HTML

Pontilyen pont ilyen

"Az ember bármilyen messze jut is ismereteivel, akármennyire is objektíven ítéli meg önmagát, végül egyebet nem nyer az egészből, csupán tulajdon életrajzát." (Friedrich Nietzsche)

Friss topikok

  • Zolimoni: Ez volt az a könyv az életemben, aminél az "Ahaaa!" élmény hetekkel később jött.... (2023.07.12. 20:22) A lét elviselhetetlen könnyűsége
  • Volna: @NetLektor: Őszintén szólva, egyáltalán nem értem a 8-as pontban a szerző értetlenségét. Egyértelm... (2021.03.21. 23:24) A tíz legkiakasztóbb helyesírási hiba a világhálón
  • Csöncsön: @MAXVAL bircaman közíró: Nem cenzúra van, csak mivel föl van rá telepítve a Disqus, kiszedtem a ... (2020.02.24. 20:50) "Jól kellett viselkedni"
  • Sz.E.: Én azt válaszoltam volna a gyereknek, bár egy ilyen korú gyerek azt sem értette volna meg: Ha magy... (2018.07.09. 20:28) Mi az értelme?
  • Csöncsön: KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY (aki esetleg olvassa)! Indítottam egy új blogot: mondataink.blog.hu/ Aki szí... (2017.08.29. 19:33) Az Ég Berlinről

