HTML

Pontilyen pont ilyen

"Az ember bármilyen messze jut is ismereteivel, akármennyire is objektíven ítéli meg önmagát, végül egyebet nem nyer az egészből, csupán tulajdon életrajzát." (Friedrich Nietzsche)

Friss topikok

  • Zolimoni: Ez volt az a könyv az életemben, aminél az "Ahaaa!" élmény hetekkel később jött.... (2023.07.12. 20:22) A lét elviselhetetlen könnyűsége
  • Volna: @NetLektor: Őszintén szólva, egyáltalán nem értem a 8-as pontban a szerző értetlenségét. Egyértelm... (2021.03.21. 23:24) A tíz legkiakasztóbb helyesírási hiba a világhálón
  • Csöncsön: @MAXVAL bircaman közíró: Nem cenzúra van, csak mivel föl van rá telepítve a Disqus, kiszedtem a ... (2020.02.24. 20:50) "Jól kellett viselkedni"
  • Sz.E.: Én azt válaszoltam volna a gyereknek, bár egy ilyen korú gyerek azt sem értette volna meg: Ha magy... (2018.07.09. 20:28) Mi az értelme?
  • Csöncsön: KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY (aki esetleg olvassa)! Indítottam egy új blogot: mondataink.blog.hu/ Aki szí... (2017.08.29. 19:33) Az Ég Berlinről

Ennyien vagyunk most

2009. január 31. óta


View My Stats

Címkék

ady (1) aforizma (6) agyalás (12) agymenés (3) aljasság (1) almería (1) álom (11) amerikai psycho (1) arany jános (8) argentína (2) árokásó blog (1) asterix (1) austin (1) a nagyidai cigányok (1) a szajha és a bálna (1) a tanú (1) a titkok kulcsa (1) a vihar (1) babarczy (1) babits (5) bahtyin (1) bajnai (1) balassi (2) balkán (1) baloldal (1) bank (1) barcelona (6) baudelaire (1) bayer (1) beavatás (1) bekezdés (1) berlin (2) berzsenyi (2) bessenyei (1) beszéd (2) beszédaktus elmélet (1) beszélgetés (4) betegség (2) bevándorlók (1) bkv (8) blikk (1) blog (28) blogsablonok (1) bl döntő (1) bogár lászló (1) bölcsesség (1) bölcsészet (2) bölcsészkar (1) bölcsőde (1) boldogság (2) bolondozás (4) bolondság (1) bonhoeffer (1) brecht (1) buber (1) budaházy györgy (1) budapest (17) búék (3) bűn (1) bunkóság (1) butaság (2) butler (1) buzi (1) camus (1) celebek (1) chico buarque (1) cigányok (3) csalódás (1) csíkszentmihályi (2) csipike (1) csoda (1) csokonai (1) dallas (3) dekonstrukció (1) délibáb (1) demokrácia (3) derrida (1) derű (2) der himmel über berlin (1) dionüszosz (1) diploma (2) dohányzás (2) dosztojevszkij (4) eb (5) echo tv (1) edith piaf (1) egyébként (1) egyetem (1) élet (17) ellenőrök (1) el clásico (2) emberek (14) emlékezés (13) én (25) építészet (6) erich fried (1) erotika (1) értelmesség (1) értelmiség (1) érzékenység (1) érzéketlenség (1) esterházy (1) esztétika (1) etika (5) étteremkritika (1) facebook (1) fájdalom (3) fák (1) faludi ferenc (1) fanatizmus (1) fazekas róbert (1) fecsegés (1) federer (2) feldmár (1) felelősség (2) férfiak (3) festészet (2) fikázás (1) film (17) filozófia (36) flow (1) foci (36) foucault (2) franciák (1) franciaország (1) freud (1) freudizmus (1) friedrich (1) ftc (3) gazdaság (1) gazsó (1) gdp (1) getafe (1) giccs (1) goethe (4) gondolatok (2) gondolkodás (45) grafológia (4) grondin (1) guantánamo (1) gyerekek (1) gyilkosság (5) gyomor (1) gyöngyösi (1) győzelem (1) gyűlölet (1) gyurcsány (4) gyurgyák jános (1) haas (1) háború (1) hajnóczy péter (1) halál (7) halálbüntetés (1) halottak napja (1) hawaii (1) hazaszeretet (1) helyesírás (3) hermeneutika (6) hétköznapok (23) hiddink (1) himnuszok (2) hímsovinizmus (1) hírek (3) hócipő (1) hofmannsthal (1) homofóbia (2) homoszexualitás (4) hősök (2) húgocskám (1) húsvét (2) identitás (1) idő (11) igénytelenség (1) iii. richárd (1) indexcímlap (12) iniesta (1) iparművészeti múzeum (1) írás (14) irigység (1) irodalom (20) iskola (1) isten (2) ízeltlábúak (2) japán (2) játék (19) jégkorong (1) jékely (1) jézus (6) jobbik (1) jog (1) john higgins (1) józsef attila (5) káin bélyeg (1) kant (1) kapitalizmus (1) karácsony (3) kávé (1) kegyetlenség (1) kemény istván (1) kép (2) kérdés (1) kereszténység (5) kézilabda (4) kína (1) kisebbségek (3) kisteleki (2) kittler (1) kockulás (1) kóczián (1) koeman (1) koffeinizmus (1) kolláth györgy (1) kolonics györgy (1) költészet (18) költségvetés (1) komment (1) konzervativizmus (3) korrektúra (1) kosztolányi (18) kötelességtudat (1) közélet (11) kő hull apadó kútba (1) kultúra (21) kundera (1) kurvák (1) lánczi (1) léderer ákos (1) lélek (23) lényeglátás (1) lévinas (2) liberalizmus (2) lmp (1) logika (1) lustaság (2) lyotard (1) magány (2) magyarok (2) magyarország (38) maradona (2) márai (1) marian cozma (1) márquez (2) maslow piramis (1) mccain (1) mdf (1) média (2) melegfelvonulás (2) mélypont (1) messi (1) metafora (3) meztelenek és holtak (1) morál (4) moravia (1) mörike (1) mosoly (1) mottó (1) mourinho (1) mszp (3) mu (1) műfordítás (3) munkanélküliség (1) murray (1) musil (2) művészet (5) művészetek (1) nacionalizmus (2) nácizmus (3) nadal (2) nádas (1) napfény (2) nemek (2) németek (3) német romantika (2) nemzeti blogcsúcs (1) nemzeti színház (1) nemzetkarakterológia (1) népszavazás (2) népszótár (1) nevetés (2) nick hornby (1) nietzsche (30) nobel díj (1) nők (1) norvégia (1) nyelv (26) nyelvészet (1) nyilas atilla (1) obama (1) ökopolitika (1) olaszország (2) olimpia (6) olvasmány (24) olvasók (5) önismeret (4) önreflexió (1) öröm (1) ortega y gasset (2) őrület (1) oslo (1) összeesküvés elméletek (1) őszinteség (1) őszöd (1) osztálytalálkozó (2) ötvenes évek (1) ozmium (1) pánikroham (1) pedagógia (6) pesterzsébet (2) petőfi (1) petri (1) pihenés (1) platón (1) pluralizmus (1) polgári védelem (2) politika (22) politikai korrektség (1) pontyi (1) pornó (1) prága (1) pszichológia (13) rabszolgamorál (1) radnóti (2) raymond aron (1) real madrid (1) recenzió (1) reckl amál (1) rejtély (1) relativizálás (2) rend (1) részegség (1) retorika (1) ricoeur (1) rilke (1) rio de janeiro (1) roddick (1) rogán (2) románia (1) roman jakobson (1) román patkány (1) rorty (1) rtl klub (1) samantha (1) schmidt mária (1) seggnyalás (1) shakespeare (4) sivatag (1) slágerek (1) sleeping dancer (1) slota (1) snooker (4) sólyom (2) sötétség (2) spanyolország (5) spanyol olasz (1) sport (14) stadionok (5) statcounter (1) stilisztika (2) szabadka (1) szabó lőrinc (1) szdsz (2) szegénység (1) szégyen (3) szemantika (1) szemétség (1) szent ágoston (1) szenvedély (6) szerb antal (2) szerelem (2) szerénység (1) szeretet (8) szexualitás (3) szlovákia (1) szmájlik (2) sznobizmus (1) szocializmus (1) szókincs (3) szorongások (16) sztrájk (1) születésnap (3) szúnyog (1) szurkolók (6) tanárverések (1) tanulás (1) tarka magyar (1) társadalom (19) tavasz (1) technokrácia (2) tenisz (2) tériszony (1) terrorizmus (1) teszt (1) tgm (1) tibet (1) titok (1) tolsztoj (4) török gábor (1) történelem (9) tortuga (1) transzcendencia (1) trianon (1) tudatmódosítók (2) tudomány (6) újév (1) ünnep (8) usa (3) usain bolt (1) uszoda (1) utcák (6) vallás (1) városok (4) vb (2) velázquez (1) vér (1) vers (23) versrovat (32) világháló (11) világpolitika (2) világválság (1) villamosok (3) vírus (1) vita (1) vitézy (1) vizsga (1) vörösiszap katasztrófa (1) was es ist (1) wc (1) weöres (2) wikipédia (1) wimbledon (2) wittgenstein (1) zsenialitás (4) Címkefelhő

