult radikális passzívakat szólíthatja meg, akik nem vettek részt az eddigi választásokon. „Olyanok lényegében nincsenek, akik emlékeik szerint az MSZP-re szavaztak, és most a Jobbikot támogatják.”
Főleg ez az utolsó mondat érdekes.
AgnusDei

pontilyen 2009.06.02. 15:52:10

@karizma7:

Valóban, a cikkben az olvasható, hogy VAN OLYAN FELMÉRÉS (a Mediáné), amely szerint a Jobbikra szavazni akarók egyötöde MSZP-szavazó volt, és VAN OLYAN FELMÉRÉS IS (a Szonda Ipsosé), amely szerint nincsen ilyen összefüggés.

Én azt írtam, hogy amennyiben van ilyen összefüggés, azon egyáltalán nem lepődöm meg.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.06.02. 16:00:35

vannak azok többen is :-)
viszont az szdsz szimpátia nem stimmel, az szdsz anti-autoriterkedése csak álca, hogy leplezze a stikliket.

pontilyen 2009.06.02. 16:05:26

@bs395: "az szdsz anti-autoriterkedése csak álca, hogy leplezze a stikliket."

Igen, ezért pontosítottam "szavazókra". Megfigyelésem (vagy inkább: érzésem) szerint pontosan azért süllyedt olyan mélyre az SZDSZ támogatottsága az utóbbi húsz év során, mert a párt látványosan messzire került egykori törzsszavazóinak igényeitől.

nádler (törölt) 2009.06.02. 19:27:12

Régi liberális família a miénk, apám Beszélőt terjesztett illegalitásban, szóval megállja a helyét, hogy régi. Anyukám mostanság olyan masszívan cigányozik, hogy még. Mi (apám meg én) a libcsikre szoktunk, a mamám a szocikra szok szavazni. Az MSZP-bázis jobbikizálódása szimpla mediális jelenség: ha azt látod a tévében, hogy egy showban ketten ölik egymást (amúgy cigányok) és ezt nézed naphosszat, akkor könnyen jön az ötlet, hogy a cigányok ölik egymást, mert ők olyanok. Mára a fajgyűlölet vált olyanná, mint hajdan a szockók szociális demagógiája, egyetértek a bloggerrel.

pontilyen 2009.06.02. 22:52:15

@holosovice: "ha azt látod a tévében"

Igen, hozzá kellene valahogy szoktatni magunkat, hogy csak arról mondjunk ítéletet, amit a bőrünkön tapasztalunk. Különben menthetetlenül felületesekké, demagógokká válunk.

Tipikusan kispolgári dolog az is, hogy mindenről véleményt _akarunk_ mondani.

(Félre ne értsd, ez nem neked szólt.) ;-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.02. 23:19:09

Ha provokatív akarsz lenni, akkor is nagyon durva az MSZP-szavazóról en bloc beszélni. Éppen hogy a Fidesz és az MSZP is gyűjtőpárt, nagyon sokféle szavazóval. Abban van igazad, hogy a választók nem feltétlenül értékrendjük (libsi, konzi, szoci) miatt csatlakoztak ezekhez a pártokhoz. Szerintem a magyar választók többségét nem a szimpátia, hanem épp az antipátia mozgatja.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.02. 23:22:05

@bs395: Szakikám itt nem magáról az SZDSZ-ről, hanem az egykori szavazóikról van szó és rám például tökigaz, amit csöncsön ír.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.02. 23:22:59

Ja már pontilyen megelőzött.

pontilyen 2009.06.03. 11:17:52

@popp:

Nyilván nincsen olyan tulajdonság, amely általánosan igaz volna minden MSZP- (vagy Fidesz, vagy akár Jobbik-) szavazóra. Mindig vannak kivételek.

A mondandóm lényege inkább az volt, hogy a "normálisság" (rövid úton belátható, hogy nagyon is kirekesztő, elnyomó) igénye* nagyon is jelen van az MSZP-szavazóbázisban, talán minden más szavazóbázisnál erősebb mértékben. Emellett persze lehetnek (és nyilván vannak) más attitűdök is ott.