Ennyien vagyunk most

2009. január 31. óta


View My Stats

Címkék

ady (1) aforizma (6) agyalás (12) agymenés (3) aljasság (1) almería (1) álom (11) amerikai psycho (1) arany jános (8) argentína (2) árokásó blog (1) asterix (1) austin (1) a nagyidai cigányok (1) a szajha és a bálna (1) a tanú (1) a titkok kulcsa (1) a vihar (1) babarczy (1) babits (5) bahtyin (1) bajnai (1) balassi (2) balkán (1) baloldal (1) bank (1) barcelona (6) baudelaire (1) bayer (1) beavatás (1) bekezdés (1) berlin (2) berzsenyi (2) bessenyei (1) beszéd (2) beszédaktus elmélet (1) beszélgetés (4) betegség (2) bevándorlók (1) bkv (8) blikk (1) blog (28) blogsablonok (1) bl döntő (1) bogár lászló (1) bölcsesség (1) bölcsészet (2) bölcsészkar (1) bölcsőde (1) boldogság (2) bolondozás (4) bolondság (1) bonhoeffer (1) brecht (1) buber (1) budaházy györgy (1) budapest (17) búék (3) bűn (1) bunkóság (1) butaság (2) butler (1) buzi (1) camus (1) celebek (1) chico buarque (1) cigányok (3) csalódás (1) csíkszentmihályi (2) csipike (1) csoda (1) csokonai (1) dallas (3) dekonstrukció (1) délibáb (1) demokrácia (3) derrida (1) derű (2) der himmel über berlin (1) dionüszosz (1) diploma (2) dohányzás (2) dosztojevszkij (4) eb (5) echo tv (1) edith piaf (1) egyébként (1) egyetem (1) élet (17) ellenőrök (1) el clásico (2) emberek (14) emlékezés (13) én (25) építészet (6) erich fried (1) erotika (1) értelmesség (1) értelmiség (1) érzékenység (1) érzéketlenség (1) esterházy (1) esztétika (1) etika (5) étteremkritika (1) facebook (1) fájdalom (3) fák (1) faludi ferenc (1) fanatizmus (1) fazekas róbert (1) fecsegés (1) federer (2) feldmár (1) felelősség (2) férfiak (3) festészet (2) fikázás (1) film (17) filozófia (36) flow (1) foci (36) foucault (2) franciák (1) franciaország (1) freud (1) freudizmus (1) friedrich (1) ftc (3) gazdaság (1) gazsó (1) gdp (1) getafe (1) giccs (1) goethe (4) gondolatok (2) gondolkodás (45) grafológia (4) grondin (1) guantánamo (1) gyerekek (1) gyilkosság (5) gyomor (1) gyöngyösi (1) győzelem (1) gyűlölet (1) gyurcsány (4) gyurgyák jános (1) haas (1) háború (1) hajnóczy péter (1) halál (7) halálbüntetés (1) halottak napja (1) hawaii (1) hazaszeretet (1) helyesírás (3) hermeneutika (6) hétköznapok (23) hiddink (1) himnuszok (2) hímsovinizmus (1) hírek (3) hócipő (1) hofmannsthal (1) homofóbia (2) homoszexualitás (4) hősök (2) húgocskám (1) húsvét (2) identitás (1) idő (11) igénytelenség (1) iii. richárd (1) indexcímlap (12) iniesta (1) iparművészeti múzeum (1) írás (14) irigység (1) irodalom (20) iskola (1) isten (2) ízeltlábúak (2) japán (2) játék (19) jégkorong (1) jékely (1) jézus (6) jobbik (1) jog (1) john higgins (1) józsef attila (5) káin bélyeg (1) kant (1) kapitalizmus (1) karácsony (3) kávé (1) kegyetlenség (1) kemény istván (1) kép (2) kérdés (1) kereszténység (5) kézilabda (4) kína (1) kisebbségek (3) kisteleki (2) kittler (1) kockulás (1) kóczián (1) koeman (1) koffeinizmus (1) kolláth györgy (1) kolonics györgy (1) költészet (18) költségvetés (1) komment (1) konzervativizmus (3) korrektúra (1) kosztolányi (18) kötelességtudat (1) közélet (11) kő hull apadó kútba (1) kultúra (21) kundera (1) kurvák (1) lánczi (1) léderer ákos (1) lélek (23) lényeglátás (1) lévinas (2) liberalizmus (2) lmp (1) logika (1) lustaság (2) lyotard (1) magány (2) magyarok (2) magyarország (38) maradona (2) márai (1) marian cozma (1) márquez (2) maslow piramis (1) mccain (1) mdf (1) média (2) melegfelvonulás (2) mélypont (1) messi (1) metafora (3) meztelenek és holtak (1) morál (4) moravia (1) mörike (1) mosoly (1) mottó (1) mourinho (1) mszp (3) mu (1) műfordítás (3) munkanélküliség (1) murray (1) musil (2) művészet (5) művészetek (1) nacionalizmus (2) nácizmus (3) nadal (2) nádas (1) napfény (2) nemek (2) németek (3) német romantika (2) nemzeti blogcsúcs (1) nemzeti színház (1) nemzetkarakterológia (1) népszavazás (2) népszótár (1) nevetés (2) nick hornby (1) nietzsche (30) nobel díj (1) nők (1) norvégia (1) nyelv (26) nyelvészet (1) nyilas atilla (1) obama (1) ökopolitika (1) olaszország (2) olimpia (6) olvasmány (24) olvasók (5) önismeret (4) önreflexió (1) öröm (1) ortega y gasset (2) őrület (1) oslo (1) összeesküvés elméletek (1) őszinteség (1) őszöd (1) osztálytalálkozó (2) ötvenes évek (1) ozmium (1) pánikroham (1) pedagógia (6) pesterzsébet (2) petőfi (1) petri (1) pihenés (1) platón (1) pluralizmus (1) polgári védelem (2) politika (22) politikai korrektség (1) pontyi (1) pornó (1) prága (1) pszichológia (13) rabszolgamorál (1) radnóti (2) raymond aron (1) real madrid (1) recenzió (1) reckl amál (1) rejtély (1) relativizálás (2) rend (1) részegség (1) retorika (1) ricoeur (1) rilke (1) rio de janeiro (1) roddick (1) rogán (2) románia (1) roman jakobson (1) román patkány (1) rorty (1) rtl klub (1) samantha (1) schmidt mária (1) seggnyalás (1) shakespeare (4) sivatag (1) slágerek (1) sleeping dancer (1) slota (1) snooker (4) sólyom (2) sötétség (2) spanyolország (5) spanyol olasz (1) sport (14) stadionok (5) statcounter (1) stilisztika (2) szabadka (1) szabó lőrinc (1) szdsz (2) szegénység (1) szégyen (3) szemantika (1) szemétség (1) szent ágoston (1) szenvedély (6) szerb antal (2) szerelem (2) szerénység (1) szeretet (8) szexualitás (3) szlovákia (1) szmájlik (2) sznobizmus (1) szocializmus (1) szókincs (3) szorongások (16) sztrájk (1) születésnap (3) szúnyog (1) szurkolók (6) tanárverések (1) tanulás (1) tarka magyar (1) társadalom (19) tavasz (1) technokrácia (2) tenisz (2) tériszony (1) terrorizmus (1) teszt (1) tgm (1) tibet (1) titok (1) tolsztoj (4) török gábor (1) történelem (9) tortuga (1) transzcendencia (1) trianon (1) tudatmódosítók (2) tudomány (6) újév (1) ünnep (8) usa (3) usain bolt (1) uszoda (1) utcák (6) vallás (1) városok (4) vb (2) velázquez (1) vér (1) vers (23) versrovat (32) világháló (11) világpolitika (2) világválság (1) villamosok (3) vírus (1) vita (1) vitézy (1) vizsga (1) vörösiszap katasztrófa (1) was es ist (1) wc (1) weöres (2) wikipédia (1) wimbledon (2) wittgenstein (1) zsenialitás (4) Címkefelhő

