HTML

Pontilyen pont ilyen

"Az ember bármilyen messze jut is ismereteivel, akármennyire is objektíven ítéli meg önmagát, végül egyebet nem nyer az egészből, csupán tulajdon életrajzát." (Friedrich Nietzsche)

Friss topikok

  • Zolimoni: Ez volt az a könyv az életemben, aminél az "Ahaaa!" élmény hetekkel később jött.... (2023.07.12. 20:22) A lét elviselhetetlen könnyűsége
  • Volna: @NetLektor: Őszintén szólva, egyáltalán nem értem a 8-as pontban a szerző értetlenségét. Egyértelm... (2021.03.21. 23:24) A tíz legkiakasztóbb helyesírási hiba a világhálón
  • Csöncsön: @MAXVAL bircaman közíró: Nem cenzúra van, csak mivel föl van rá telepítve a Disqus, kiszedtem a ... (2020.02.24. 20:50) "Jól kellett viselkedni"
  • Sz.E.: Én azt válaszoltam volna a gyereknek, bár egy ilyen korú gyerek azt sem értette volna meg: Ha magy... (2018.07.09. 20:28) Mi az értelme?
  • Csöncsön: KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY (aki esetleg olvassa)! Indítottam egy új blogot: mondataink.blog.hu/ Aki szí... (2017.08.29. 19:33) Az Ég Berlinről