*Aki normálisságra hivatkozik, az nem tesz mást, mint saját értékrendjét abszolutizálja, nyilvánvalóan hatalmi megfontolásokból. Saját "normáit" kiterjeszti mindenkire.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.03. 11:52:25

Azért az is az igazsághoz tartozik, hogy a Fidesz elképesztő 71%-ból minimum 40% valaha szintén szoci-szimpatizáns volt. (Legfeljebb nem ment el szavazni, és most sem nagyon fog.)

pontilyen 2009.06.03. 12:50:34

@Reckl_Amál:

Persze, ebben sincs semmi meglepő. Mint ahogy abban sem, hogy a Jobbik-szavazók között sok ex-fideszes is van.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 13:15:05

@pontilyen: Az tény, hog a bértollnokaikra nagyon is jellemző eza az attitűd, Avar Jankó kedvenc fordulata, hogy egy normális demokráciában...

Szerintem a Fidesz szavazók egyrészében (nagy részében? - nm tudom, nem mondom) ugyanúgy benne van ez. Mikor Németh Miklós Attila azt mondja az Echo Tévén a betelefonálójának, hogy ne törődjön az ellenvéleményekkel, mert a mi hitünk erősebb, a mi hitünk az igazság. Ez ugyanaz értékrend abszolutizálás csak más szavakkal.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.06.03. 14:28:30

@Reckl_Amál:
a fidesz 71%-a a szavazásra jogosultak 45%-ból kerül ki, vagyis a teljes népességre vetítve a 2/3-ad csak 1/3-ad.
'98-ban kevesebben szavaztak a fideszre, mint 2002-ben vagy 2006-ban, csak magasabb volt a részvétel.

crouchy 2009.06.03. 20:32:17

csöncsön most csalódtam benned:( Azt hittem itt legalább nincs politika. De van.
De ha már írsz róla elmondanád h te szimpatizálsz-e a jobbikkal? Persze ez elég személyes kérdés.

pontilyen 2009.06.03. 21:29:02

@crouchy:

Nem csodálom, hogy a ti korosztályotok irtózik a politikától. Nektek (elnézést a T/2-ért, de itt szerintem jogosult) nem kötődhetett a politizáláshoz semmi pozitív élmény, csak csupa negatív (értelmetlen, gyomorforgató viták, sárdobálás, nyilvánvalóan mocskos és korrupt politikusok képe stb.).

De abban a korosztályban, amelyikhez én is tartozom, az egyik legnagyobb és legfelemelőbb érzés kötődött a politikához egészen fiatal gyerekként: a rendszerváltás! Vagyis a remény, hogy az egész világ megváltozik, jobb lesz, és ha nem is fogunk úgy élni, mint a nyugat-európaiak, de legalább sok tekintetben radikálisan közelebb kerülünk hozzájuk.

Ez az élmény még bennem van, de az igaz, hogy az utóbbi húsz év szinte minden ehhez kapcsolódó reményből kiábrándított. Az élet szinte semmivel sem lett jobb és élhetőbb, mint a nyolcvanas években volt.

Pont ma olvastam Nietzschénél: "mivel is foglalkozzék mostantól a nemesség, ha napról napra világosabb lesz, hogy a politikával foglalkozni TISZTESSÉGTELEN dolog?" Hasonló korban élünk (ha egyáltalán nem UGYANABBAN), mint Nietzsche. De voltak olyan korok is, amikor éppen ellenkezőleg: az számított tisztességtelennek, ha valaki NEM foglalkozott politikával...

No de a kérdésedre: a Jobbik szerintem éppen arra az emberi igényre ad (szerintem rossz) válaszokat, hogy valahogy részt vegyünk az életünkben. Amikor emberek ezrei azt látják, hogy valóságos problémákra (pl. cigánykérdés) a nagypolitika semmiféle hatékony és értelmes válasszal nem rendelkezik, akkor megjelenik a Jobbik az ő (persze át nem gondolt) válaszaival.