2010.04.08. 17:15 pontilyen

Új utakon jártam

Végigmentem a minap Budapest új, frissen átadott főutcáján a Kálvin tértől a Szabadság térig. Szokásomtól eltérően ezúttal pontokba szedve fogalmazom meg tapasztalataimat, melyek összességében egyébként nagyon is pozitívak voltak.

1. Mindenekelőtt legyen olyan egy polgármester, mint Rogán. Megpályázta, támogatta, megvalósította. Egy olyan projektbe vágott bele, amely tényleg fontos és arculatformáló. Nem húzta el évtizedekig, nem nőttek évek alatt exponenciálisan a költségek, készen lett a beruházás, mely Budapest belvárosának egészen új jelleget kölcsönzött. Persze kampányfogás is volt; de én szeretem az olyan kampányfogásokat, melyek során épül valami, nem csupán rombolódik a politikai ellenfelek hitele.

2. Régi mániám, hogy Budapest egyedülállóan gazdag város szép épületekben, és hogy ha megfelelően kihasználnánk ezt az adottságot, a világon mindenhonnan a csodájára járnának. A sétálóövezetek kialakítása (mint ez a projekt is) azért segíti ezt a folyamatot, mert kiemeli az épületek szépségeit, engedi észrevenni őket.

3. A legjobb példa (talán az egész főutca legszebb része lett) az Egyetem tér. Azzal, hogy díszburkolattal vonták be az egész teret, és kvázi sétálóövezetet alakítottak ki rajta, a tér mindhárom igazán fajsúlyos épülete (az egyetem épülete, a Petőfi Irodalmi Múzeum, illetve a templom) mintha újra lélegezni kezdett volna. Az ember (a járókelő) egyszerűen jól érzi magát, hogy nem kell folyton a forgalmat figyelnie, hogy leülhet pihenni, társalogni, és közben legeltetheti szemét az épületeken. Mindezt az érzést a kissé szedett-vetetten odadobáltnak tűnő látványelemek sem rontják el, sőt adnak valami diákos jelleget a térnek.

4. Ami gond: az utcát több helyen is igen forgalmas sugárutak keresztezik. A Ferenciek terénél a Kossuth Lajos utca; följebb a József Attila utca. Gyakorlatilag megszakad az utca, és száz méterrel arrébb kezdődik újra. Ezzel a későbbiekben mindenképpen jó volna kezdeni valamit.

5. Nagyon helyes, hogy az utcán végig egyformák a lámpák, padok, biciklitárolók, kukák. Modernségük nem hivalkodó, inkább a formai egyszerűséget, a funkcionalitást érzékeltetik, ezzel is jótékonyan kiemelve a házak eklektikusságát, érdekes kontrasztot képezve velük. A padokat ki is próbáltam: kényelmesek. Mint láttam, graffitiálló burkolattal vannak bevonva, és könnyen tisztíthatók.

6. A díszburkolat színe egyes helyeken különösen találó: világosságával eleve jobb hangulatot kölcsönöz az utcáknak. A budapesti Belváros egyik problémája, hogy sötétek(nek tűnnek) az utcák. Különösen az Október 6. utca cserélődött ki szinte teljesen pusztán az új burkolattal, ahogyan arra az Index cikkírói föl is hívják figyelmünket.