2009.09.01. 23:20 pontilyen

Miért pont a hülyék nem értik a hülyéket?

Jan Slota szlovák szélsőséges politikus a dunaszerdahelyi magyar tüntetés láttán provokációt sandít, és háborút (!) vizionál. Hülye.

Tudom, hogy nem illik így nevezni egy rangos politikust, pláne nem, ha külföldi; dehát lehet-e máshogy? Sok olyan politikus van kis térségünkben, aki tetteivel és megnyilvánulásaival rendre túllépi mindenféle jóízlés határát, de Slota úr közöttük is kitüntetett helyet foglal el. Magyarellenes kirohanásai nemcsak kedélyborzolók, de sokakat közvetve egzisztenciálisan is kőkeményen érintenek. Egy igazi szélsőjobbos, a legidegesítőbb fajtából.

Valamire mégis jó. Mint minden rossz. Arra mégpedig, hogy tükröt tartson elénk. Ha olyanok leszünk, mint Slota, mások ugyanúgy el fognak borzadni tőlünk, mint ahogyan most mi őtőle. Megmutatja, méghozzá pontosan, saját húsunkba vágó kérlelhetetlenséggel, hogy hogyan ne viselkedjünk.

Kevés olyan hatásos pedagógiai eszköz van, mint az elrettentő példa. Az elrettentő példa miatt akarnak a gyerekek szüleiktől különbözni; tehetséges emberek hazájukért dolgozni; feltalálók találmányokon, innovációkon gondolkodni; az elrettentő példák miatt akarnak az emberek többek, jobbak, nemesebbek lenni.

Hogyan lehetséges, hogy ezt a tanulságot pont azok nem vonják le a Slota-jelenségből, akiknek a leginkább szólna?

Vagyis azok, akik úgymond leginkább aggódnak hazájukért, és leginkább érezhetik, milyen következményei vannak annak, ha valaki hülye. Önfejű, korlátolt, szélsőséges.

Hogyan lehetséges, hogy pontosan azok hasonlítanak leginkább Slotára, akiknek a legjobban kellene érteniük, miért nem vezet sehová az ő tevékenysége?

A hazai szélsőjobbra, illetve azokra gondolok, akik úgy általában bármiféle kérdésben kisebbségellenes álláspontra helyezkednek.

Tényleg nem értik, hogy minden általánosításra, minden megbélyegzésre lehet ürügyet találni? Hogy nem az önigazolás a cél, hanem egy probléma kezelése, legyen az a szlovákiai magyaroké, a magyarországi cigányoké, vagy az európai melegeké? Hogy a probléma kezelése konfrontatív módon, csak a sérelmek hangoztatásával, párbeszédképtelenül nem lehetséges?

Tényleg nem értik. Pont azok nem értik Slotát, akik a legtöbbet tanulhatnák tőle. Akik megtanulhatnák tőle, hogy hogyan ne álljunk ki nemzetünkért.

Ez azonban nem véletlen. Aki nem szélsőséges és önfejű, az jobban szereti a hazáját (népét, nemzetét, polgáraival, kisebbségeivel együtt), mint az, aki az. A szeretet nem zárja ki a gondolkodás képességét, sőt inkább csalogatja azt.

54 komment

Címkék: politika magyarország szlovákia slota kisebbségek


A bejegyzés trackback címe:

https://pontilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr451354380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.09.01. 23:54:13

azért nem értik, mert amit ők tesznek, az helyes és jó, de ha mások teszik ugyanazt, neadjisten pont velük szemben, az helytelen, és rossz.
mint ahogy erkölcs sincs erkölcstelenség nélkül, de ez picit más.
önző, uralkodni vágyó emberek - mint mindenki, csak van, aki rájön, és bevallja, és vannak, akik nem.
más szövegkörnyezetben: két embert előléptetnek. az egyik felnő hozzá, a másik meg főnök lesz.

Kiß B. 2009.09.02. 09:47:37

Természetesen jómagam is elítélem a hülyéket, és én sem gondolom, hogy jan slota szintjére süllyedve inkább segítenénk, mint ártanánk hazánk megítélés
ének, nemzetünk polgárainak.
Azt viszont hiányolom az írásból, hogy nem tesz alternatív javaslatot a problémák kezelésére. Hiszen írva vagyon, hogy a probléma létező, és párbeszéd szükséges hozzá. De a párbeszédhez két fél kell, úgy nem működik a dolog, hogy csak bennünk van meg a szándék. A tegnapi dunaszerdahelyi (budapesti, brüsszeli) tüntetéseken kihelyezett feliratok a józan észre apelláltak, képek itt: picasaweb.google.com/wwwfelvidekma/KiallunkAJogainkert#
slota azonban magyar szélsőségesekről beszél. Mint mindig.