Szóval szerintem a Jobbik nem más, mint tünet.

crouchy 2009.06.03. 21:49:20

@pontilyen: ez a "tünet" tetszik.
A T/2 az tényleg nagyjából teljesen jogos. De akkor már én is többeszszmazom egyet. Szóval,
én főleg azt nem értem a "ti korosztályotokban" hogy azt miből gondoltátok hogy jobb lesz?:) Vagy ha oks, elhittétek hogy jobb lesz akkor azt gondoltátok hogy magától lesz jobb?

Te Nietzschet idéztél én most egy kevésbé "elit" de számomra roppant szimpatikus embert idéznék; rendszerváltásról: "Az a baj, hogy az emberek nem szabadságot akartak, hanem gorenje hűtőt"
sztem vhol itt a baj:)

pontilyen 2009.06.03. 22:14:27

@crouchy:

Hogyhogy miből gondoltuk, hogy jobb lesz? :-) Focis példával: te nem is reménykedsz abban, hogy a Liverpool valaha még angol bajnok lesz?

A nyolcvanas évek vége egy hatalmas felszabadulás időszaka volt: szétrothadt egy elviselhetetlennek tűnő rendszer, és úgy tűnt, hogy végre mi dönthetünk, hogy mi legyen és hogy legyen. Például lehetett szavazni! Nehéz leírni azt a felszabadulást, amit pusztán csak ez az egyetlen tény jelentett. Hiszen ha valamit a vezetők elrontanak, értésükre lehet adni, le lehet őket váltani. (Hihetetlenül sok mindennek kellett történnie, hogy ezt az érzést politikusaink kiirtsák belőlünk...)

Van abban valami, hogy "Kádár népe" csinálta a rendszerváltást, vagyis az a nép, amely Gorenje hűtővel (Trabanttal, SZOT-üdüléssel stb.) lefizethető volt. Ugyanezek az emberek élnek most is itt, ugyanezek az emberek adósodtak el, ugyanezek várják a felsőbb vezetőktől a "megoldást". Igaz, a szabadság általában elviselhetetlen a ma élő embernek. Ki volt az, akitől idéztél?

crouchy 2009.06.03. 22:19:32

jah Hajós András, csak neki már reflexből nem merem leírni a nevét mert akkor az egyik oldal lebüdösmindenezve elküld a francba:)
Mert sokan el nem tudják képzelni h narancssárga meg piros embereken kívül bárki élhetne az országban, és nem is tudnak senkit más alapján értékelni. Nem tudom h ez máshol is így van-e, remélem nem mert épp oda akarok költözni:)

crouchy 2009.06.03. 22:24:08

@pontilyen: jah és ha focis példánál tartunk, ha most minden igazolás nélkül, nyáron benitez elképesztően felszabadulva kijelentétne, hogy egy új korszak kezdete ez, és egészen biztos hogy a Liverpool pár éven belül bajnok lesz akkor furcsán néznék rá:)
pedig sztem a Liverpool most 2009ben, a Plben jóval jobb helyzetben van mint MO 1989ben Európában.

pontilyen 2009.06.03. 22:41:00

@crouchy:

El akarsz költözni?!

Ez is egy új jelenség, amit lépten-nyomon olvasok, látok, hallok. Innen mindenki el akar költözni. Aki jobboldali, az azért; aki baloldali, az azért; aki optimista, az azért; aki pesszimista, az azért...

Remélem persze, csak vicceltél. :-)

A Liverpool-példa talán tényleg nem jó. Angliától jó pár száz éve idegen a forradalom. De ha Madrid-drukker lennél, szerintem nagyon is bíznál Perezben...

Piros vs. narancssárga: nagyon jól rámutattál (önkéntelenül is, az őszinteségeddel), hogy mi ebben a nagyrészt mesterségesen szított ellentétben a szörnyű. Az emberek (amennyiben van bennük valamiféle jóízlés, hogy ne pártszlogeneket szajkózzanak) egyszerűen már nem is mernek kiállni szabad és független véleményükkel a nyilvánosság elé. Mert minden véleményt megfertőz a közvélemény.