7. A Szabadság téren pár évvel ezelőtt csodálkoztam el: milyen szép tér, és mennyire nincs "kihasználva" ez a szépség, nincs központi helyen! Az új főutca valamelyest segít ezen, bár a Belváros szíve továbbra is a Vörösmarty tér, ez teljesen egyértelmű. Talán akkor lehetett volna karakteresebb a Szabadság tér, ha valamilyen nagyon markáns épületet, kilátót, emlékművet, parkot (nem tudom igazán, mit) emelnek, építenek oda.

8. Ehelyett egy merész szökőkutat állítottak föl. A gyerekek biztosan nagyon fogják szeretni. És kánikulában a felnőttek is: az egész környék egy óriási pocsolya lett tőle. Szerintem nincs eléggé elkülönítve az utca többi részétől. (Feltételezhető, hogy nem mindenki akar vizes lenni, aki átmegy a Szabadság téren.) Egyébként nekem tetszenek az ilyen interaktív terek. Általuk lehet igazán beélni egy várost.

9. Az utat visszafelé is gyalog tettem meg, ám a párhuzamos utcákon. Iszonyatos dugóval szembesültem. Hallom, hogy panaszkodnak is az autósok. Illetve hallom, hogy minden forgalmirend-változás első hetében vannak ilyen problémák. Pár héten belül kiderül, hogy átmeneti gondról van-e szó.

10. A legmeghökkentőbb élményem útközben az volt, hogy íme, itt van egy kiváló, több kilométeres út, mely minden fővárosnak ékessége volna, tele rendkívül szép épületekkel, terekkel és parkokkal, szinte önálló, külön város; és Budapest turistalátványosságainak mindez csak töredéke. Hol van a Korzó, a Várnegyed, az Andrássy út, a hidak és a Gellérthegy? Ismét, mint oly sokszor, meglepődtem városunk gazdagságán, a benne levő, rejlő lehetőségeken. Budapest szebb, mint Prága.

43 komment · 1 trackback

Címkék: budapest építészet rogán utcák indexcímlap


A bejegyzés trackback címe:

https://pontilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr101904842

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Budapesti tüskevár: a belváros új főutcája 2010.09.11. 13:57:58

Ha van szimbóluma az elmúlt húsz év Budapestjének, az a tüske, vagy más néven Demszky-bábu. Egyszerre utal a városvezetés ötlettelenségére és a város lakóinak pökhendiségére. Merthogy a két méter széles járdákra parkoló kollégáknak is lehetne annyi esz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.08. 18:12:02

Miért vagyok veled közös platformon szinte mindenben (focit kivéve :)?
Teljesen egyetértek az írással, remélem, mihamarabb végigsétálhatok ezen az úton.

pontilyen 2010.04.08. 18:50:15

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

A Jobbik megítélésében sem vagyunk egy platformon. :-)

A végigsétálást viszont tényleg csak ajánlani tudom.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.08. 18:51:25

Én ma reggel a déli szekciót szemléltem meg, egyetértek, az Egyetem tér kivirult, illetve az egész Kecskeméti utca is. Régen a Ferenciek terétől mindig A Veres Pálnén mentem végig a Kálvin tér felé, esetleg kerülővel a Váci utcán, annyira iszonyatos volt a Kecskeméti utcán végig a dugó.

Amikor az Index írt az új forgalmi rendről, végigböngésztem a projekt honlapján a déli rész térképét. A kulcszó az, hogy a Kálvin-Ferenciek tere átmenő forgalmat lényegében ellehetetlenítik: tehát csak annak érdemes behajtani, aki oda megy. Aki átmenne, az jobban jár, ha a Kiskörúton megy végig. Szerintem erre előbb utóbb rá fognak jönni az autósok.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.08. 19:24:37

@pontilyen: Abban talán nem, de alapvető kérdésekben igen, ezek csak kicsinységek.

zsoci 2010.04.08. 22:11:39

Ennél nagyobb marhasáot régen csináltak pesten. Az utca közlekedni van nem dísznek. Ez egy baromság.

Shopping 2010.04.08. 22:18:55

@zsoci:
OTT A PONT!!!

Aki sétálgatni akar, az menjen a Váci utcába.

Második Váci utcát építeni ( miközben a régi is pang) baromság volt.

Ennek a projektnek 2 értelme volt.