Ennyien vagyunk most

2009. január 31. óta


View My Stats

Címkék

ady (1) aforizma (6) agyalás (12) agymenés (3) aljasság (1) almería (1) álom (11) amerikai psycho (1) arany jános (8) argentína (2) árokásó blog (1) asterix (1) austin (1) a nagyidai cigányok (1) a szajha és a bálna (1) a tanú (1) a titkok kulcsa (1) a vihar (1) babarczy (1) babits (5) bahtyin (1) bajnai (1) balassi (2) balkán (1) baloldal (1) bank (1) barcelona (6) baudelaire (1) bayer (1) beavatás (1) bekezdés (1) berlin (2) berzsenyi (2) bessenyei (1) beszéd (2) beszédaktus elmélet (1) beszélgetés (4) betegség (2) bevándorlók (1) bkv (8) blikk (1) blog (28) blogsablonok (1) bl döntő (1) bogár lászló (1) bölcsesség (1) bölcsészet (2) bölcsészkar (1) bölcsőde (1) boldogság (2) bolondozás (4) bolondság (1) bonhoeffer (1) brecht (1) buber (1) budaházy györgy (1) budapest (17) búék (3) bűn (1) bunkóság (1) butaság (2) butler (1) buzi (1) camus (1) celebek (1) chico buarque (1) cigányok (3) csalódás (1) csíkszentmihályi (2) csipike (1) csoda (1) csokonai (1) dallas (3) dekonstrukció (1) délibáb (1) demokrácia (3) derrida (1) derű (2) der himmel über berlin (1) dionüszosz (1) diploma (2) dohányzás (2) dosztojevszkij (4) eb (5) echo tv (1) edith piaf (1) egyébként (1) egyetem (1) élet (17) ellenőrök (1) el clásico (2) emberek (14) emlékezés (13) én (25) építészet (6) erich fried (1) erotika (1) értelmesség (1) értelmiség (1) érzékenység (1) érzéketlenség (1) esterházy (1) esztétika (1) etika (5) étteremkritika (1) facebook (1) fájdalom (3) fák (1) faludi ferenc (1) fanatizmus (1) fazekas róbert (1) fecsegés (1) federer (2) feldmár (1) felelősség (2) férfiak (3) festészet (2) fikázás (1) film (17) filozófia (36) flow (1) foci (36) foucault (2) franciák (1) franciaország (1) freud (1) freudizmus (1) friedrich (1) ftc (3) gazdaság (1) gazsó (1) gdp (1) getafe (1) giccs (1) goethe (4) gondolatok (2) gondolkodás (45) grafológia (4) grondin (1) guantánamo (1) gyerekek (1) gyilkosság (5) gyomor (1) gyöngyösi (1) győzelem (1) gyűlölet (1) gyurcsány (4) gyurgyák jános (1) haas (1) háború (1) hajnóczy péter (1) halál (7) halálbüntetés (1) halottak napja (1) hawaii (1) hazaszeretet (1) helyesírás (3) hermeneutika (6) hétköznapok (23) hiddink (1) himnuszok (2) hímsovinizmus (1) hírek (3) hócipő (1) hofmannsthal (1) homofóbia (2) homoszexualitás (4) hősök (2) húgocskám (1) húsvét (2) identitás (1) idő (11) igénytelenség (1) iii. richárd (1) indexcímlap (12) iniesta (1) iparművészeti múzeum (1) írás (14) irigység (1) irodalom (20) iskola (1) isten (2) ízeltlábúak (2) japán (2) játék (19) jégkorong (1) jékely (1) jézus (6) jobbik (1) jog (1) john higgins (1) józsef attila (5) káin bélyeg (1) kant (1) kapitalizmus (1) karácsony (3) kávé (1) kegyetlenség (1) kemény istván (1) kép (2) kérdés (1) kereszténység (5) kézilabda (4) kína (1) kisebbségek (3) kisteleki (2) kittler (1) kockulás (1) kóczián (1) koeman (1) koffeinizmus (1) kolláth györgy (1) kolonics györgy (1) költészet (18) költségvetés (1) komment (1) konzervativizmus (3) korrektúra (1) kosztolányi (18) kötelességtudat (1) közélet (11) kő hull apadó kútba (1) kultúra (21) kundera (1) kurvák (1) lánczi (1) léderer ákos (1) lélek (23) lényeglátás (1) lévinas (2) liberalizmus (2) lmp (1) logika (1) lustaság (2) lyotard (1) magány (2) magyarok (2) magyarország (38) maradona (2) márai (1) marian cozma (1) márquez (2) maslow piramis (1) mccain (1) mdf (1) média (2) melegfelvonulás (2) mélypont (1) messi (1) metafora (3) meztelenek és holtak (1) morál (4) moravia (1) mörike (1) mosoly (1) mottó (1) mourinho (1) mszp (3) mu (1) műfordítás (3) munkanélküliség (1) murray (1) musil (2) művészet (5) művészetek (1) nacionalizmus (2) nácizmus (3) nadal (2) nádas (1) napfény (2) nemek (2) németek (3) német romantika (2) nemzeti blogcsúcs (1) nemzeti színház (1) nemzetkarakterológia (1) népszavazás (2) népszótár (1) nevetés (2) nick hornby (1) nietzsche (30) nobel díj (1) nők (1) norvégia (1) nyelv (26) nyelvészet (1) nyilas atilla (1) obama (1) ökopolitika (1) olaszország (2) olimpia (6) olvasmány (24) olvasók (5) önismeret (4) önreflexió (1) öröm (1) ortega y gasset (2) őrület (1) oslo (1) összeesküvés elméletek (1) őszinteség (1) őszöd (1) osztálytalálkozó (2) ötvenes évek (1) ozmium (1) pánikroham (1) pedagógia (6) pesterzsébet (2) petőfi (1) petri (1) pihenés (1) platón (1) pluralizmus (1) polgári védelem (2) politika (22) politikai korrektség (1) pontyi (1) pornó (1) prága (1) pszichológia (13) rabszolgamorál (1) radnóti (2) raymond aron (1) real madrid (1) recenzió (1) reckl amál (1) rejtély (1) relativizálás (2) rend (1) részegség (1) retorika (1) ricoeur (1) rilke (1) rio de janeiro (1) roddick (1) rogán (2) románia (1) roman jakobson (1) román patkány (1) rorty (1) rtl klub (1) samantha (1) schmidt mária (1) seggnyalás (1) shakespeare (4) sivatag (1) slágerek (1) sleeping dancer (1) slota (1) snooker (4) sólyom (2) sötétség (2) spanyolország (5) spanyol olasz (1) sport (14) stadionok (5) statcounter (1) stilisztika (2) szabadka (1) szabó lőrinc (1) szdsz (2) szegénység (1) szégyen (3) szemantika (1) szemétség (1) szent ágoston (1) szenvedély (6) szerb antal (2) szerelem (2) szerénység (1) szeretet (8) szexualitás (3) szlovákia (1) szmájlik (2) sznobizmus (1) szocializmus (1) szókincs (3) szorongások (16) sztrájk (1) születésnap (3) szúnyog (1) szurkolók (6) tanárverések (1) tanulás (1) tarka magyar (1) társadalom (19) tavasz (1) technokrácia (2) tenisz (2) tériszony (1) terrorizmus (1) teszt (1) tgm (1) tibet (1) titok (1) tolsztoj (4) török gábor (1) történelem (9) tortuga (1) transzcendencia (1) trianon (1) tudatmódosítók (2) tudomány (6) újév (1) ünnep (8) usa (3) usain bolt (1) uszoda (1) utcák (6) vallás (1) városok (4) vb (2) velázquez (1) vér (1) vers (23) versrovat (32) világháló (11) világpolitika (2) világválság (1) villamosok (3) vírus (1) vita (1) vitézy (1) vizsga (1) vörösiszap katasztrófa (1) was es ist (1) wc (1) weöres (2) wikipédia (1) wimbledon (2) wittgenstein (1) zsenialitás (4) Címkefelhő