Kattints csak rá itt a blog oldalszalagján Peetmaster blogjára! Peetmasterrel általában egyáltalán nem értek egyet, teljesen különbözőképpen gondolkodunk a világról. De nekem hihetetlenül imponál az a bátorság, ahogy fittyet hányva a mainstream probléma-megragadásokra, kiáll a nyilvánosság elé (mely ugye ez esetben a világháló nyilvánossága), és kimondja, amit gondol. Ilyen emberekből kéne sokkal több!

Gyanítom, Hajósban is ez tűnik imponálónak. Nekem is nagyon szimpatikus volt, ahogy az őszödi beszéd után kiállt, és elmondta független véleményét. Sajnos őt is korrumpálja (mint általában mindenkit) a közszereplés.

Persze Európa (és a világ) nagy része hasonló problémákkal küzd. Éppen az volt a rendszerváltás egyik nagy illúziója, hogy külföldön minden más. Ugyan! Az emberek mentalitása, az igen; egyébként a problémák (az emberi lét alapproblémái) mindenütt elég hasonlók.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 23:03:55

@crouchy: Lehet Más a Politika, én most rájuk szavazok, bár nem nagyon hiszek a szlogenben. Hajóssal egyébként én is sok mindenben egyetértek.

Egyébként '89 egy hasonló el kéne innen menni érzés alól szabadította föl az akkor hozzád hasonló korú fiatalokat. Másoknak meg éppen a biztonságukat rengette meg, nem politkai, hanem egzisztenciális szempontból.

Most viszont, hiába sugallja az Orbán, egy Fidesz-választási győzelem csak ideig-másodpercig oszlatná egyesekben.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 23:07:42

@crouchy: De óriási különbség nyolcvanas évekhez képest, hogy most könnyűszerrel leléphetsz, akkor viszont nem kis kálvária volt eljutni akárhova, hónapokig dekkolhattál ausztriai lágerekben.

Apropo: videotar.mtv.hu/Videok/2009/03/16/09/Mult_kor_2009_marcius_15_.aspx

crouchy 2009.06.04. 19:50:17

@pontilyen: de én tényleg el akarok költözni. És igen, elhiszem h a problémák azok, de ha az emberek mentalitása más én már örülök. mert szerintem nekem is más a mentalitásom.
Hajósban egyrészt az őszintesége imponáló, másrészt számomra az ő humora a LEG. Tudom hogy sokaknak nem jön be, nekem nagyon.
L

MP nagyon szép meg jó, csak az ilyen pártokra minek?
egyesíteni kéne az összes kis pártot annak lenne akkor értelme.
És ha már egyesítve vannak, akkor összes pártot eltörölni és szavazzunk emberekre.

pontilyen 2009.06.04. 22:57:14

@crouchy:

Volt itt a blogon egy vita(szerűség) az elmenni / itthon maradni témájáról. Ha tényleg foglalkoztat a gondolat, hogy elmenj, biztosan érdekelni fog: pontilyen.blog.hu/2009/01/04/el_lehet_menni_3#more856992

Én alapvetően mindig ellene voltam annak, hogy boldogságunkat a külső körülmények megváltoztatásában keressük. De be kell látnom, hogy e téren valószínűleg korlátolt vagyok. Nagyon nehezen tudom elképzelni az életemet (tartósan, azaz örökre) az otthonomon kívül. Kiruccanni, akár egy-két évre is, az más. De föladni mindent, ami ehhez az országhoz köt (márpedig egy tartós kintlét óhatatlanul ezzel jár): számomra elképzelhetetlen. Meglepően sokaknak viszont egyáltalán nem az.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.06. 19:01:28

kösz az említést :)
tényleg nem feltétlenül mainstream a véleményem, de azt gondolom, hogy amíg meg tudom indokolni, addig hirdethetem. Itt nálad is ez a jó - minden, amit mondasz, igen alaposan alá van támasztva, és még ha nem is értek egyet valamivel, van tér és mód arra, hogy ezt értelmesen fejtsem ki. A politika sajnálatosan nem ilyen. Lehet más?

pontilyen 2009.06.06. 19:55:39

@peetmaster:

Igen, nagyon fontos, hogy legyen tere az ellenvélemény(ek)nek. Számomra különben a liberalizmus összes "tanítása" közül ez a legszimpatikusabb és legfontosabb.
süti beállítások módosítása