1. Az ismerős építési vállalkozónak kifizethettek több milliárdot.

2. A korábban értéktelen üzlethelyiségek felvásárlása, amelyek most tripla annyit érnek..

maestro1 2010.04.08. 22:31:18

@Shopping: Pang a Váci utca? Mikor sétáltál arra utoljára? Már március elején is dugig volt turistával, most meg pláne.
Az utca nem csak arra való, hogy autóval közlekedjünk rajta, ezzel az erővel a föld alá kéne vinni az összes járdát.
Autóval közlekedem, de nagyon örülök az ilyen fejlesztéseknek, mint ez. Sokkal élhetőbb tudna lenni a város ilyen projektek megvalósulásával.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.08. 22:38:23

@zsoci: De hát a gyaloglás is közlekedés...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.08. 22:42:33

@Shopping: Itten kicsiny ellentmondás van. Ha tripla annyit ér, akkor mi az, hogy pang? Pangó üzlethelyiségért ki ad háromszor annyit?

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.08. 22:44:43

@zsoci: csatlakozom. Tegnap végigsétáltam az új utcák egy részén, ma átbicikliztem a belvároson.
Tragikus. Minden szempontból.

1116001 2010.04.08. 22:58:37

Nekem is nagyon tetszik!

DE:)
-az útburkolati jelek már erőteljesen kopnak!
-petőfi utcába a behajtást jobban kéne korlátozni, mert ma reggel is szinte dugó volt.

És amit nagyon nem értek: Az elmúlt 1 évben miért nem volt dugó?? Pedig akkor teljesen le volt zárva! Most hogy megnyitották, egyből hatalmas sorok a belvárosi utakon.

huncut_kata 2010.04.08. 23:01:15

Nekem csak az nem világos, hogy hogyan lehet a Petőfi Sándor utcából eljutni a Lánchídhoz. Merthogy az Irinyi utcából ha rákanyarodunk az aluljáróhoz, ki van téve baromi nagy táblára, hogy Lánchíd egyenesen tovább, ehhez képedt az Erzsébet térnél csak jobbra lehet knyarodni, egyenesen továbbmenni nem. És innen csak vagy visszakanyarodással vagy a ki a kiskörútra, ott visssza az Erzsébet térre kombó marad.
Szóval szar a tábla.

Roa 2010.04.08. 23:03:13

Az Egyetem tér szerintem bűn ronda. A dizájnos villanyoszlopokkal, mögötte az ELTE hozzájuk nem illő épületével (bár inkább a villanyoszlopok nem illenek oda mintsem fordítva), a teljesen lekövezett térrel, melyen semennyi zöld sincs, de még egy szökőkút se, ami feldobná. Rohadt nagy üresség. A többi jó.

Az, aki meg WC-re is autóval megy, nos, szánalmas.

Martian (törölt) 2010.04.08. 23:09:05

Van amit lehet vitatkozni... de a lepusztult, autókkal zsúfolt belvárosban egy ilyen megoldás javít a város minőségén.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.08. 23:32:48

Ponti, egyben gratulálok a címlaphoz! Kár, hogy nem egy igazán értékes posztoddal kerültél megint fel, de ez is szép!

istvan57 2010.04.08. 23:34:17

Ez az egész egy nagy baromság volt. Mostantól az Erzsébet híd az alábbi "kis" forgalmú irányokból megközelíthetetlen normális módon: Baross utca, Űllői út. Lehet behajtani a Deák térre, és onnan visszafordulni. Ez jelentené a belváros tehermentesítését? Dilettánsok!

nabu 2010.04.08. 23:47:18

Én is örülök, hogy van. Sokat autózom, tehát a dugóknak kevésbé, de szerintem megérte. Fiatal vagyok még a panaszkodáshoz, a dugókban zenét hallgatok, majd lehet később ez változik. Egyébként szerintem is szép lett és jó rajta végig sétálni, egész más minden.

EsGé 2010.04.09. 00:03:16

A Ferenciek tere átépítése a projekt következő üteme lesz elvileg 1-2 éven belül. Ha minden igaz, befedik az Y alagutat és a Kossuth Lajos utca forgalmát a föld alá terelik, így meglesz a felszíni összeköttetés a főutca két vége között. A József Attila utca annyira nem töri meg, csupán egy zebrán kell átmenni.
Az útburkolati jelek tényleg nagyon rosszak. Átadás előtt egy héttel lefestették, de 3(!) nap alatt teljesen lekopott. Most újra van festve, valamivel jobb, de már elkezdett kopni. Lehet, h a kövön nem fog úgy a festék, mint az aszfalton.