2008.10.22. 14:46 pontilyen

Az idegen

Sólyom László nem (különösebben) népszerű ember Magyarországon. Pedig azon kevés közszereplő közé tartozik, aki teszi a dolgát. Gondolom, a kettő összefügg. Aki teszi a dolgát, az nem népszerű. (Mert akkor a népnek is tennie kéne a dolgát, azt meg úgy igazán nem szeretné.)

Mindazonáltal van egy másik, talán mélyebb oka is Sólyom népszerűtlenségének. Köztársasági elnökünk ugyanis rendre és következetesen úgy cselekszik, mintha egy másik országban élne. Ez a másik ország persze lényegesen élhetőbb és racionálisabban működő, mint Magyarország (konkrétan Németországra gondolhatok); de mégse ugyanaz a hely. Sólyom László egy német köztársasági elnök egy egyáltalán nem németesen működő országban. Ezért népszerűtlen, és ezért nem érti őt senki. (Vagy csak nagyon kevesek, és azok is inkább csak véletlenül.)

Hadd mondjak egy példát. Itt volt ez a Nemzeti Csúcs, melyre Sólyom nem ment el. Miért? Mert végiggondolta, hogy egy ésszerűen működő országban hogyan kezelnek egy válságot (hogy tehát mi egy válság kezelésének a legracionálisabb módja), rájött, hogy nem így, és ezért -- szerintem egyébként helyesen -- otthon maradt.

Kapott érte hideget-meleget. A kormányhoz közeli közvélemény-kutató cégek (melyeknek valamilyen okból nagyon csípi a szemét az elnök) rögtön föl is tették a kérdést az embereknek, hogy szerintük hát nem megosztó-e a Sólyom. És egy ilyen kérdésre az emberek többsége nyilván úgy válaszol, hogy de, hogyne, persze, hogy megosztó.

Kétségtelen igazság, hogy nem gondolkodni a legkevésbé "megosztó" cselekvés.

Nem piedesztálra akarom itt állítani az elnököt. Noha véleményem szerint kiválóan végzi a dolgát, látnom kell, hogy valamiért ő (és a nagyrészt általa megalkotott, rendszerváltás utáni Alkotmány) egyszerűen nem működik a jelenkori magyarországi viszonyok között. Egy működő ország nem engedhetné meg magának, hogy hat éven keresztül semmiféle kormányzati munka ne történjen benne. Ha pedig egy ország nem működik, az legelsősorban a vezetőinek a felelőssége.

Piedesztálra állítani tehát nem, megértetni viszont igen.

"Versenyelőnyöm", hogy többször is jártam Németországban, beszélek németül, és magamba szívhattam az ottani egyetemek racionális levegőjét. Fogalmazzunk szebben: szellemét. Ez a szellem, melyhez a legtöbbet Kant, Hegel és Max Weber tett hozzá, félreismerhetetlen. Magasabban, tisztábban és derűsebben köröz az élet színjátéka fölött, mint bármi, ami itt Magyarországon egyáltalán szemmel követhető.