Szlovákia bizonyítja, hogy nem hajlandó a párbeszédre Magyarországgal. Rohamrendőrökkel veret szét békésen szurkoló itthoni és felvidéki magyarokat a DAC stadionban, megtagadja a magyar államfőnek a területére történő belépést, érvényben hagyja a nyíltan kirekesztő és fasiszta benes-dekrétumokat, amely nem kevesebbet állít, mint a magyarság kollektív bűnösségét, és minden világ-trenddel szemben ratifikál egy messzemenőkig kirekesztő nyelvtörvényt.

Az írás tartalmával egyet értek, de azzal a konklúzióval amit sugall nem, miszerint "okos enged". Úgy jön ki az írásból, hogy mindenki, aki felemeli a szavát a tót sovinizmussal szemben az olyan, mint ők maguk. Hát nem! Vannak pillanatok, amikor lépni kell, és ez az idő eljött. Abba kell hagyni Pató Pál politikáját, mert beláthatatlan következményei lesznek. Lépni kell, nem úgy, mint slota, nem fröcsögve. Viszont keményen, határozottan, minden politikai, diplomáciai, és gazdasági fegyverrel!

pontilyen 2009.09.02. 10:42:59

@bs395: "amit ők tesznek, az helyes és jó, de ha mások teszik ugyanazt, neadjisten pont velük szemben, az helytelen, és rossz."

Azt hiszem, az egyedfejlődésnek ezt a szakaszát (mely a 4 év alatti gyerekekre jellemző, akik még nem tudnak különbséget tenni én és külvilág között, ezért csak az őket közvetlenül érő hatásokat értik) nevezik prekonvenciális szintnek...

@-kraci-:

Ne érts félre: a tüntetést teljes mellszélességgel támogatom. Ami kihúzza a gyufát, az az, hogy sokan nem értik, mi ellen kell tüntetni. Nem Szlovákia vagy a szlovákok, hanem a kisebbségi jogok megsértése ellen. Az ellen viszont valóban országhatárokon innen és túl: "keményen, határozottan, minden politikai, diplomáciai, és gazdasági fegyverrel".

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.02. 20:22:15

a poszt jó, és én is azt gondolom, amit bs395. A nacionalizmus hülyeség a szimmetria miatt.

Kiß B. 2009.09.03. 00:10:37

Szerintetek mi a teendő a szlovák magyarellenes sovinisztákkal? Küldjünk nekik virágot, és megszeretnek minket? Vagy kérjük meg a felvidéki magyarokat, hogy legyenek inkább szlovákok, mert a magyarságuk ténye puszta provokáció? Okos dolog elítélni a kirekesztést, de a ti konklúziótok az, hogy ha a szlovákok kirekesztőek, mi nehogy azok legyünk. Ami persze szép és jó, ettől még a szlovákok nem lesznek kevésbé kirekesztőek. Sőt, továbbmegyek, hiszem, hogy azért pofátlanodtak el ennyire a magyarság kárára, mert mi birkatürelemmel hagytuk. Azért, mert ugyanúgy nem volt az országnak válasza, mint nektek sincs.

A nacionalizmus meg egy nemzet kohéziója, ergo nem hülyeség. Az, hogy keveritek más fogalmakkal a ti bajotok, de a kedvetekért leírom, hogy ha mástól nem, legalább tőlem tudjátok meg mi az:
A nacionalizmus fogalma:
"1. Egyik, ma már elhalványult jelentése az az érzelmi kötődés, amelyet az ember a családja, az általa használt és alakított környezete, a faluja, a városa, a megyéje, a hazája iránt érez, a patriotizmus.
2. Másik jelentése a nemzetépítés feladatára utal, amely az ideológia megalkotásával, a kultúra egységesítésével és érzelmi élmények átélésével a közös nemzeti identitás kitalálását és megteremtését célozza.
3. Harmadszor értelmében nemcsak a programot, hanem magát a nemzetépítés folyamatát is jelenti."
A három tézis közül melyik a hülyeség? A szlovákoknak (bocsánat, nem kollektívan a népnek csak az államnak) sem a nacionalizmusával van a baj, hanem a kirekesztő, magyargyűlölő sovinizmusával. Amire egykettőre megoldást kell találnunk, mert baj lesz!

pontilyen 2009.09.03. 10:21:33

@-kraci-:

Nem értem, miért beszélsz többesszámban. Nekem nincs ellenemre a nacionalizmusnak az a fogalma, melyet te említesz: érzelmi kötődés egy közeghez, munka a közösség érdekében. Szerintem sem kell ennek kirekesztőnek lennie. (Peetmasterrel erről már többször összevitatkoztunk.)

Ha teszem azt, a szlovákok gondosabban ápolják kultúrájukat, nem kirekesztő, hanem integráló módon, az minden magyarnak is jó, mert nyilvánvaló, hogy magyarok nélkül nem lehet elképzelni a szlovák történelmet és kultúrát.

Megoldás valóban nem jut eszembe, a tüntetéseken, diplomáciai és politikai lépéseken túl. Neked igen?

agnusdei 2009.09.03. 14:17:30

Az ügy számomra két dologról szó, ami egymást átfedi. Az ottani helyzetről, és a mi helyzetünkről.
Szlovákia pár évvel, vagy talán csak hónappal "előttünk jár". Szlovákiában az egyetlen, liberális pártot leszámítva (azok a gonosz liberálisok...) az egész politikai pártelit az identitászavar és a nemzeti kirekesztő érzések általi önmegfogalmazás csapdájába esett, ráadásul választások közelednek. A magát hamisan "szociáldemokratának" nevező kormánypárt célja, hogy jobbról előzze a botrányoktól megterhelt szélsőnemzeti pártot.
Rögzítenünk kell itt, nem "A" szlovákokról van szó, mint ahogy a koszorúzni menő Jobbik 15% sem "A" magyarok. Említettem van olyan politikai erő ott is, és vannak értelmiségiek (lásd a szlovák felszólalót az MKP gyűlésén), akik gondterhelten látják saját országuk politikai vezetőségének irányát és elítélik. A gond az, hogy a magát kereszténydemokratának valló és MKP egykor koalícióban lévő párt sem nyújt alternatívát, hanem csatlakozik a hangulatkeltéshez.
És itt érkezünk el saját hazánkhoz. Itt, ezen a blogon is pár hónappal ezelőtt pont a blog írójával volt "vitám" arról, hogy a kurucinfós-jobbikos szellemiséget és annak halál fuvallatát komolyan kell venni, akkor sokan legyintettek, pár százalékos marginális csoportnak hitték, sőt kiábrándult szocik képződményének. Csak pár hét, hónap telt el. Ma már látjuk, ha nem történik valami, akkor mi is a szlovák helyzet sorsára jutunk, ahol a vezető politikai elit egymást előzve próbál az álnemzetieskedő mákonyos elveiben elől járni.
Mindkét ország számára ugyanaz az út. Az értelmiségnek, civileknek, bátor politikusoknak le kell mondaniuk a gyorsan népszerűséget hozó, de hamis gyűlölet eszmékről. Vállalni kell újra demokrácia, európai gondolkodás, és jaj ...liberalizmus eszméit, amely szavak szitokká váltak. Az olyan emberek kezébe kell lehetőséget adni mindkét oldalon, akik a történelmi sebek újra és újra emlegetése és tetemrehívása helyett az egység lehetőségét munkálják.
Ha nem ez történik és válaszunk az lesz a szlovákiai politikai elit tetteire, amit mi magunk rosszallunk tőlük (nacionalizmus), akkor ez a spirál a verbális erőszaktól eljuthat a fizikai bántalmazásig is. Észnél kellene lenni.

pontilyen 2009.09.03. 16:15:04

@agnusdei:

Nem tudom, hogyan másként lehetne a "kurucinfós-jobbikos szellemiséget és annak halálfuvallatát" komolyan venni, mint alternatív gondolkodási sémák propagálásával.