Szúnyog 2010.04.09. 00:09:53

@maestro1: Maga nem tudhatja. Igenis pang a Váci utca. Akkor is, ha tele van. Szinte lehetetlenség ott megélni. Éttermeknél kapcsolják ki a villanyt, mert nem tudják kifizetni, kereskedőknél jó, ha 50 ezer a bevétel egy nap. Ilyen turisták járnak ide.

Agyalágyult ötlet a Kecskeméti utca lezárása is, még nagyobb baromsás a ferenciek terén befedni az aluljárót. Van egy hatsávos híd, amin nem akarnak forgalmat. Tetszettek volna eleink nem a Duna két partjára építkezni!

EsGé 2010.04.09. 00:17:02

@Szúnyog: És a pangásra mi lenne a megoldás, eresszük vissza a Váci utcába is a kocsikat?

Szúnyog 2010.04.09. 00:26:43

@EsGé: Jaj neeeee!
Pl. nem kéne még kétszer annyi bevásárlóutcát vizionálni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.09. 00:30:53

@EsGé: "A Ferenciek tere átépítése a projekt következő üteme lesz elvileg 1-2 éven belül. Ha minden igaz, befedik az Y alagutat és a Kossuth Lajos utca forgalmát a föld alá terelik, így meglesz a felszíni összeköttetés a főutca két vége között."

1-2 év? Vajon miért vannak kételyeim, amikor ezt hallom?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.09. 00:35:38

én egyetértek a poszttal, szerintem szép lett, a szökőkút zseniális, az ennyire szűken vett belvárosban meg nem az autózás érdekei az elsődlegesek.
Villamost vissza az Erzsébet hídra :)

Szúnyog 2010.04.09. 00:40:56

@promontor: Szerintem a föld alá terelés elmarad, a Kossuth utca tulajdonképpeni lezárása megvalósul. Egy lámpát akarnak a pesti hídfőhöz, s a forgalmat a most is túlzsúfolt alsó rakpartra terelni. Azt mondják, tessék a 2x1 sávos Szabadság hídon járni. Vicces és szomorú.

EsGé 2010.04.09. 00:45:33

@promontor: Persze lehet, hogy majd pont a következő választások előtt egy héttel fogják majd átadni :D

kispista 2010.04.09. 01:00:54

@Szúnyog:
"Igenis pang a Váci utca. Akkor is, ha tele van. "

Jaja, el is hisszük.

Kisebbet kamuzzál.

kispista 2010.04.09. 01:02:02

@istvan57: 200 m-es kerülő, ebbe mindenki belehal!

gabest1 2010.04.09. 01:23:10

Az Erzsébet híd csak úgy kapcsolódhat szervesen a városhoz, ha azon is sétálóutcát alakítanak ki.

Szúnyog 2010.04.09. 02:01:09

@kispista: Ez az igazi hülye megközelítés, amelyik zsírkulákokat lát a Váci utcai kereskedőkben, mert nem tudja, hogy a turisták 90%-a kevesebb mint 20 eurót vált forintra, azt költi el 1-3 napos pesti tartózkodása során.

Szúnyog 2010.04.09. 02:02:47

@gabest1: Igen, szerintem ezt kéne tenni minden híddal. Nulla lég- és zajszennyezés. És előbb-utóbb nulla bevétel, majd tiltakozó lakosok.

Dixi. 2010.04.09. 07:03:30

A főváros új utcája.........

csak az a baj h nem illeszkedik a város képbe.......az új kandeláberek....nem oda valók.....nem tükrözik azt a hangulatot amit a belvárosnak kellene...

a kivitelezés csapni való....
a burkolat lapjai között nem teljes a fugázás.....pl....egy év múlva meg süllyed.....és lötyögni kezd.....néhány pad....kandeláber színterezése már most sérült....pl.....
az átalakított Demszki karók jó néhány darabja már most lötyög....

és csak végig sétáltam az utcán....és nem szakmai szemmel néztem végig
a 2 kilométert......