Én Sólyom megszólalásaiban rendre és következetesen ezt a szellemet érzem újra meg újra megszólalni.

Ez a szellem a magyar néptől szinte elképzelhetetlenül idegen. Ha egy elnök nem megy el egy Gyurcsány által összefércelt talira az Akadémia dísztermébe, akkor azt -- a magyar közgondolkodás szerint -- nyilván azért teszi (hiszen csak azért teheti), mert hatalmi ambíciói vannak, gőgös, megosztó, és különben is: a Zorbán szekerét tolja.

Amikor fél év után először hazajöttem Németországból, azt éreztem, hogy itt, a mi hazánkban mindenki meg van bolondulva. Mindenki paranoiás, mindenki összeesküvés-elméletekben gondolkodik, mindenki a maga rögeszméit vetíti ki valójában egyszerű és logikusan követhető emberi cselekvésekre.

Sólyom azért népszerűtlen, mert idegen. Az embereket frusztrálja, hogy nem értik őt. Egy idegen és csúnya nyelven beszél. És különben is, a németek mind fasiszták.

15 komment

Címkék: magyarország sólyom németek


A bejegyzés trackback címe:

https://pontilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr82726452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roman patkany 2008.10.23. 09:22:04

Nemsokara kideritik Solyom Laszlorol hogy fasiszta. A fasisztasagara egyebkent tobb jel is utal, pld. nem volt tagja az AVO-nak, sem parttitkar nem volt az elozo rendszerben. Nem tudom, ezek utan tekinthetjuk-e meg Solyom Laszlot demokratanak.

pontilyen 2008.10.23. 17:38:04

:-)

(Azt elfelejtetted megemlíteni, hogy elítélte a tavalyelőtti okt. 23-i véres tömegoszlatáskor történt rendőri brutalitást. A fasizmus egyik jellegzetes tünete.)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.23. 20:45:03

"Aki teszi a dolgát, az nem népszerű. " - ezek szerint Fletó Fletonovics is teszi a dolgát ;-).

Egyébként éppen ott a bibi, hogy Sólyom Magyarország köztársasági elnöke és nem Németországé, ezt sajnos tudomásul kéne vennie. Meg azt is, hogy a köztársasági elnök, bár pártokon felül áll, akkor is politikus és nem jogtudós. Bizony sokszor az az érzésem , hogy Sólyom szerepet téveszt.

Persze megértem, sőt egyet is értek Sólyom alkotmányjogi aggályaival a Nemzeti Csúccsal kapcsolatban, az szerintem se volt több egy színházi előadásnál, meg persze Gyurcsány - valljuk be - ügyes politikai húzásánál, bizony Orbán is kénytelen volt elmenni. (Egyébként durva csúsztatás azt sugallnod, hogy kormány válságkezelése ezzel ki is merült). De a politikus köztársasági elnöknek épp azért kellett volna elmenni, mert ennek a színháznak csak az volt a lényege, hogy a politikai és gazdasági elit megmutassa, hogy letudnak ülni egymással szembe, ha plafonig ér a szar. Tehát, hogy a Köztársaság egységét demonstrálják, amit elvileg az államfő saját személyében testesít meg. Konkrét hatalmi jogosítványokat maga kezdeményező sem szánt és nem is szánhatott - éppen az alkotmány miatt - a "tanácskozás"-nak.

Elvileg érthető Sólyom jelölési gyakorlata is, csak az a probléma vele, hogy olyan kiváló embereket aláz meg vele, mint Majtényi László. Szerintem a köztársasági elnök nem spórolhatja meg a jelöléssel kapcsolatos politikai játszmákat - pedig szerintem is üdvös lenne ha megtehetné de ugye Magyarországon élünk és a politikusnak a rögvalóságból kéne kiindulnia, nem pedig a jogtudósi elveiből. Épp a kinevezési szándékát segítené elő azzal, ha hajlandó volna tárgyalni a pártokkal, mert úgy talán könnyebben elérhetné az egyébként kiváló, valóban szakmai és nem politikai megfontolásokból tolt jelöltjeinek a kinevezését.