A vitánk egyébként hónapokkal ezelőtt is azon volt, hogy alternatívája-e a szélsőjobbos gondolkodásnak az MSZP. Én akkor is azt állítottam, most is azt állítom, hogy nem. Minden egyes nap, amit az MSZP (és SZDSZ) kormányon tölt, csak eszkalálja a problémá(ka)t, de legalábbis nem visz közelebb a megoldásukhoz.

Kiß B. 2009.09.04. 14:27:20

bs395-nek és peetmasternek szólt a többesszámom.

A nacionalizmusnak nincsen más fogalma az általam említetten kívül, hiába szeretnék sokan tévesen értelmezni.
Az a baj, hogy a társadalom nagy része (lásd: agnesdei) nem hajlandó elfogadni, hogy a jobboldalon is vannak mások kultúrását tiszteletben tartó emberek, akik emellett hazafiak is. Azzal tökéletesen egyetértek az előttem szólóval, hogy ez a kormány maximum ellenpontnak jó, alternatívának semmiképp.

Konkrét válaszokkal a kérdésre, hogy mit tennék:
- berendelném a budapesti szlovák nagykövetet a parlamentbe, és felszólítanám, hogy
1. azonnal módosítsák az Euróapi Unió szellemiségének, szerződéseinek, és törvényeinek megfelelően a kisebbségi nyelveket sértő nyelvtörvényt,
2. mutassa be bizonyítékait a tavaly novemberi dunaszerdahelyi magyarveréssel kapcsolatban, ennek híján fizessen kártérítést az eljárás alá vont és fizikailag bántalmazott szurkolóknak, majd vonja le a személyi konzekvenciákat a rendőri vezetéssel szemben, és szólítsa fel rendőreit a jövőbeni jogkövető magatartásra
3. államfői szinten kérjen bocsánatot Sólyom László schengeni alapelveket, és nemzetközi diplomáciai gyakorlatot megszegő kiutasításáért,
4. azonnal helyezze hatályon kívül a Benes -dekrétumokat, különös tekintettel a kisebbségek kollektív bűnösségére vonatkozó fejezeteire,
5. ítéljen kártérítést Malina Hedviga számára, és indítsa meg a bűntető eljárást az őt rágalmazók ellen, különös tekintettel a közszereplőkre,
6. határolódjon el az uszító, nyíltan magyarellenes politikai erőktől.

Ennek megtagadása esetén:
- azonnali hatállyal visszahívnám a pozsonyi nagykövetet,
- általános embergót bevezetni a szlovák termékekkel szemben, és lakossági bojkottra szólítani fel,
- felmondani a szlovák légtér védelmét, melyet pillanatnyilag tudomásom szerint a magyar Honvédség lát el.

Különben üdvözlöm a keddi dunaszerdahelyi, kassai, budapesti és brüsszeli pozitív demonstrációt, az Európai Parlamenti néppárti képviselők azon döntését, hogy a diszkriminatív nyelvörvény eltörléséig témától függetlenül bármely felszólalásukban tiltakozásuknak adnak hangot, valamint kérnék minél több magyar embert, hogy szeptember 13-án legyünk minél többen Dunaszerdahelyen a DAC – Pozsonyi Slovan mérkőzésen, és demonstráljuk, hogy nem lehet minket megfélemlíteni!

pontilyen: Számodra egy techniakai jellegű javaslatom lenne, szerintem fontold meg az utólagos moderációt. Sokan nem szívesen kommentelnek előzetes moderációt alkalmazó blogokon.

pontilyen 2009.09.04. 17:25:17

@-kraci-:

Sajnos jó okom van az előzetes moderációra, hidd el. Amikor elkezdtem blogolni, az volt az alapelvem, hogy soha semmit nem fogok kimoderálni, mert mindenkinek a véleménye csak magát minősíti, akármi is legyen az. Pár hónappal ezelőtt azonban megjelent a blogon egy személy, aki naponta nickek tucatjait gyártva egy neki nem tetsző poszt miatt valósággal "ostrom alá vette" a blogot, teljesen ellehetetlenítve a társalgást. Miután az illető a mai napig "szemmel tart", nem kockáztathatom meg, hogy leállítsam az előzetes moderálást. Sajnálom, hogy ezzel valószínűleg tényleg veszítettem néhány kommentelőt.

Az ötleteid egy része vad és kivitelezhetetlen, más része viszont kimondottan megfontolandó. Örülök, hogy leírtad őket.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.04. 17:39:58

@-kraci-: azt fenntartom, amit íram, sőt nyíltan kimondom, hogy a nemzetfogalom hülyeség és idejétmúlt dolog. Ha pl. visszakapnánk a Felvidéket, akkor a szlovákok sírnának, hogy vesztettek. Igazi megoldás az, hogyha mindannyian európainak tekintjük magunkat, és a kérdéses területeket Európa részének. Ekkor nem "ők" és "mi" szembenállása, hanem csak "mi" vagyunk.
ÉÉppen ennek szellemében támogatom a fenti követeléseidet. Nem mint magyar, hanem mint értelmes ember, aki szerint a pontokban kritizált eljárások ez osztoba nemzetieskedő=náci idióta társaság kreálmányai ill. bűnei.
Még egyszer: engem a Benes-dekrétumok vagy a nyelvtörvés, esetleg a M.Hedvig-ügy nem magyarként sért, hanem értelmes emberként (homo sapiens), aki elveti a nacionalizmust.
A Sólyom-ügy viszont magyarként gond: még ha én nem is ragaszkodnék a nemzettudatomhoz, ezzel a minősíthetetlen eljárással akaratomtól függetlenül besoroltak a "magyar" kategóriába, majd az egész kategóriát pofánköpték. Ez a casus belli határa.