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.09. 07:21:34

@zsoci: "Az utca közlekedni van nem dísznek. "

Igen, és most már végre lehet rajta közlekedni. Régen ha arra mentem, sosem fértem el a dugóban ácsorgó és az út szélén parkoló autók között, most már viszont úgy tekerek rajta végig, mint a szél :)

Közlekedés nem egyenlő autó. Főleg a belvárosban. Ha sietsz, akkor ott a főutcán végig közlekedő 15-ös busz, két metró vagy a bicaj. Ha meg autókázni akarsz, akkor menj autópályára.

A belváros arra való, hogy ott emberek éljenek, nem arra hogy ÁTMENŐ forgalom miatt legyen bedugulva az egész. Oda tényleg csak az menjen, akinek ott feltétlenül dolga van.

Hagrid 2010.04.09. 07:53:04

Maestro1-nek van igaza. A legtöbb üzlet és étterem a Váci utcában már évek, évtizedek óta prosperál. Az új főutca régi álmom volt és örülök, hogy Rogán valóra váltotta.
Ami tényleg hiányosság: kevés a parkolóhely még mindig az V. kerületben, amin sürgősen változtatni kell, ráadásul a helyieknek a mélygarázsok díját alacsonyabbá kéne tenni. Az áthaladó forgalom csak így szűnik majd meg, akiknek a seggéhez nő az autó és nem képesek néhány perc sétára pl. egy metroig vagy garázsig, annak csak ez használ. Amúgy 9 metro/kisföldalatti állomás érinti az ötödik kerületet...Tetszetős az új utca, furák a lámpák, de ez belefér, kell némi újítás is.

Calogero 2010.04.09. 08:53:23

Csatlakozom a posztíróhoz, nagyon jó lett az új főutca, az egyetem tér pedig kifejezetten priceless.
Kéne még 3-4 Rogán a belső kerületekbe és végre úgy nézne kia főváros pár éven belül, ahogy már 20 éve kellene.
Még sok-sok sétálóutvára lenne szükség, rengeteget dobnak a belváros összképén és a turistákat is vonzzák a kellő koncepció mellett.
Mondom ezt úgy, hogy rengeteget kell mozognom a belvárosban autóval is

Roy 2010.04.09. 09:05:11

Rogán megalomániás ötlete. Most már egyáltalán nem lehet megközelíteni a belvárost.
Ezzel sikerült máshol dugókat kialakítani.

nas 2010.04.09. 09:16:04

a belvárosban nem kell autóval járni. lehet gyalog, lehet biciklivel.

a másik: Budapest sokkal szebb mint Prága, teljesen egyetértek a posztolóval

tompus 2010.04.09. 09:29:15

Jó ötlet autómentesíteni és megszépíteni a Belvárost. Mondjuk az 5-6 milliárdot soknak gondolom ezért a munkáért.

pontilyen 2010.04.10. 11:46:57

@aesculus:

Köszi a linket! Nagyon jó hír, hogy a Ferenciek terét is átalakítják. Budapest egyik legértékesebb tere (városképileg), és messze nincsenek kihasználva a benne rejlő lehetőségek!

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.10. 12:01:33

@pontilyen: csak nehogy ezt is tönkretegyék a modernizálással! :(((
Jobban örülnék, ha a régi hangulatból jönne vissza valami. Pl. Amit a Petőfi Sándor u - Bécsi u. útvonalon és környékén csináltak, az szvsz felháborítóan gusztustalan. (gondolok itt a "modern" utcabútorokra, lámpákra, meg a kivitelezés minőségére)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.10. 12:05:49

@Sixx! Anyád is nyugger?: nem kell mindent lefikázni, csak mert új. Gondolj bele, az általad preferált stíl is feltűnő újdonságnak számított a maga idejében.

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.10. 17:37:54

@peetmaster: azért nem mindegy, hogy egy szemétdomb helyére építenek valami újat, vagy egy szép műemléki környezetet tesznek tönkre ezzel a modernnek nevezett szeméttel...

Káposztakukac 2010.04.12. 13:35:39

tegnap este végigjártuk az új főutcát. szép, szép...de már 5 nap után jónéhány lefektetett díszkő annyira laza volt, hogy a 80 kg-omtól megbillent. arról nem is beszélve, hogy a fehér, illetve világos díszkövön már most mindenhol olajnyomok vannak. gondolom nem kell mondani, hogy erről javarészt a bkv tehet, mert a csak buszoknak fenntartott helyeken ugyanannyi olajcsepp van, mint az összes többi helyen.
süti beállítások módosítása