A Zengő-Tubes kérdésben sem értek egyet SL-lel, mert ő a Magyar Köztársaság elnöke, nem pedig valami Zöld Párté. És hiába szép dolog a környezetvédelem, az államfőnek nem a ritka növényeket kéne védenie, hanem a köztársaság állampolgárainak érdekeit. Tubesnél meg ugye a helyiek nyugalmát zavarná meg a lokátor, de Sólyom ezúttal hallgat.

"Nem sokára kiderítik Sólyom Lászlóról, hogy fasiszta." - eredjetek már ezzel a jobbos paranoiával ;-), szerintem még a legelvetemültebb Népszavás bértolnoknak sincs kétsége afelül, hogy az Elnök úr egy jeles demokrata. A magam részéről azt is óriási baromságnak tartom, hogy Sólyom a Fidesz bábja volna, ellentétben elődjével.

Persze én örültem, hogy a kiváló alkotmány jogászból lett köztársasági elnök a szemkápráztatóan buta tök Szili helyett, de ez nem változtat a fenntartásaimon.

Amúgy meg én sem vagyok megelégedve a kormány tevékenységével, ahogy a hasonlóan demagóg ellenzékével sem, de az, hogy hat év alatt nem csináltak semmit, az azért költői túlzás.

pontilyen 2008.10.23. 21:20:57

"éppen ott a bibi, hogy Sólyom Magyarország köztársasági elnöke és nem Németországé, ezt sajnos tudomásul kéne vennie"

Igen, ezzel végülis egyetértek. Valahogy ügyesebben kellene keresztülvinnie szerintem egyébként nagyon jó ötleteit. Nem tudom pontosan, hogyan, de ügyesebben; elveiből nem engedve is jobban alkalmazkodva a közeghez.

Nemzeti Csúcs: ez egy hamis egység. Az egység látszata. Pont ezzel a látványpolitizálással kellene (egy válság idején meg főleg) leszámolni.

Ombudsmanok jelölése: amint elkezdődik a "pártokkal való egyezkedés", az egész jelölési procedúra korrumpálódik. Mert persze egyik párt sem "ingyen" enged a másiknak, garanciákat és hasonlókat kér. Ez pedig a függetlenség halála.

Zengő-Tubes: az aggály akkor volna jogos, ha Sólyom nem pusztán a tekintélyét, de jogi eszközöket is latba vetne a lokátor ellen.

Fidesz-báb: pedig sok helyen találkoztam már ezzel a véleménnyel (pl. a közvélemény-kutatásban is volt erre utaló kérdés), noha szerintem (és örülök, hogy te is így látod) elképesztő baromság. Ennek a baromságnak a karikírozása az, amit román patkány tett (és amire a posztom záró mondata is utalt), hiszen ha már Fidesz-báb, akkor miért nem már egyenesen fasiszta? Meg kéne érteni, hogy akár jó, amit Sólyom tesz, akár rossz, és akárkit is segít vele, független módon és jogfilozófiai okokból teszi. (A paranoid gondolkodás engem különben mindkét oldalon idegesíteni szokott, nagyjából egyforma mértékben.)

Summa summarum: Sólyom döntéseivel és gondolkodásával általában egyetértek, csak valahogy a közeggel való kommunikáció nem megy neki. És ez akkor is baj, ha föltesszük (de nem engedjük meg), hogy ez 100%-ig csak a közeg hibája.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.23. 22:06:55

"Nemzeti Csúcs: ez egy hamis egység. Az egység látszata. Pont ezzel a látványpolitizálással kellene (egy válság idején meg főleg) leszámolni" - ebben még egyet is érthetnénk, de ez persze vonatkozik mindkét oldalra, mert mondjuk a Fidesz kivonulósdija is értelmetlen pózolás. Plusz nem Sólyom kezdeményezte a bulit és mint mondom elvileg egyetértek aggályaival, de sokkal elegánsabb lett volna, ha ezt ott mondja el, már csak azért is, mert úgy hallhattuk volna a legfőbb közjogi méltóság gondolatait a válságról. Szóval szerintem ez is egyike az általad is megpendített kommunikációs baklövéseinek.