Kiß B. 2009.09.04. 18:32:12

Lehet, hogy kivitelezhetetlen pár kérdés, de vadnak egyiket sem találom. Azt hiszem, ha ez lenne a magyar politika origoja fele ennyi ügyről nem kellene beszélni. Futballnyelven, minden csapat annyit hoz ki magából, amit az ellenfél hagy neki, és mi eddig a szlovákok ellen ki sem mentünk a pályára.

peetmaster: A te teóriád csak elméleti szinten működöképes. Hogy miért? Mert akkor tudnánk Felvidéket pusztán európai területnek tekinteni, és az ott élő népeket egységesen európainak, ha mindenki egy egységes európai nyelvet beszélne, ami nem létezik. De ennél is fontosabb, hogy nincs egységes európai történelemírás (nézz meg egy szlovákiai tankönyvet, meg fogsz lepődni, és el fogsz szomorodni). Ezek híján az aspektusod utópia, és most nem utópiákról kell oxfordi vitákat folytatnunk, meg homousionokról és homoiusionokról vitatkoznunk, hanem a nagyon is valós problémákra kell a lehető legjobb választ megtalálni. Nincs nálam a bölcsek köve, lehet velem politikáról vitatkozni, de személy szerint csak érvekkel vagyok hajlandó vitatkozni, ábrándokkal nem, és nagyon jó lenne ha a politikusaink is így tennének. Tessék kihízni a fejet a homokból, és ha látszik a kérdés, egyből jobban látszik a válasz is!

pontilyen 2009.09.04. 18:48:05

A futballhasonlat azért nem jó, mert a focipályán deklaráltan _ellenfelekről_ van szó, a politikában viszont számos (talán a legtöbb) kérdésben abszolút közös a két ország érdeke.

Azzal egyetértek, hogy a magyar külpolitika úgy általában tehetetlen és szerencsétlen, és hogy ennek köze van a szlovák "elszemtelenedéshez". Sokkal jobban lehetne és kellene verni az asztalt különösen a minden határon túlmenő nyelvtörvény ügyében.

Persze ez talán nem is pusztán a külpolitika, de az "értelmiség", a sajtó felelőssége is. Legalább akkora botrányt kellene verni az ügyből, mint annak idején Ausztriában, amikor Haider hatalomra került.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.04. 19:52:19

@-kraci-: egyszer egy előadáson beszéltem egy történésszel, aki a magar-szlovák-román stb. történelemknyv megírásán dolgozott. Tény , hogy jelentősek az akadályok, de valós munka folyik, és van is már eredménye.
Van továbbá francia-német közös törikönyv is, meg hadseregrész is meg stb. Pedig azok se szerették mindig egymást.
Gyakorlatilag javasolnám a hivatals állami politika rangjára emelni a nemzeti sértődéseken való túllépést.
A történelemből az, amit nem lehet a közösben megírni, amúgy is hazugság.

Kiß B. 2009.09.04. 21:30:00

Megint a lényeg mellett megyünk el. Itt most nem lufikat kell eregetni, mint "nemzeti sértődéseken való túllépés" hanem cselekedni kell! Amúgy meg a magyarság szerintem képes túllépni sok mindenen, Szlovénia és Horvátország szintén bír magyar kisebbséggel, de ott miután tisztelik őket személy szerint és magyarságukban is nincs gond. Szlovákia, Románia és olykor Szerbia erre képtelen.
Komolyan mondom, gyertek el jövő szombaton a DAC-slovanra, meggyőződésem, hogy sok hasznos tapasztalattal lennétek gazdagabbak!

pontilyen: a foci jó hasonlat, hisz az ellenfél nem ellenség. Lehet győzni és veszíteni is barátságos hangulatban, de két szövetséges közt is van és kell hogy legyen versenyhelyzet. Ezt hívják politikának. Nézd, holnap amíg Koeman ki nem írja a kezdő 11-et Szélesi és Bodor ellenfelek a kezdőbejutásért vívott harcban, majd egyikük kezd, a másikuk padra ül, és onnantól együttesen harcolnak a svédek legyőzéséért. Pont ezek a nagy félreértések, hogy sokan csak azt látják, hogy barát van és ellenség, de a politika ennél sokkal árnyaltabb. Jó esetben egy parlamentben a pértok ellenfelek egy vitában, de a döntést követően egységesen tartatják be azt. Ez lenne a demokrácia lényege. Ugyanez igaz a nemzetközi politikában is. Jó esetben lobbi van, verseny van, béke van. A szlovákok esetében most viszont minden van, csak béke nincs. Ami most történik, annak neve is van: hidegháború, aminek a kimenetele ugyanolyan fontos, mint egy fegyveres háború esetében.

peetmaster: Őszintén adok egy baráti tanácsot. Menj el egyszer Csíkszeredára, a kálvária felől menj fel egyedül a Csíksomlyóra. Nézz körül! Amúgy meg bőven elég lenne, ha a saját történelemkönyvünket értő pedagógusok forgatnák, nem kellenének akkor az általad említett "ökumenikus" könyvek. Egy az igazság, és aki nem sajnálja a fáradságot, sokszor a végére is járhat.
Hadd ajánljak a nemzethez fűződő nézőpontodhoz egy dalszöveget. Gondold végig, hogy miről szól:

"A kéken vibráló dobozban él
Néhány lény, aki szebb mindenkinél...

A géptörténelemnek kezdetén
Egy igazán haladó szellemiségű lény
A lelkén olcsó pénzen túladott
És kiizzadt egy magvas gondolatot,

Hogy nem kellenek ide nemzetek
Világ gépei, egyesüljetek!
A gépnek nincsen múltja, se hiedelmei
Csak alkatrészei vannak neki.

A kép-gép ontja a képeket
És vezérli velük a gépeket
Hogy fel ne fogják, hogy ne tudhassák,
Micsoda rabság:
A Gépszabadság !

Sóváran nézi minden gép,
Hogy a dobozban az élet milyen szép...
A gépek élnek és büszkék is nagyon
Tetszik nekik a gépuralom
Amiről nem tudnak, az nem is létezik
Aki gépellenes, azt úgyis szétszedik.

Éljen a gépi demokrácia,
Éljen a gép egyszerű fia,
Csak a mindennapi gépzsír meglegyen,
Ami mindent egy formára ken.

A kép-gép ontja a képeket,
Hogy ne értse senki a lényeget,
Hogy fel ne fogják, hogy ne tudhassák,
Micsoda rabság :
A Gépszabadság !"

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.04. 21:55:06

@-kraci-: "Sőt, továbbmegyek, hiszem, hogy azért pofátlanodtak el ennyire a magyarság kárára, mert mi birkatürelemmel hagytuk. Azért, mert ugyanúgy nem volt az országnak válasza, mint nektek sincs." - Na ezzel a megállapítással vitatkoznék. Szlovákiában már a kilencvenesek elején is lehetett kampányt építeni magyarellenes uszítással, emlékszünk még Vlado Meciarra.

Aztán volt ugye a Magyar Koalíció Pártja közreműködésével Mikulas Dzurinda kormánya, amelynek nyolc éves és többé-kevésbé következetes reform politkája nyomán Szlovákia leelőzte Magyarországot. De ennek a reformnak a következtébern nem mindenki helyzete javult. Ezt jól észrevette Fico, akinek demagóg kampányába belefért a magyarellenes uszítás is. A parlamenti matematika törvényszerűségei nyomán aztán kénytelen volt bevenni a kormányába Slotát, mert mérsékelt erők nem voltak hajlandók leülni vele. Most pedig, hogy Slotát kilőjje maga mellől kénytelen továbbra is hangoztatni a magyarellenes bla-blát, talán nem is esik nehezére.

Kicsit hasonló csapdába került, mint Orbán 2002-ben Csurkával a sarkában - el is bukta a választásokat.

Szóval Szlovákiában szalonképtelen erők kormányoznak egy pár éve, akikkel nem lehet tárgyalni és nem azért, mert elpofátlanodtak, hanem mert alapból pofátlanok.

"2. Másik jelentése a nemzetépítés feladatára utal, amely az ideológia megalkotásával, a kultúra egységesítésével és érzelmi élmények átélésével a közös nemzeti identitás kitalálását és megteremtését célozza." - a nacionalizmus definíciójának ezzel a pontjával azért akadnak problémáim. Mi az hogy egységes nemzeti kultúra? Ilyen nincs, nem is lehet, mint ahogy az egyes embereknek sem lehet azonos ízlése. Például én egyszerre szeretem a pizzát és a gulyást, a drum and basst és a magyar népzenét, ahogy a jódlit, az operettet és a magyar nótát utálom (mégis van szívem).

Lehetne egy egységes magyar nemzeti kulturális kánon - ennek sem látom sok értelmét -, de egységes magyar kultúra nem.

Nemzeti ideológia megalkotása - micsodaaa? Milyen lehet egy egységes nemzeti ideológia? Talán, mint Hitleré? Abból köszönöm nem kérek.

A nemzeti identitás szerintem is fontos, de egységes nemzeti identitás után sóhajtózni megintcsak fölösleges és káros. A te nemzeti identitásodnak és az enyémnek nyilván máshol vannak a hangsúlyai.

Rettenetesen utálom, a jobboldali politikusok azon frázisait, amelyekben azt próbálják előírni, mitől leszek én jó magyar. Ha megengedik és mengeded te is, majd én eldöntöm.

Talán John Lukácsnál olvastam, hogy míg a patriota hazaszerete defenzív, nem kapcsolódik össze más nemzetek, hogy ne mondjam fajok gyűlöletével, addig a nacionalista agresszív följebb helyezi a saját nemzetét (faját) másoknál és egyes nemzeteket gyűlöl is.

Én patriótának mondom magam, nacionalistának viszont véletlenül sem.

Hosszú voltam kissé, ezért bocs.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.04. 22:04:41

@-kraci-: "Futballnyelven, minden csapat annyit hoz ki magából, amit az ellenfél hagy neki, és mi eddig a szlovákok ellen ki sem mentünk a pályára." - azért ez a hasonlat nem teljesen patent. Sem a magyar kormánynak, sem a parlamentnek nincs módjában megakadályozni szlovákiai törvényeket, ahogy nem nagyon szólhatnak bele az ottani rendőrség, sőt igazságszolgáltatás munkájába sem. Ilyenformán a magyar diplomácia tehetne demonstratív lépésekat (az persze nem igaz, hogy semmit sem tesz). De minden "határozott" lépésnél figyelembe kell venni az ott élő magyarok érdekeit és azt is milyen politikai stílust képvisel a szlovák fél, mert egy itthoni határozott lépés után, bizony a kinti magyarokon csattanhat az ostor.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.09.04. 23:49:01

@-kraci-:
az erkölcs és az erika végetérnek az országhatáron.
ezt a minap olvastam egy kortárs, jobbközép konzervatív blogon.
onnantól pontosan az a viselkedésrendszer marad, aminél nem árt felkészülni, hogy a vonal másik felén álló is alkalmazza. ennek mellőzése önellenható dolog.
az már off, hogy az országhatáron belül is pontosan így működnek a dolgok, csak mos elhazudjuk, a múltat meg idővel szépítjük és szelektív felejtjük.

pontilyen 2009.09.05. 00:05:02

@popp:

Én jóindulatúan úgy értelmezem -kraci- "egységesítés" fogalmát, mint a különbségek integrálását. Vagyis például a pizzaevés is belefér a magyar kultúrába, hiszen sok magyar van, aki pizzát eszik, és jól érzi magát. Az a lényeg, hogy ők is közénk tartoznak, és őket is meg kell védenie a közösségnek, ha sérelem éri őket. Ugyanez igaz a romákra, melegekre, svábokra stb.

A te fogalmaid szerint én tehát patrióta vagyok. :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.05. 01:21:44

@pontilyen: Valóban, a te értelmezésed köszönő viszonyban sincs az én fejemben élő nacionalizmus fogalommal.

@-kraci-: Annak is történelmi okai vannak miért alakult a szlovákokkal, románokkal, szerbekkel úgy, a horvátokkal, a szlovénokkal meg amúgy. Például Magyarország 1868-ban kiegyezett Horvátországgal, saját önkormányzatot és jogokat adva a horvátoknak. Eközben viszont százával zárták be az osztrákok által engedélyezett szlovák és román nemzetiségi iskolákat a kiegyezés után.

Ezért is hajlok peetmester véleménye felé, hogy elfelejthetnénk már a sérelmeket mi is, ők is.

Az olyan kijelentésekkel meg, hogy egy az igazság nehéz mit kezdeni. Talán Slota is azt gondolja, hogy az ő igaza az oszthatatlan.

@peetmaster: Sajnos megfigyelhető egy másik folyamat is a történelem oktatásban. Ez pedig a múlt magyar nagyságából kiinduló, "hol esküdtek össze ellenünk" szemlélet és ennek a szemléletnek még az extrém túlzásai is nyilvánosságot kaphatnak. Azért az milyen már mikor egy országosan fogható tévében valaki holt komoly arccal bizonygatja, hogy Krisztus, szkíta-hun-magyar herceg volt?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.05. 01:38:02

@bs395: Azért talán Erika akad az országhatáron túl is ;-).

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.05. 08:19:22

@-kraci-:
Szlovénia és Horvátország nyilván nyugati kultúrország, a többi meg Balkán. Ugyanitt a melegfelvonulással is gond van, nyilván nem bírják a kisebbségek semmilyen formáját. Mi meg hídország vagyunk. Vagy komp?
(Komp akart lenni, de nem komp lett.)

A versedtől meg nem félek. Szerintem a mai, 21. századi világban megvan a lehetőség, hogy olyanban és csak olyanban különbözzünk egymástól, ami érdekes vagy hasznos, és nem veszélyes.
Mondjuk te a kék színt meg a pizzát szereted, én a zöldet meg a sört. Ezek kompatibilisek egymással. Ha valaki szerint a Felvidék "magyar", másvalaki szerint meg "szlovák" terület, az nem kompatibilis egymással.

crouchy 2009.09.07. 17:50:58

én a legalapvetőbb nacionalizmustól is hányok, de nyilván a nem szélsőségeket tolerálom. De mondjuk nem nagyon tudnék mondani még egy olyan betegséget amiben már ennyien meghaltak

crouchy 2009.09.07. 17:59:35

van egy rossz érzésem hogy rosszul fogalmaztam, és úgy hangzik a mondat mintha a nacionalizmust betegségnek tekinteném. ez természetesen nincs így. Egyszerűen semmi szépet nem látok benne.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.07. 19:36:12

@crouchy: szerintem sincs benne semmi szép, és káros is, ezért tekinthetjük betegségnek.