Zengő-Tubes: szerinted Sólyom kiállásának nem volt szerepe a kormány döntésében? Egyébként hiába mondta, hogy magánemberként ment a Tubesre, mert mint köztársasági elnökre szegeződött rá a média figyelme.

"Mert persze egyik párt sem "ingyen" enged a másiknak, garanciákat és hasonlókat kér." - az alkudozás persze így sem marad el, csak a a jelölt nevének ismeretében indul a bazár. Sólyom függetlensége sem feltétlenül csorbulna, ha tárgyalna. Valahogy úgy képzelem, hogy Sólyom összehívja a frakcióvezetőket és javasol mondjuk három nevet, melyeket még a nyilvánosággal sem közöl és rájuk zárja az ajtót. Aki három közül számíthat a kétharmadra, annak a nevét aztán bejelenti.

viscumalbum 2008.10.23. 22:10:26

Sólyom Lászlóról sok mindent gondolok, de ezek nem különösebben érdekesek...
Valójában bizonytalan is vagyok vele kapcsolatban.
Viszont amennyit foglalkoznak vele, egyre inkább a legutolsó Batman-film végső konklúziója kezd egyre világosabban elém jönni Sólyommal kapcsolatban:
"Ő egy hős volt, csak éppen nem ilyen hősre volt szükségünk..."
Valahol ő egy hős...Kérdés az, hogy ilyen hősre van-e szüksége ennek az országnak...Megértünk-e mi erre...
Nehéz kérdések...Magammal kapcsolatban sem tudok rájuk válaszolni lelkészként...

viscumalbum 2008.10.23. 22:26:26

Sólyom Lászlóról sok mindent gondolok, de ezek nem különösebben érdekesek...
Valójában bizonytalan is vagyok vele kapcsolatban.
Viszont amennyit foglalkoznak vele, egyre inkább a legutolsó Batman-film végső konklúziója kezd egyre világosabban elém jönni Sólyommal kapcsolatban:
"Ő egy hős volt, csak éppen nem ilyen hősre volt szükségünk..."
Valahol ő egy hős...Kérdés az, hogy ilyen hősre van-e szüksége ennek az országnak...Megértünk-e mi erre...
Nehéz kérdések...Magammal kapcsolatban sem tudok rájuk válaszolni lelkészként...

Bodza 2008.10.23. 22:49:40

Biztos lehet vitatni azt, amit és ahogyan tesz Sólyom, de szerintem az elmúlt 18 év legjobb köztársasági elnöke. Egy alkalommal a Baló készített vele egy interjút, de képtelen volt megfogni. Tetszett, ahogy kisétált az előtte felállított kelepcéből. Jól kommunikálni a jelenlegi sajtó mellett szerintem lehetetlen. Egy érdekes példa erre az, amikor még az Orbán kormány idején év végén a költségvetésnek többlete, akkor Orbán azt mondta, hogy majd a kormány eldönti, hogy mire költik a pénzt. Erre jött a felháborodás, hogy hogy jön ehhez. Kérdem én, nem neki kellett volna erről döntenie? Természetesen Sólymot is úgy állítja be a média, ahogy azon csoportoknak tetszik, akik finanszírozzák az egész médiát, politikát stb...

pontilyen 2008.10.23. 23:09:06

@popp:

Nem tudom, hogy helyesebb lett volna-e, ha elmegy a Csúcsra. Szerintem így sokkal ütősebb (persze annál vitathatóbb) volt, amit tett.

Az ombudsmanok kapcsán is nagyon világos elvek szerint gondolkodott. Amit írsz, az a korábbi jelölési metódus volt. Sólyom mindenképpen amellett állt ki, hogy az ombudsman TELJESEN független legyen a pártoktól. (Mint egy normálisan működő országban.) Őszintén szólva nem tudom, mit tehetett volna másként, hogy ezt az akaratát keresztülvigye. Talán már jó előre alaposan elmagyarázhatta volna mind a pártoknak, mind a közvéleménynek, hogy itt a hatalmi ágak világos szétválasztásáról van szó, nem másról.