crouchy 2009.09.07. 21:23:27

@peetmaster: jó csak féltem hogy kicsit erősen fogalmaztam és már szóltak hogy azt ne tegyem. Tulajdonképpen ha megkérdezik tőlem hogy én miért a magyar válogatottnak szurkolok, akkor azon kivűl hogy engem arra neveltek hogy nekik kell nem tudnék mást válaszolni. és nyilván ezért szurkolok a liverpoolnak a debrecen ellen. Sosem fogom megérteni hogy nekem miért kell valakit azért "nemszeretnem" mert más nyelven beszél. és hogy ebben mi a szép.

pontilyen 2009.09.07. 23:02:17

@crouchy:

Popp föntebbi fogalmaival szólva: a "patrióta" nem gondolja, hogy bárkit is "nemszeretni" kéne, aki külföldi. Inkább arról van szó, hogy megpróbálunk rájönni annak mélyebb értelmére, hogy pont ide születtünk. Persze véletlen, hogy pont ide; de ez a véletlen egy csomó mindent befolyásol. Egy eszkimónak egészen más képe van a világról, mint egy sivatagi arabnak. A patriótát foglalkoztatja, hogy a saját képét milyen hatások alakították ki. Én legalábbis valahogy így fogom föl a "hazaszeretet" kérdését. Tulajdonképpen az önszeretet egyik kifinomultabb változata.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.08. 06:48:57

@pontilyen: @crouchy: crouchyhoz hasonlóan én is csak a veszélyt látom a "hazaszeretetben".
A világ adott részének, az ott élők tudatának megismerése anélkül is megtehető, hogy túl szorosan kötődnék. Az objektív dolgok még jobban is, a szubjektív dolgok meg csak téged érdekelnek jobban, mint a nem is létező objektívek :)

gabesz7004 2009.09.08. 12:18:20

peetmaster, ha durván akarnék fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy takarodj ebből az országból, mert nem érdemled meg hogy itt élhess!
De nem teszem, inkább elmondom hogy veled ellentétben az elmúlt ezerpárszáz évben hála Istennek a nagy többség másként gondolta és tudta hogy a nemzetállam igenis fontos dolog és a hazaszeretet egy csodás dolog. Valószínűleg te is a Kádár korszakban jártál suliba és beléd táplálták, hogy a nacionalizmus micsoda csúnya dolog! HÁT NEM, NEM ÉS NEM!!! (W.M.) Amitől te is félsz -Kraci kiváló levezetése után- az a sovinuzmus, amit szerintem minden normálisan gondolkodó ember elutasít. Senki nem akarja visszafoglalni az egykori Nagy-Magyarország minde elcsatolt területét, hisz akkor mi lennénk tele nemzetiségi problémákkal, de légy szives olvass utána, hogy a II. Bécsi döntés után hol voltak a határok! Az most is reális lenne, hisz azokon a területeken mi magyarok vagyunk nagy többségben, bármit is hazudik a hazai és a külföldi média! Kívánom neked hogy éld át azt amit a "kinti" magyarok átéltek és megtudod milyen többségként kisebbségben élni! Én valamennyire átérzem, mert félig német, félig magyar vagyok, de teljesen más itt németnek lenni, mint Kassán, vagy Zentán Magyarként élni.
Jó lenne ha mindenki megértené, hogy ők a testvéreink és meg kell őket védeni. Én nagyon sokáig hittem az Európai eszmében, de bekellett látnom, hogy ez csak gazdaságilag működhet, nyelvi és kultúrális összeurópai érték nincs, magyar viszont rengeteg.

crouchy 2009.09.08. 17:23:10

@gabesz7004: én rendszerváltás utáni gyerek vagyok mégis egyetértek peetmasterrel. és ezzel a véleménnyel nagyon nem vagyok egyedül a korosztályomban.. Engem csak történet szintjén érdekel hogy mi történt azokkal az emberekkel akik itt éltek előttem, és nagyjából ugyanezt a nyelvet beszélték, nyilván voltak sérelmeik de mondjuk ha előtte nem basztatták volna egyfolytában az itt élő nemzetiségeket akkor lehet hogy másképp alakul. Igen vannak területek ahol most mi vagyunk kisebbségben, és hát nyilván kellemetlen hogy most visszaszívatnak minket, és persze ezt sem tartom szép dolognak mivel ez ugyanolyan kretén nacionalizmus, csak ne lepődjünk már meg rajta.


@pontilyen: "Tulajdonképpen az önszeretet egyik kifinomultabb változata." vicces hogy ezt mondod mert magam se szeretem túlságosan.

pontilyen 2009.09.08. 18:48:04

@crouchy: "vicces hogy ezt mondod mert magam se szeretem túlságosan."

Szerintem tényleg összefügg a kettő. A soviniszták, túlzó nacionalisták is olyanok, mint a nárcisztikus személyek. Szeretnék szeretni magukat, de nem tudják, ezért túlkompenzálnak.

Vannak aztán olyanok is, akik kifejezetten gyűlölik a hazájukat (pl. Thomas Bernhard, Erich Maria Remarque stb.); ez is összefüggésben van a megbillent önszeretettel. Ők is szeretnének szeretni, de nem tudnak, ezért inkább gyűlölnek.

crouchy 2009.09.08. 20:15:17

@pontilyen: szerintem is lehet összefüggés de inkább olyan értelemben hogy utálom magam mert azt látom hogy az ország amit nem szeretek csomó dolgot amit szintén nem szeretek belémnevelt.

gabesz7004 2009.09.08. 20:48:43

crouchy, "...Igen vannak területek ahol most mi vagyunk kisebbségben, és hát nyilván kellemetlen hogy most visszaszívatnak minket..." Azt kellene megérteni, hogy a Felvidéken nem vagyunk kisebbségben, mint ahogy Székelyföldön sem!!!

Leeroy of SMV Design 2009.09.08. 21:12:35

"Jan Slota szlovák szélsőséges politikus a dunaszerdahelyi magyar tüntetés láttán provokációt sandít, és háborút (!) vizionál."

Jómagam (és pár százezer hadra fogható férfitársam feltehetőleg szintén így gondolja) nem fog fegyvert Slota és ellenkező előjelű magyar "elvbarátai" nevében egy esetleges háborúban. Még ha sokaknak tetszene is, de jó volna már egy kis józanság mindkét oldalról. Sajnos úgy vélem, a jövő évi (szinte bizonyos) kormányváltás után még jobban beindul az uszulás a két ország között...a kisebbséges hasonlattal meg tökéletesen azonosulok.

gabesz7004 2009.09.08. 22:03:51

Titeket tényleg nem tölt el büszkeséggel, hogy halljátok Szentgyörgyi Albert, Bíró László, id és ifj Rubik Ernő, Hajós Alfréd, Puskás Ferenc neve???? Ti nem szurkoltok a városotok foci vagy kosárcsapatának? Nem kell összetartania egy kisebb vagy nagyobb közösségnek? Benneteket nem tölt el jóeső érzéssel ha halljátok az olimpián a Himnuszt? Vagy mindegy hogy a Magyar esetleg a francia szól, hisz mindkettő európai? Ne szeressük a falut, várost, országot ahol felnőttük csak ismerjük a történelmét? Ennyi kell csak?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.09. 07:09:41

@gabesz7004: @pontilyen:
én nem gyűlölök senkit, csak a nemzetiséget az emberiség részhalmazának tekintem. Ezt te sem vitathatod. Így aztán azok az értékek, amik közösek, fontosabbak, mint a részértékek.
(Írtam erről egy posztot, a harmadik a blogomon.)

pontilyen 2009.09.09. 10:57:29

@crouchy:

Csakhogy mindaz, amit beléd neveltek, te vagy, akár szereted, akár utálod. Megszabadulni akkor sem fogsz tőle, ha háromezer kilométerrel arrébb költözöl.

@peetmaster:

Nem is állítottam (és nem is gondolom), hogy te azok közé tartoznál, akik gyűlölik a hazájukat. Te egyébként is speciális eset vagy. :-)

gabesz7004 2009.09.09. 11:37:22

peetmaster, nem is kérte senki hogy gyűlőlj bárkit is! A gyűlölet alapvetően rossz hisz valami ELLEN irányul s nem valamiÉRT! De a NEMZET (sic) és ez minden nemzetre igaz, kohéziós erő kell hogy legyen, mert igenis vannak olyan MAGYAR értékek, amiket meg kell őrizni a jövő nemzedékeknek, függetlenül attól, hogy EU-s állam vagyunk. Nem kell bő gatya és karikás ostor (pedig milyen jó is azzal csattintani:)), de vigyázzunk a nyelvünkre, a népzenénkre, a hőseinkre mert ugye vannak bőven. Ja és mellékesen szeressük a földet ahol élünk, becsüljük meg és fizessünk tisztességgel adót itt! Mert szerintem az is hozzátartozik a hazaszeretethez, hogy nem járok szlovák (már megint a szlovákok) rendszámos autóval és nem a Kajmán szigeteken bejegyzett céget vezetek hanem magyart már 1990 óta! Itt fizetek adót, mert itt járnak iskolába a gyerekeim, itt várok el valamilyen orvosi ellátást, ha néha beteg vagyok és itt is szeretnék majd nyugodni, ha eljön az ideje.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.09. 11:59:11

@gabesz7004: Felvidék vagy Székelyföld nevű ország nem létezik.
A szlovákok meg Békés megye néhány falujában, a románok Hajdú-Biharban néhol, a romák igen sok helyen vannak többségben. Most azok is deklaráljanak autonómiát? És ha igen, akkor a szlovák falu magyar többségű utcája is? És azon belül az egy-két szlovák többségű ház is? Hülyeség.
Mind emberek vagyunk, és mindent el kéne felejteni, ami ezt felülírja.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.09. 12:01:39

@gabesz7004: egyébként büszke vagyok a vízilabdázókra (érdemtelenül, hisz úszni is csak épp tudok), a tudósokra (szintén érdemtelenül, hisz egy vacak diplomám van, semmi dr.)
a Himnuszra (? költő se vagyok, meg nem is tettem semmit azért, hogy ide szülessek),
szóval tudom, hogy ez indoktrináció kérdése.
Más is büszke a sajátjaira, tehát objektíven ez nem jelent semmit.

gabesz7004 2009.09.09. 14:21:10

Na jó én most fejeztem be a veled való vitatkozást, mert telejesen felesleges bármit is mondanom!

crouchy 2009.09.09. 18:00:16

@pontilyen: akkor megváltozom. mert nem akarok az lenni.

@gabesz7004: nem nem vagyok büszke rá, mert miért legyek büszke olyamire amihez nekem semmi közöm. Tehetek róla, hogy szentgyörgyi albert nobel díjat kapot? (teszem hozzá, mindig mondjuk mennyi sok magyar nobel-díjas van, hát ő az egyetlen aki itt kutatott, ha követik az elved h itt kell maradni most lenne egy nobel díjasunk. Nyilván örülök hogyha nyernek a vízilabdások, mert ők most élnek és játszanak és én nekik szurkolok.

"Azt kellene megérteni, hogy a Felvidéken nem vagyunk kisebbségben, mint ahogy Székelyföldön sem!!!
" azt kellene megérteni hogy ez így volt a románokkal meg a szlovákokkal is évszázadokal ezelőtt.

pontilyen 2009.09.09. 19:33:16

@crouchy:

Önmagadból nem tudsz kibújni. :-) Egyébként sem biztos, hogy rossz az, amit rossznak gondolsz. Bár nem ismerlek személyesen, csak a cybertéren keresztül, de ennek alapján szerintem benned sokkal több szeretetreméltó vonás van, mint ellenszenves. Soha nem tudhatjuk meg, így lenne-e, ha pl. egy liverpooli környezet nevel téged.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.09. 20:28:13

@gabesz7004: csak azt nem akarod megérteni, hogy minden, amit mondasz, ugyanúgy elhangozhat más ország/népbeli ember szájából, és a "mi vagyunk a legkirályabbak" mondat csak egy csoportra lehet igaz. Ha ketten mondják, az már háború.

crouchy 2009.09.09. 20:52:37

@pontilyen: én sztem ilyen bohócféle ember vagyok.

gabesz7004 2009.09.10. 08:06:58

@peetmaster: Igen, elhangozhat, sőt legyen is minden nemzet büszke a fiaira-lányaira kik dicsőséget hozznak nekik! Attól hogy két nép mondja még nem kell háborúzni, tartsa mindkettő tiszteletben a másik múltját, jelenét, kultúráját, nyelvét. Ennyi! Na ezt nem teszik meg a szlovákok!

gabesz7004 2009.09.10. 09:03:43

@crouchy: Téged az sem nagyon zavarna, ha kihalna a magyar nép igaz? Majd beszélsz angolul, románul, szlovákul mit számít! Nyugtass meg hogy van családod, mert ha nemzeti gyökereid nincsenek, legalább családi legyen!

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.10. 11:34:25

@gabesz7004: ha tiszteletben tartasz mást, akkor nem gondolod, hogy a tied a legjobb. Mondjuk lehet azt mondani, hogy mind érdekes. Így nekem is megfelelne. Csak ne akarjunk semmit levezetni valamiből, ami ennyire random.

gabesz7004 2009.09.10. 13:30:06

@peetmaster: Én nem mondtam, hogy mi vagyunk a legjobbak, már csak azért sem mert akkor mindjárt két népet kellene megneveznem. De igenis vannak tradicióink, értékeink aogy a szomszédainknak is, amit ha kölcsönösen tiszteletben tartanánk lehetnénk jó szomszédok. Én ennek a hiányát látom a szlovákokban és a szerbekben!

crouchy 2009.09.10. 19:47:30

@gabesz7004: "Téged az sem nagyon zavarna, ha kihalna a magyar nép igaz?"
legalább nem lennének olyan tele a buszok.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.09.10. 20:04:27

@gabesz7004: új nemzetek, azzal definiálják magukat, hogy kik is NEM ők. Pl. nem magyarok.

crouchy 2009.09.11. 21:33:39

@gabesz7004: okos vagyok, mert azért írtam ezt hogy te mondjad hogy hagyjuk.
süti beállítások módosítása