@viscumalbum:

Mindenképpen szimpatikusabb "hős", mint megtébolyodott miniszterelnökünk, mert az ő értékei világosak. Ha elbukik velük, tudhatjuk, hogy mi bukik el.


@Bodza:

Sólyom sokféle érdeket sért, mindenekelőtt a status quót. Jobbról és balról egyaránt támadja őt a média, és ez valóban nem véletlen.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 00:02:25

"Egyébként hiába mondta, hogy magánemberként ment a Tubesre," - a Zengőre természetesen.

viscumalbum 2008.10.24. 01:07:53

Igazad van...
Bár remélem nem csak ő hordozza ezeket az értékeket...
A Viscum Album például sok mindenre megtanít...

roman patkany 2008.10.24. 16:38:24

Egy koztarsasagi elnok - jogi hatalma nem vagy csak alig leven - a szemelyes tekintelyevel kell hogy hasson. Hogy ehhez Magyarorszagon mi kell, az mas kerdes. Kellene peldaul egy olyan sajto amelyik kevesbe elfogult, hogy egyaltalan eljuthasson az uzenet a nephez. Meg kell egy nep aki nem feltetlenul az agressziot tiszteli, hanem masfele ertekeket is becsben tart.

Dyson (törölt) 2008.10.24. 19:57:29

Szerintem nem olyan ügyetlen... :)

Legalábbis én nem nagyon emlékszem olyanra, hogy a román és a magyar államfő közösen ünnepelt volna bármilyen magyar nemzeti ünnepet, ráadásul Erdélyben!
Márpedig ez most így volt. És ha ezt Sólyom László - nyilván a hivatalala, meg a KM közbenjárásával - el tudta érni, akkor egyáltalán nem ügyetlen!

Kár, hogy az ilyen dolgokról kevés szó esik itthon, és csak azt látja a sok megmondó ember - élen az Újságíróklub tagjaival -, hogy az Államfő nem volt jelen az Operaházban tartott állami ünnepségen.

pontilyen 2008.10.24. 20:38:21

@CLS Dyson:

Mondjuk az is biztos, hogy sokkal ügyesebb, mint amilyennek a média (és különösen a kormányközeli média) beállítja. Mégis, valahogy nem jönnek át a döntéseinek indokai; elképesztő ostobaságokat olvasni úton-útfélen arról, hogy Sólyom mit miért úgy csinált, ahogy.

Ma is beleakadtam véletlenül egy Sólyomot ócsárló blogba. Jobban beleolvasva kiderült, hogy a blogíró egyszerűen NEM ÉRTETTE az elnök döntéseit. Ez persze a média ellenségességére is fogható (joggal!), de mégiscsak Sólyom felelőssége is.

Hogy persze médiaellenszélben hogyan tudná jobban kommunikálni a döntéseit (és tetteit), arról fogalmam sincs.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.24. 23:47:46

"Hogy persze médiaellenszélben hogyan tudná jobban kommunikálni a döntéseit (és tetteit), arról fogalmam sincs." - Egyébként ebből is látszik, hogy Sólyom nem a Fidesz embere Fidesz-közeli sajtó sem ajnározza. Úgyhogy nem ellenszélben kommunikál, hanem forgó szélben. Ezzel a jelölési gyakorlattal az ő körmük alá is odaveri a százas szöget.

És ha már itt tartunk erre még nem reagáltam: "Talán már jó előre alaposan elmagyarázhatta volna mind a pártoknak, mind a közvéleménynek, hogy itt a hatalmi ágak világos szétválasztásáról van szó, nem másról." - ez oké, de
célt nem ér, mert akaratát nem igen tudja keresztül vinni. Ez viszont nem a rossz kommunikációból, hanem a közjogi berendezkedésből adódik. Igaz ugyan, hogy a jelölés joga övé, mert a parlamentnek vétó joga van a jelölt elfogadásához ráadásul minősített többség kell.

Ez a konszenzusos modell meg azt jelenti, hogy a mindenkori elnök, kormány és ellenzék (kivéve ha kétharmados a kormány többsége) igenje is kell, hogy valakiből alkotmánybíró, főügyész vagy ombudsman legyen.

süti beállítások módosítása